Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vsphere 4.1] Hypervisor - RAID 1 lost connectivity

Pagina: 1
Acties:

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 12:34
Allen,

Allereerst; dit is niet de eerste keer dat ik Vsphere Hypervisor installeer op een server, deze configuratie heb ik ook al eerder gehad zonder problemen.
Mijn probleem is als volgt:
Als ik de event log van Vsphere bekijk zie ik dat om de 10 minuten de melding verschijnt: Lost connectivity to storage device. Ik heb al op internet gekeken maar ik zie dat mensen vooral dit probleem hebben wanneer er gebruik wordt gemaakt van een NAS of SAN. Mijn configuratie is als volgt:

HP DL120 G7
14 GB DDR3 1333MHz geheugen
2 * 1 TB 3,5" 7200RPM SATA HDD's - RAID 1 config
HP P212 zero memory controller

Er komen maar 2 VM's in vsphere te draaien.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_ .
- Sjors

EDIT: Ik moet er natuurlijk wel even bij zeggen dat ik hier nog 0,0 van heb gemerkt een seconde nadat die zijn connectie lijkt te verliezen is die weer restored.

[ Voor 13% gewijzigd door Snors op 05-04-2012 19:55 ]

• Snors
Vreemd, dit is wel een aparte vermelding waard:
Ik heb Ubuntu Server 10.04 LTS en Windows Server 2008 erop staan. Op het moment dat ik de Windows Server 2008 aanzet beginnen de foutmeldingen. Zet ik deze weer uit dan krijg ik deze niet. Iemand enig idee hoe dit kan?

• Snors
Imiddels uit het niets opgelost. Geen idee wat de oorzaak is of wat het heeft opgelost.
Blijft een vreemd probleem.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Al eens de basics overlopen? Alles eens gereseat? Alle firmware up to date? etc...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb wel eens problemen gevonden met specifieke DVD-drives, en soms worden de errors alleen gelogged wanneer de dvd-drive in de host is gemount aan een VM.
Mogelijk heb je deze dvd-drive ondertussen dismount en is hiermee het probleem 'opgelost'.
Uiteindelijke oplossing zal waarschijnlijk een firmware/driver update zijn...