Toon posts:

Sidepanel schoonmaken, CM Elite 430

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb nu al bijna 4 maanden mijn Cooler Master Elite 430 case, nog steeds erg tevreden over, maar er zit erg veel stof in mijn kast. De kast heeft meerdere stoffilters, maar blijkbaar komt het fijne stof er alsnog door heen. De transparante sidepanel trekt al deze stof ook snel aan, waardoor het zicht van de "glazen" sidepanel ook erg verminderd is, je ziet alleen maar stof zitten. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld fijnere stoffilters te plaatsen? En hoe kan ik het stof van het plexiglas afhalen? Als ik er met een doek overheen ga dan komen er allemaal krassen op. Kan het niet op een andere veilige manier worden schoongemaakt? Bedankt alvast!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik lees weleens dat mensen panty's gebruiken als stoffilter. Het lijkt me niet dat daar veel stof doorheen kan.

Wat voor doek gebruik je in godsnaam als je krassen maakt op het raam. Kun je niet gewoon een nat doekje gebruiken, daarmee maak je echt geen krassen hoor.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-01 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:25:
hoe kan ik het stof van het plexiglas afhalen? Als ik er met een doek overheen ga dan komen er allemaal krassen op. Kan het niet op een andere veilige manier worden schoongemaakt?
Ik zou dan een compressor gebruiken om de stof eraf te blazen. Kan eigenlijk niet voorstellen dat je met een normale doek krassen maakt.

Wat je ook kan doen om de stof te verminderen is de ventilatoren langzamer te laten draaien waardoor er minder lucht (en stof) door je kast gezogen wordt. En volgens mij heb je bij je frontfan geen stof filter, de ideale plek om stof naar binnen te zuigen ;)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:59

Fordox

00101010

Zoek eens over en onderdruk uit in je kast. Overdruk = minder stof. Valt genoeg over te vinden op het forum (of zoek engelstalig naar positive airpreassure)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik maakte gewoon gebruik van zachte tissues. Verder heb ik één front fan van 120 mm en twee top fans, beide ook 120mm. Ik heb geen fan van achteren aangezien de cpu koeler naar boven gericht staat. (AMD Phenom ii x4 965 met Arctic Freezer 13). De front fan draait op ongeveer 1300 rpm dacht ik en de twee top fans op 1000 rpm. Ik heb niet echt veel verstand van onder/over druk, misschien dat ik het eens op moet zoeken. Wat betreft de krassen, ik vindt het ook vreemd dat ik krassen krijg van zachte tissues, maar het plexiglas is blijkbaar erg gevoelig, lees dit ook in reviews over de CM Elite 430 case.