Tuurlijk, je kunt er sowieso wat mee rommelen.
Begin met het reverse engineeren, kijk hoe je CPU geprogrammeerd is, met welke instructieset en dergelijke. Philips maakt zelf processoren, of heeft dat vroeger in ieder geval gedaan. Zoek naar datasheets.
Leer programmeren, het best is assembly voor die specifieke CPU, wellicht een hogere programmeertaal zoals C als daar een compiler voor te vinden is.
Gebruik google om uit te zoeken hoe andere hardware gehacked is, bijvoorbeeld de PS3.
En verder, android lijkt mij veel te zwaar voor deze hardware. Om een MP3tje af te spelen heb je maar een paar KB ramgeheugen nodig, en omdat alles embedded is zullen ze weinig extra geheugen hebben. No way dat je daar android in gepropt krijgt.

Het best is dan om vanaf de grond te beginnen met je eigen OS, alleen daar gaat onwijs veel tijd in zitten. Om een simpele, oude philips TV te programmeren heb je al 5 jaar aan manuur nodig. (teletekst, afstandsbediening ed) Dit systeem gaat veel verder en is veel complexer.
Belangrijk om te weten, dit is echt onwijs veel werk. Ik ken jou programmeerskills niet, maar ga er maar vanuit dat het niet gaat lukken. Maar het is wel onwijs leerzaam.
edit: oh ik zie dat je het over symbian had, daar heb ik geen ervaring mee maar ook dat lijkt me te zwaar voor embedded hardware.

Moet je even kijken naar de specs van een symbian telefoon en vergelijken met je MP3 speler.
[
Voor 7% gewijzigd door
epic_gram op 18-04-2012 17:17
]