Toon posts:

pcBSD installatie GUI start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb na een tijdje windows te gebruiken weer het idee om pcBSD op mijn systeem te installeren (eerst als dual-boot) aangezien ik het spelen van games bijna alleen nog maar op mijn ps3 doe.
Nu heb ik de .iso gedownload en op een dvd gebrand, bij het opstarten vanaf de dvd krijg ik zoals gewoonlijk de keuze tussen normaal boote, acpi uitschakelen enz.
Na deze stap start de installatie verder op tot het punt waar de x onderdelen worden geladen, hier krijg ik snel een foutmelding en direct erna sluit het systeem af en start het allemaal weer opnieuw op.

De foutmelding heeft iets met de drivers te maken die geladen moeten worden, normaal hoort bij afwezigheid van deze drivers de mesa driver geladen te worden maar dit werkt dus ook niet. Ook heb ik alle andere opties al geprobeerd zoals acpi uitschakelen, opstarten in safe mode en met de mesa drivers starten.

Ik hoop dat een van jullie weet wat ik hier aan zou kunnen doen.

-Dudeson/jerry

Info over mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/307udde.jpg

http://www.asus.nl/Notebooks/Versatile_Performance/K53SV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 00:41
Op de site van Asus is het niet te vinden, maar ik aangezien je een Nvidia en een Intel GPU hebt neem ik aan dat je laptop Nvidia Optimus heeft. En Nvidia Optimus is een ramp onder Linux/BSD :(
Dit topic op het PC-BSD forum kan je misschien wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, de OP z'n post beschrijft idd. precies hetzelfde probleem. Ik zal er morgen even naar kijken!

EDIT: toch gelijk maar even doorgelezen (ben ook net een 6 jarige met sinterklaas als ik een mogelijke oplossing vind) en het blijkt dus dat optimus een probleem was in pc-BSD 8.x, dit is gefixt in 9 maar dan alleen in de live-usb versie en dus niet in de DVD boot-only versie die ik probeerde te gebruiken...
Morgen dus maar even een usb installatie regelen en dan zou het moeten werken, zodra ik het werkend heb zal ik hier een post plaatsen zodat er een slotje op kan!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 00:04 ]