Sitecom WL-341 erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-02 09:23
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een Sitecom WL-341 router. Helaas is deze de hele tijd erg traag. Ik heb 50 Mb internet, maar op speedtest kom ik maar tot 8 Mb.
Ook het streamen van films van laptop naar tv gaat ontzettend schokkerig.

Nu kwam ik erachter dat als ik de router opnieuw opstart (stekker eruit en er weer in), dat hij het dan wel goed doet. Netjes 50 Mb internet, streaming werkt vlekkeloos.

Maar helaas elke keer als ik mijn laptop opstart, dan is hij weer traag. Het ritueel is dan nu ook; eerst laptop opstarten en dan de router opnieuw opstarten. Dan werkt hij goed.

Dit lijkt mij niet normaal, weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Router instellingen zijn afgezien van SSID en password fabrieksinstellingen. Mijn laptop zit met een kabel aan de router.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Staat de meest recente firmware op die router geinstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
En als je de netwerk kabel waar je laptop aan zit uit de router haalt en in een ander poortje stopt, wordt hij dan weer traag (of juist weer snel als hij traag is)?

Het kan zijn dat de verbinding de ene keer via wifi gaat en de andere keer via netwerk kabel.
Als beiden aan staan dan is het vaak een gok welke gebruikt wordt.

Start een cmd prompt en vergelijk de output in beide situaties:
code:
1
ipconfig /all

je kan de output bewaren in een tekstfile met:
code:
1
ipconfig /all > file.txt

[ Voor 51% gewijzigd door Ploink op 05-04-2012 15:44 ]

• Celica_T20
Ik heb de wifi van mijn laptop uitgeschakeld staan.

Als ik de lan stekker eruit haal, dan heb ik geen internet meer (dus hij gaat niet stiekem of wifi). Als ik hem dan in een andere poort plug, dan is hij gewoon snel.

De router heeft de meest recente firmware.

Snap er niks van...zit er aan te denken om hem terug te brengen naar de MM en iets anders te halen (als ze hem terug nemen). Dit is heel irritant, elke keer de router opnieuw starten als m'n laptop is opgestart.

Zit er net trouwens aan te denken om even mijn vriendin haar laptop met kabel aan te sluiten en te testen, lijkt me wel een slimme test :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Probeer een andere kabel. Misschien heb je een brakke netwerk kabel waardoor je interface soms in 10Mbit mode gaat.

• Celica_T20
Dat zal ik eens proberen. Toch heb ik wel het idee dat het aan de router moet liggen. 2 weken geleden had ik nog een andere router met verder precies dezelfde setup, en dat heeft altijd prima gewerkt.

• Celica_T20
Gisteren naar de MM geweest. De router werd zonder problemen terug ingenomen en kreeg een waardebon ter waarde van mijn aankoopbedrag.

Ik heb in de winkel een Sitecom WLR-4000 (pricewatch: Sitecom WLR-4000) aangeschaft, gelijk met gigabit netwerk. Is wel te merken met films streamen.

Hij werkt verder perfect, maar toch 1 vraag/opmerking: Hij is meegeleverd met Sitecom cloud security.
Ik kwam erachter dat deze wat internetsnelheid wegsnoept. Net getest met speedtest.net:
zonder scs aan: 51 Mbit/s
met scs aan: 37 Mbit/s

Dit vind ik toch een behoorlijk verschil. Meer mensen die hier last van hebben?
Pagina: 1