Beste Devvers
Voor een informatica opdracht moeten wij een online kruiswoordpuzzel maken.
Nu komt er uit de webpagina een aantal inputs.
Zoals je kan zien ben ik vanaf regel 26 begonnen met inputs naar variable om te zetten, maar om dit voor uiteindelijk 30 variable te doen lijkt me een beetje te veel van het goede.
Ik vroeg me af of het mogelijk was om de naam van de input, direct om te zetten naar variabelen.
Dus bijvoorbeeld input: R1K1 wordt gelijk $R1K1 .
Als tweede vroeg ik me af of het mogelijk was om de voledige input, dus R1K1 t/m R1K8 in een variable te zetten, met de naam $woord1 bijvoorbeeld.
Voor een informatica opdracht moeten wij een online kruiswoordpuzzel maken.
Nu komt er uit de webpagina een aantal inputs.
Zoals je kan zien ben ik vanaf regel 26 begonnen met inputs naar variable om te zetten, maar om dit voor uiteindelijk 30 variable te doen lijkt me een beetje te veel van het goede.
Ik vroeg me af of het mogelijk was om de naam van de input, direct om te zetten naar variabelen.
Dus bijvoorbeeld input: R1K1 wordt gelijk $R1K1 .
Als tweede vroeg ik me af of het mogelijk was om de voledige input, dus R1K1 t/m R1K8 in een variable te zetten, met de naam $woord1 bijvoorbeeld.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <html> <head> <title>Kruiswoordpuzzel</title> </head> <body> <?php $mysql = mysql_connect("localhost","root") or die("Fout: Er is geen verbinding met de MySQL-server tot stand gebracht!"); mysql_select_db("kruiswoord",$mysql) or die("Fout: Het openen van de database is mislukt!"); $antwoorden = mysql_query("SELECT * FROM antwoorden",$mysql) or die("De query antwoorden op de database is mislukt!"); $vragen = mysql_query("SELECT * FROM vraag", $mysql) or die ("De query vragen op de database is mislukt!"); mysql_close($mysql) or die("Het verbreken van de verbinding met de MySQL-server is mislukt!"); ?> <?php while(list($vak,$antwoord,$antwoordnr) = mysql_fetch_row($antwoorden)) { } ?> <form action="maarten.php" method="post"> <p><input type="text" name="R1K1" size="1%" /><input type="text" name="R1K2" size="1" /><input type="text" name="R1K3" size="1" /><input type="text" name="R1K4" size="1" /><input type="text" name="R1K5" size="1"/><input type="text" name="R1K6" size="1"/><input type="text" name="R1K7" size="1" /><input type="text" name="R1K8" size="1" /></P> <p><input type="submit" name="submit" value="Controleren"/> </P> </form> <?php $test1 = $_REQUEST["R1K1"]; $test2 = $_REQUEST["R1K2"]; $test3 = "$test1$test2"; echo "$test3" ; ?> </form> </body> </html> |