Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein gekaapt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.868 views

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:00
First off, excuses als dit niet het juiste forum is, dit leek mij het meeste passen bij mijn probleem.

In het kort; mijn domein is gekaapt.

Dit is al een tijdje zo, en het is echt geen belangrijk iets, maar het irriteerd me, en ik zou mijn domein toch graag terug willen.

Ik vroeg mij af wat mijn opties zijn omtrend het terug kunnen krijgen.

Ik heb ooit in 2000 het domein darkangle.com geregistreerd, en als ik mij niet vergis was het een dag verlopen in 2002 en toen was ik hem kwijt :).

De huidige holder voor zover ik kan zien is:
Domain Name: DARKANGLE.COM
Registrar: MONIKER

Registrant [2053439]:
Name Attn
1285 Baring Blvd #258
Sparks
NV
89434
US

Administrative Contact [2053439]:
Name Attn
1285 Baring Blvd #258
Sparks
NV
89434
US
Phone: +1.8772650276

Billing Contact [2053439]:
Name Attn
1285 Baring Blvd #258
Sparks
NV
89434
US

Technical Contact [2053439]:
Name Attn
1285 Baring Blvd #258
Sparks
NV
89434
US

Domain servers in listed order:

NS1.VOODOO.COM
NS2.VOODOO.COM

Record created on: 2000-10-30 14:40:48.0
Database last updated on: 2012-03-13 01:03:38.04
Domain Expires on: 2012-10-30 14:40:48.0

Bellen resulteerd in een voicemail box die heel generiek is (noemt niet eens wel bedrijf je belt, waarschijnlijk omdat deze spambox voor meerdere zaken lijkt gebruikt te worden), en mails word niet op geantwoord.

Welnu, ik zat vorige week toevallig in LA, en dit herinderde mij er aan (de nieuwe server lijkt daar gehost te worden) en ik vroeg mij af of een van onze tweakers hier ooit al eens mee te maken heeft gehad. Nogmaals, het heeft allemaal geen haast, het domein was voor de leut (en toendertijd exchange e.d. mee te testen) en ik heb gedult en ben bereid mijn bevindingen te delen :).

Dus, alle tips/ervaringen zijn welkom!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Je bent 10 jaar na verlies opeens weer geïnteresseerd :+ ?

Maargoed, neem anders eens contact op met de hoster van de website, IPV de afnemer van het domeinnaam.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat je domein niet gekaapt is aangezien je zegt dat "het een dag verlopen in 2002 en toen was ik hem kwijt".

Verder ben ik heel erg benieuwd wat voor tips/ervaringen je verwacht...wil je een groep "verlopen domein" oprichten?

Als ik dan toch iets moet zeggen: Alles is te koop ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Darkangle
D4NG3R schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:50:
Je bent 10 jaar na verlies opeens weer geïnteresseerd :+ ?

Maargoed, neem anders eens contact op met de hoster van de website, IPV de afnemer van het domeinnaam.
Hoster verwijst naar de afnemer. Daar houd het weer mee op.
lier schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:54:
Ik denk dat je domein niet gekaapt is aangezien je zegt dat "het een dag verlopen in 2002 en toen was ik hem kwijt".

Verder ben ik heel erg benieuwd wat voor tips/ervaringen je verwacht...wil je een groep "verlopen domein" oprichten?

Als ik dan toch iets moet zeggen: Alles is te koop ;)
Het kwam die maand even niet uit (woonde in studentenhuis) en kon pas 2 dagen later betalen. Ik meen mij te herrinderen dat de verloop datum en beschikbaarheids datum niet hetzelfde zijn (was een grace periode van 1 of twee maanden geloof ik).

Ik heb in 2004-2005- en 2006 gebeld, en kreeg vrolijk te horen dat voor 1000 dollar ik hem kon overnemen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Normaliter als je niet betaald word je domein in quarantine gezet. En dat geeft je 3 maanden de tijd om te betalen of af te zeggen (Anders gaat het domein weer in de verkoop). Dit was ook zo in 2002 dus waarom heb je toen niet betaald?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Ik wil niet bot zijn maar hij is niet gekaapt, gewoon netjes en correct overgenomen door een ander door jouw eigen fout.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Je hebt twee opties: het domein kopen, of het domein maar vergeten. Gratis terugkrijgen gaat je alleen maar lukken als de huidige eigenaar daaraan wil meewerken, en zo'n cybersquatter als deze doet dat dus niet.

Een domein laten verlopen betekent tegenwoordig gegarandeerd dat je het permanent kwijt bent. Er zijn mensen / bedrijven (cybersquatters) die er blijkbaar actief op letten welke domeinen beschikbaar zijn geworden wegens verlopen, en elk vrijgekomen domein opkopen. Ik heb een aantal jaar geleden robtimusprime.com gehad. Er stond niet eens een website op, werd niet gebruikt voor email, het hele domein was gewoon nutteloos. Ik heb het toen expres laten verlopen, en sindsdien zit de huidige cybersquatter erin.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Het is nu 10 (TIEN!) jaar later, dus blijkbaar heb je dat domein niet heel erg hard nodig of gemist?

The devil is in the details.

• BLACKfm
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Zal wel sentimentele waarde hebben wat betreffende de username :P. Maak ik toch al even 5 jaar geen gebruik van me eigen NL username-domeintje :P. Maar voor die paar euro per jaar kun je het niet laten verlopen :D.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Domein is inderdaad niet gekaapt deze is zoals je zelf zegt verlopen geweest en dus in die tijd netjes gekocht door iemand anders. Het had beter geweest toen gelijk actie te ondernemen nu kan je niet zoveel doen dan vragen of er wat te regelen valt en (diep) in de buidel te tasten.

[ Voor 36% gewijzigd door Perkouw op 05-04-2012 20:54 ]

• Darkangle
D4NG3R schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:31:
Normaliter als je niet betaald word je domein in quarantine gezet. En dat geeft je 3 maanden de tijd om te betalen of af te zeggen (Anders gaat het domein weer in de verkoop). Dit was ook zo in 2002 dus waarom heb je toen niet betaald?
zoals eerder aangegeven, hij was exact 2 dagen verlopen, en ik rekende op quarantine (die dus niet is geweest). Waarom ik niet direct heb betaald is bijzaak, later die maand had dat wel gekund. Daar rekende ik dus ook op.

• bartbh
  • Niet online
Dan nog, verwacht je dat je 10 jaar later überhaupt nog enige aanspraak kunt maken op het betreffende domein? Dat is wel erg naïef vind ik.

Je hebt het domein in 2002 laten verlopen, en toen ook geen actie ondernomen (lees betalen binnen 3 mnd) en mijns inziens heb je daarmee je rechten op het domein (terecht) verloren.

Verwijderd

Het enige wat je inderdaad kunt doen nu is zelf het domein terugkopen van de betreffende partij.

• Darkangle
Hahn schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:51:
Het is nu 10 (TIEN!) jaar later, dus blijkbaar heb je dat domein niet heel erg hard nodig of gemist?
compleet irrelevant, plus
Darkangle schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:48: Nogmaals, het heeft allemaal geen haast, het domein was voor de leut (en toendertijd exchange e.d. mee te testen)
Lijkt me duidelijk genoeg.
bartbh schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:52:
Dan nog, verwacht je dat je 10 jaar later überhaupt nog enige aanspraak kunt maken op het betreffende domein? Dat is wel erg naïef vind ik.

Je hebt het domein in 2002 laten verlopen, en toen ook geen actie ondernomen (lees betalen binnen 3 mnd) en mijns inziens heb je daarmee je rechten op het domein (terecht) verloren.
Nogmaals, de grace periode was net 2 dagen in gegaan. Dus dat klopte al niet, ik zou nog tijd gehad moeten hebben. Toendertijd laten zitten omdat ik was pissed was en andere zaken in mijn leven had.

Vandaar ook de footnote dat het allemaal geen haast had. Jou inziens is prima, maar redelijk subjectief gezien ik vraag of iemand ervaring of tips heeft, niet zozeer om een veroordeling over iets waarvan jij niet alle ins en outs kent, met alle respect ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Darkangle op 06-04-2012 13:17 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:13
"Toendertijd laten zitten omdat ik was pissed was en andere zaken in mijn leven had"

En dan kom je 10 jaar later hier uithuilen? Had je destijds maar moeten regelen dunkt mij.

:O

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Darkangle schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:46:
Ik heb in 2004-2005- en 2006 gebeld, en kreeg vrolijk te horen dat voor 1000 dollar ik hem kon overnemen.
Dat zegt toch genoeg? Je kunt twee dingen doen. Of het domein vergeten, of het domein terugkopen. Zo simpel is het.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Darkangle
Mandrake466 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:32:
"Toendertijd laten zitten omdat ik was pissed was en andere zaken in mijn leven had"

En dan kom je 10 jaar later hier uithuilen? Had je destijds maar moeten regelen dunkt mij.

:O
Laatste update gemist? En ik kom hier omdat ik de laatste jaren tweakers gaan ben vertrouwen om de medenkende mensen. Niet om de "nouveau internetter" houding van alles te veroordelen zonder constructieve insteek.

"Uithuilen", veroordeling, lijkt me niet helemaal plaats te hebben hier. Neemt overigens niet weg dat je een punt hebt hoor, alleen een punt wat hiet niets aan bij draagt.

• Darkangle
Antaresje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:37:
[...]

Dat zegt toch genoeg? Je kunt twee dingen doen. Of het domein vergeten, of het domein terugkopen. Zo simpel is het.
Dat vreesde ik ook, maar misschien dat iemand anders een andere manier kent. De enige manier die ik hier voor ken is niet zo netjes, en om nu 1000 euro uit te geven voor een snuisterijtje (want meer is het niet) is mij ook weer te gek.

Balletje opgooien hier kan meestal geen kwaad, en wie weet ;).

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Darkangle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:40:
[...]
"Uithuilen", veroordeling, lijkt me niet helemaal plaats te hebben hier. Neemt overigens niet weg dat je een punt hebt hoor, alleen een punt wat hiet niets aan bij draagt.
Maar wat verwacht je dan voor bijdrage? Heb je ergens nog het idee dat je een juridisch recht kunt claimen op een domein dat je al 10 jaar hebt laten zitten? Denk na, zou ik zeggen. Dat heeft niets met nouveau internet mentaliteit te maken, maar met gezond verstand. Zelfs al was je domain adminstrator toen fout, je hebt 10 jaar geen actie ondernomen, dus in de normale wereld ben je dan elke aanspraak kwijt.

Dus nogmaals: wat denk je dat wij voor je kunnen doen? Een knokploeg vormen? Gaan schelden op die nare man die je domein ingepikt heeft?

Ik zeg: slotje :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11 20:10

Nikeo

Jawelles

De sfeer op tweakers is ook niet meer wat het geweest is zeg. Meteen van die boze reacties. Waarom moet dat nou weer?

Verwijderd

Ik zou op de datum ~30-10-2012 kijken of het domein vrij is /niet meer verlengd wordt .
(je weet nooit)

En tussentijds een ander domein registreren die wel vrij is , als je er een nodig hebt .
Probeer anders andere tld's , .net en .info zijn nog vrij, gebruik die anders ...
(Als het toch voor een 'hobby' site is , maakt dat weinig uit .)

Ik wou m'n achternaam registreren, zag ook een 'park' page , ook een achterlijk hoge vraagprijs , gebruik nu de .org variant voor persoonlijke mail e.d.

Heb verder geen goede ervaringen met 'cybersquatters' , en ik weiger daar veel geld (of tijd) in te steken .

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:56

Dutch_Celt

Jollygood

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:47:
Ik zou op de datum ~30-10-2012 kijken of het domein vrij is /niet meer verlengd wordt .
(je weet nooit)
Dit heeft geen zin, op die datum gaat, indien er nog niet verlengd is, de eerder genoemde grace periode in waarin de houder tijd heeft om alsnog te verlengen.

Het totale proces voor een niet verlengd (.com) domein duurt 75 dagen:
1. Expired: 40 dagen, houder kan zonder extra kosten verlengen
2. Pending Redemption: 30 dagen, houder kan verlengen tegen extra kosten
3. Pending Delete, 5 dagen, houder kan niet meer verlengen en het domein gaat vrij komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dutch_Celt op 06-04-2012 14:00 ]

Verwijderd

Klopt , ik bedoel ook rond die tijd , (90 dagen later?) , af en toe de whois bekijken is niet echt moeilijk .

Of gebruik een van de services van b.v. godaddy die hem weer 'terug kaapt' voor je ..
(Die het domein automatisch voor je registreren mocht het vrijkomen)

Ik zou er voor een hobby domein niet zoveel tijd/geld in steken , en een ander leuk (vrij) domein uitzoeken .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 13:58 ]

• Darkangle
mphilipp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:43:
[...]

Maar wat verwacht je dan voor bijdrage? Heb je ergens nog het idee dat je een juridisch recht kunt claimen op een domein dat je al 10 jaar hebt laten zitten? Denk na, zou ik zeggen. Dat heeft niets met nouveau internet mentaliteit te maken, maar met gezond verstand. Zelfs al was je domain adminstrator toen fout, je hebt 10 jaar geen actie ondernomen, dus in de normale wereld ben je dan elke aanspraak kwijt.

Dus nogmaals: wat denk je dat wij voor je kunnen doen? Een knokploeg vormen? Gaan schelden op die nare man die je domein ingepikt heeft?

Ik zeg: slotje :+
Tssk tssk. Niet zo denegrerend en agressief zeg. Je houding heeft niets met gezond verstand te maken, maar alles met je instelling. Enfin, daar zijn we hier niet voor.

Wat ik verwacht is niets. Ik hoop dat er gewoon nog iets is wat ik misschien over het hoofd zie.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:47:
(je weet nooit)

En tussentijds een ander domein registreren die wel vrij is , als je er een nodig hebt .
Probeer anders andere tld's , .net en .info zijn nog vrij, gebruik die anders ...
(Als het toch voor een 'hobby' site is , maakt dat weinig uit .)

Ik wou m'n achternaam registreren, zag ook een 'park' page , ook een achterlijk hoge vraagprijs , gebruik nu de .org variant voor persoonlijke mail e.d.

Heb verder geen goede ervaringen met 'cybersquatters' , en ik weiger daar veel geld (of tijd) in te steken .
Op de datum zelf word automatisch verlengd, en grace is van toepassing. Dat heb ik inderdaad al eens geprobeerd, wel een goede insteek.

Misschien is inderdaad een andere tld een oplossing, maar het is een beetje de nostalgie er achter, plus een stukje nieuwschierigheid.

Als alles niet werkt kan ik altijd een minder vriendelijke manier gebruiken gezien deze vorm van parking en hosting toch batchmatig is, en zeer waarschijnlijk geen acties op komen als ik hem administratief eenzijdig overschrijf (triggered wel een warning voor de current owner, maar daar kan je omheen). Punt is dat dit niet rechtsgeldig is en zij als ze terug willen claimen dit ook op elk gewenst moment kunnen doen.

Dus, gezien ik nu wat tijd heb, lijkt mij dit een leuke puzzel om via een nette manier te proberen te doen zonder een squatter fee af te lossen.

• bartbh
  • Niet online
Ik snap dat je graag het betreffende domein zou willen gebruiken, alleen ik zou echt geen manier weten om het betreffende domein over te nemen, ook niet op een nette manier.

Het domein is nu domweg eigendom van iemand anders, die het domein op een volstrekt legale manier in bezit heeft gekregen.

Als jij 10 jaar geleden je auto hebt verkocht, kun je toch ook niet verwachten dat je er vandaag de dag opeens weer in kunt rijden? Dan kun je wel naar het postkantoor gaan en proberen de auto op je naam te laten zetten, maar dat gaat ook afketsen.

Kortom, ik snap dat je graag dat domein zou willen. Maar snap ook niet dat je verwacht dat nu nog enigszins aanspraak kunt maken op het betreffende domein :)

Of je deze reactie(s) nu leuk vindt of niet, het is wel hetgeen waar je het mee moet doen.

• Darkangle
Dat is duidelijk :).

Naja, dan maar even kijken of ze de change requests strak beheren of niet })

• bartbh
  • Niet online
Als ze alles geautomatiseerd beheren, dan dat vast ook. Helaas ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Darkangle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:57:
[...]
Wat ik verwacht is niets. Ik hoop dat er gewoon nog iets is wat ik misschien over het hoofd zie.
Precies wat ik zei dus. Je ziet de onzinnigheid van deze aktie over het hoofd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Copyright aanvragen op 'darkangle' en dan met een rechtszaak de domeinnaam terugeisen :P.

• Darkangle
Pistolebob schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:19:
Copyright aanvragen op 'darkangle' en dan met een rechtszaak de domeinnaam terugeisen :P.
Hahahaha :) zeer crea bea.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05
Zonder auth-code ga je het domein niet terugkrijgen, of het moet weer vrijkomen.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zie niet in wat wij hier in kunnen betekenen. Iemand anders heeft je domain geclaimed nadat jij dat niet hebt verlengd. Jamer, maar helaas.
Verder zie ik geen enkele reden tot discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.