Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik wil een ander besturings systeem op mijn philips gogear muse 8gb zetten. ik dacht een een nokia besturings systeem, een of andere lichte sybian versie. Heb al gekeken of er alternatieve software voor dit device is gemaakt, maar die is er niet. vond wel het mp3 besturingssysteem rockbox, maar dat is (nog) niet geschikt voor mijn device. Kan iemand mij daar mee helpen? ik ben nieuw hier. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
Deze speler draait Android en zover ik weet kun je geen Symbian erop zetten. De Nokia C1-01 draait volgens mij Symbian/Nokia Belle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, draat geen android, gwn het mp3 besturings systeem van philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom denk je dat het mogelijk is het OS van het apparaat te vervangen? Heb je daar al iets over gevonden?

En waarom denk je dat je een willekeurig ander OS, bijvoorbeeld dat van een specifieke mobiele telefoon, op het apparaat zou kunnen installeren?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan er volgens philips geen ander os opzetten, maar als je een beetje pro bent kan je er ieder besturings systeem opzetten wat je wilt. alleen of het goed werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo & welkom Op GoT :)

Ik denk dat je bij je aanmelding wat vlot langs Het algemeen beleid bent gegaan. Dat is jammer want daarin staat veel interessante informatie en o.a ook wat er wordt verwacht van een nieuw topic. Lees vooral het stukje door over eigen inzet (erg belangrijk!) en het crossposten. Het is niet de bedoeling dat je dezelfde vraag op meerdere plekken stelt, 1 topic op de juiste plaats is voldoende. Zou je je topicstart willen aanvullen met wat je zelf allemaal al hebt gedaan en opgezocht, dat voorkomt veel overbodige vragen. Ik houd het topic nog even open, ben benieuwd :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga meteen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zorg dat je bekend bent met het Algemeen Beleid.
Verzin een goede topictitel die zo duidelijk mogelijk aangeeft wat je probleem is.
Dus bijvoorbeeld niet "[Windows] Profielprobleem" maar "[Vista] Profielwijzigingen worden niet opgeslagen".

Afhankelijk van het subforum waar je je vraag wil stellen kan een zogeheten tag ("Vista" in het hierboven genoemde voorbeeld) wenselijk zijn. Controleer dit even in de huidige lijst met topics en in de plaatselijke beleidstopics.

Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.

Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.

Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat maar ik ben te onervaren op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:46:
laat maar ik ben te onervaren op dit gebied
Dat is nooit een reden om iets niet te doen.

Ik heb even snel voor je gezocht, maar ik kom eigenlijk niets tegen waar men al alternatieve firmware voor deze apparaten gemaakt heeft. Ik denk dan ook dat het heel lastig wordt om hier iets voor te maken. Er van uitgaande dat je niet zelf de gehele software kan gaan schrijven. Helaas is het niet zo'n apparaat als een android telefoon waar je relatief eenvoudig een ander besturingssysteem op kan draaien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ja, het was de bedoeling dat je dat zelf ging lezen, een copy&paste is niet echt nuttig in dit topic. Het is de bedoeling dat je je topicstart aanpast met de [edit.] knop met je eigen inzet en bijvoorbeeld waarom je het überhaupt wilt.

Onervaren is iedereen geweest, laat je daardoor niet demotiveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
je kan er volgens philips geen ander os opzetten, maar als je een beetje pro bent kan je er ieder besturings systeem opzetten wat je wilt. alleen of het goed werkt.....
Helaas is dit veel te makkelijk gesteld. Er is voor zover ik zo snel kan vinden niets bekend over de architectuur van dit apparaat: welke CPU zit erin, hoe stuurt 'ie z'n hardware aan, hoeveel RAM heeft 't ding?

Daarnaast wil je weten hoe het OS is opgeslagen, wellicht gewoon in een niet te overschrijven ROM, of op een EEPROM die niet (meer) te beschrijven is omdat er een connector mist die alleen in de fabriek wordt gebruikt, enzovoorts, enzovoorts.

Daarnaast is het OS dat jij erop wil zetten toegespitst op een telefoon. Afgezien van het waarschijnlijke architectuurverschil, snapt dat OS waarschijnlijk helemaal niets van de hardware in je MP3-speler en kan 'ie dus geen data van het geheugen lezen, de decoder niet aanspreken en al helemaal de audio-uitgang niet vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 05-04-2012 15:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je een topic sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dat kan jij niet, ik wel :)

Ik vermoed ook dat wat jij wilt niet kan op dit toestel. Waarom wil je het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat de speler snel vastloopt, dit is al de 2de, de eerste heb ik terug gestuurd omdat die speler constant vastliep en ook niet meer goed kon worden opgestart. en ik heb nu toch een vervanger, de samsung galaxy s wifi 5.0, geniaal ding!!!!! 180 euro (vind het leuk om met die dingen te klooien, wil die samsung ook gaan rooten.)

eigenlijk heb ik al veel meer kennis opgedaan in het bouwen van draagbare geluidsystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:32

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
Tuurlijk, je kunt er sowieso wat mee rommelen. :)

Begin met het reverse engineeren, kijk hoe je CPU geprogrammeerd is, met welke instructieset en dergelijke. Philips maakt zelf processoren, of heeft dat vroeger in ieder geval gedaan. Zoek naar datasheets.

Leer programmeren, het best is assembly voor die specifieke CPU, wellicht een hogere programmeertaal zoals C als daar een compiler voor te vinden is.

Gebruik google om uit te zoeken hoe andere hardware gehacked is, bijvoorbeeld de PS3.

En verder, android lijkt mij veel te zwaar voor deze hardware. Om een MP3tje af te spelen heb je maar een paar KB ramgeheugen nodig, en omdat alles embedded is zullen ze weinig extra geheugen hebben. No way dat je daar android in gepropt krijgt. :) Het best is dan om vanaf de grond te beginnen met je eigen OS, alleen daar gaat onwijs veel tijd in zitten. Om een simpele, oude philips TV te programmeren heb je al 5 jaar aan manuur nodig. (teletekst, afstandsbediening ed) Dit systeem gaat veel verder en is veel complexer.

Belangrijk om te weten, dit is echt onwijs veel werk. Ik ken jou programmeerskills niet, maar ga er maar vanuit dat het niet gaat lukken. Maar het is wel onwijs leerzaam. :)

edit: oh ik zie dat je het over symbian had, daar heb ik geen ervaring mee maar ook dat lijkt me te zwaar voor embedded hardware. :) Moet je even kijken naar de specs van een symbian telefoon en vergelijken met je MP3 speler.

[ Voor 7% gewijzigd door epic_gram op 18-04-2012 17:17 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat dit topic volgens mij nergens naar toe gaat leiden en er verder weinig input is sluit ik het. Voor de TS, volg de hier gegeven adviezen op, te beginnen met Google. Veel succes.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.