Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Af en toe BSOD, processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eens in de zoveel tijd crasht mijn comptuter met een BSOD (tot zover heb ik er geen regelmaat in gevonden), zo ook een half uur geleden, op het moment dat ik uit een game alt-tabde. In de eventviewer staat iets over een fatal hardware error in de processor, maar dit alles zegt me niet zoveel, dus zou iemand misschien kunnen bevestigen dat de CPU vervangen moet worden? Ik heb hier een DxDiag en de relevante events. Als er nog meer informatie benodigd is hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 22:48
http://www.sevenforums.co...-what-means-what-try.html

Eerste link op google.

Probeer eerst eens het geheugen te testen. CPU's gaan niet zo vaak kapot.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Heb je de processor wel eens overclocked?

Verwijderd

Draai eens prime95.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke hardware zit er in je PC?
Zijn je drivers up-to-date?
Zijn je temperaturen binnen de perken? (GPU, CPU - Stresstesten met Furmark en Prime95)
Doet je PC dit ook wanneer je stresstest? (Met hierboven)
Geeft Memtest86+ nog errors? (Minimaal 12, liever 24h draaien).

Je laat erg veel info weg.. En dit zijn toch de 1e dingen die je probeert ;) .

Tevens gaat een CPU niet zo snel kapot als je er niks bijzonders mee hebt gedaan. Veelal zijn ze al kapot als je ze koopt of gaan ze kapot doordat je hem (te ver) overklokt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals D4NG3R al netjes zegt wat heb je eigenlijk zelf al gedaan om erachter te komen wat het probleem zou kunnen veroorzaken ? Het is in dit forum ook de bedoeling zelf wat te ondernemen voordat je een vraag afvuurt.

Dus om toch even e.e.a. te herhalen. Memtest al gedraaid ? Prime al gedraaid ? Etc..

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 19:50
welk bluescreen is het
je kan misschien de foutcode googlen

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Verwijderd

Topicstarter
Nog even in het kort de specs:
Asus M4N68T moederbord
AMD Phenom II x4 955 processor
ATI Radeon HD 4870 videokaart
6GB DDR3 geheugen
2 SATA harddisks, 300 GB + 1 TB
DVD/RW drive
Draadloze netwerkkaart
600W voeding
Windows 7 professional 64 bit OS

Ik heb niks overclocked, alles is gewoon zoals het uit de doos kwam. De drivers zijn ook up to date.

Na Prime95 een tijdje gedraaid te hebben komt de temperatuur van de CPU (Speedfan) niet boven de 70 graden. Met de Furmark burn-in test blijft de GPU rond de 90 graden hangen, waarbij de fan op 90% zit. Voor zover ik kon vinden zijn dit geen extreme temperaturen (ik heb beide stresstests tegelijk gedaan). Zonder stresstests in Windows zit de CPU rond de 40, en GPU rond de 55 graden.

Memorytest zal iets langer duren, ik laat het weten wanneer ik deze lang genoeg heb laten draaien. In ieder geval nog bedankt voor de reacties.

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
CPU zou maximaal 62C mogen worden. De AMD X4 Phenoms zijn erg gevoelig voor hoge temperaturen helaas. 70C load en 40C idle is aan de hoge kant. Welke koeler gebruik je? Zit er veel stof in ? Hoe is je airflow?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

70c onder load kan zat. Met een stock koeler moet je 65-70c aanhouden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1