Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38
Hoi,

ik heb net een advertentie gezien van Kruidvat met een Android tablet. Ik heb even wat rondgezocht, maar ik kom er niet uit.

Advertentie online
Specs:
• 7 of 10 inch capacitive multi touch HD scherm
• 1.2 GHZ Cortex A8 processor
• 3D accelerator voor snelle games, 512 MB DD3 geheugen
• 4 GB opslag (uitbreidbaar met micro SD)
• 1.3 MP camera, speakers en microfoon
• USB en HDMI full HD aansluiting
• Draadloos Wi-Fi b/g/n
• 2 jaar garantie
10'' €139,99
7'' €89,99

Er staat jammer genoeg geen merk bij, dus meer weet ik niet. Heeft hier iemand ervaring mee, of heeft iemand meer informatie?

Wat vraagjes over de tablet/informatie:

Wat zijn qua specs goede specificaties voor een tablet? Ik heb wat reviews gelezen en wat gezien van processoren voor smartphones en dergelijke, maar een 1.2GHz Cortex A8 zegt mij niks.

Is 512MB RAM een goede hoeveelheid RAM? Ik zal maar aannemen dat DD3 iets als DDR3 moet betekenen, maar ik betwijfel of dat wel klopt, het is immers een ARM processor en DDR geheugen in een tablet? Ik denk van niet.

En als laatste de opslag. Er staat dat er een MicroSD in kan, maar niet tot hoe groot. Kan ik er gewoon een Micro-SDHC in stoppen van 8/16GB?

Heel veel dank alvast ;) Ik weet niks van tablets en zelf loop ik rond met een prehistorische telefoon.

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
De tablet is voor de prijs natuurlijk wel goed genoeg, de hoeveelheid RAM is dan ook zeker weten genoeg.
Alleen krijg je wel een verouderde CPU en GPU, je zal dus geen optimale ervaring krijgen.
Die 1,2GHz zegt dan eigenlijk ook helemaal niks, de Samsung Galaxy Tab 10.1 heeft bijvoorbeeld een 1GHz processor, maar die is wel stukken sneller.

Als je echt een optimale tablet ervaring wilt hebben kan je beter wachten op Windows 8, een iPad kopen of een andere high-end Android tablet (zoals de Transformer Prime of Galaxy Note 10.1).