...check de page van www.h-oda.com onder het kopje information is een gepatchte bios voor de Asus K7V borden met de L2 cache op 1/3. Er zitten wel een hoop waarschuwingen bij.....wie durft?
Verwijderd
Ik heb dus overlaatst mijn bios geflasht naar die beta 1004a maar dat ging dus fout!
Kon niets meer doen! Einde verhaal! Stuur maar terug naar Asus zei mijn leverancier!
Ik was dus echt niet van plan om 3 weken zonder pc te gaan zitten dus heb ik een (gevaarlijk) expirimentje gedaan en nu werkt de boel weer. Morgen zijn we toch vrij dan zal ik het eens op mijn site zetten!
Kon niets meer doen! Einde verhaal! Stuur maar terug naar Asus zei mijn leverancier!
Ik was dus echt niet van plan om 3 weken zonder pc te gaan zitten dus heb ik een (gevaarlijk) expirimentje gedaan en nu werkt de boel weer. Morgen zijn we toch vrij dan zal ik het eens op mijn site zetten!
Verwijderd
Ik zit nog even denken of ik zo stoer ga wezen 
Iig is er een nieuwe final 1005 to downloaden.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/slota/k7v/
Iig is er een nieuwe final 1005 to downloaden.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/slota/k7v/
Verwijderd
Nog steeds niemand die het heeft geprobeerd?
Btw, is dit proggie zo te downloaden of moet je een member zijn?
Btw, is dit proggie zo te downloaden of moet je een member zijn?
Jaap,
Hoe heb je dan je spulletje weer aan de praat gekregen? Is je ROM BIOS niet 100% naar de kl@te gegaan toen 't fout ging? Heb je 'm op een of andere manier toch weer weten te flashen ofzo?
Hoe heb je dan je spulletje weer aan de praat gekregen? Is je ROM BIOS niet 100% naar de kl@te gegaan toen 't fout ging? Heb je 'm op een of andere manier toch weer weten te flashen ofzo?
Verwijderd
Mijn BIOS was inderdaad helemaal naar de k*nker! Ik heb mijn bios in een draaiende asus p2b-f (pentium dus) gestoken, vervolgens geflasht en weer terug gestoken het werkt als vanouds!
Toen heb ik weer eens geprobeerd met die beta en was het weer kaduuk. Dus heb ik het weer met die p2b-f gedaan en toen was alles weer goed! DUS HET KAN!
Je bios wordt dus alleen aangeroepen tijdens boot-up en daarna niet meer ofzo! Want terwijl de pc aanstond heb ik die bios'sen verwisseld! Uitkijken met ijzeren voorwerpen dus als schroevedraaieers want als het valt kun je je mb wel afgeschrijven!
Ik zal het binnekort eens op m'n site plaatsen dan kan iedereen het eens lezen!
let wel: het waren beide Asus mobo's
Toen heb ik weer eens geprobeerd met die beta en was het weer kaduuk. Dus heb ik het weer met die p2b-f gedaan en toen was alles weer goed! DUS HET KAN!
Je bios wordt dus alleen aangeroepen tijdens boot-up en daarna niet meer ofzo! Want terwijl de pc aanstond heb ik die bios'sen verwisseld! Uitkijken met ijzeren voorwerpen dus als schroevedraaieers want als het valt kun je je mb wel afgeschrijven!
Ik zal het binnekort eens op m'n site plaatsen dan kan iedereen het eens lezen!
let wel: het waren beide Asus mobo's
Ik heb die beta bios 1004a ook geprobeerd aangezien ik nogal problemen had met de installatie van win2k. Maar toen de hele pc daarna zelfs geen win98 meer luste heb ik gewoon mijn bios opnieuw geflashd met de oude (vertrouwde) 1003. Geen probleem!!!
Iemand al aan de 1005 geweest? En hoe stabiel loopt de mobo dan?
Mc.Boldy
Iemand al aan de 1005 geweest? En hoe stabiel loopt de mobo dan?
Mc.Boldy
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Verwijderd
Mijn bios gaf een raar data export failure dingetje en deed dat ook bij het terugflashen van de oude 1004.04a
Maar alles werkt wel???????
Ik gebruik aflash van de asussite voor de k7v, moet ik een andere gebruiken?
Maar alles werkt wel???????
Ik gebruik aflash van de asussite voor de k7v, moet ik een andere gebruiken?
Verwijderd
Er staat toch dat je die aflash.exe moet gebruiken en die werkt ook! Alleen die k*t beta bios doet het niet bij mij, maar op THG en Anand testen ze er allemaal mee en doet ie het wel! Leip!
Dus ik ga die nieuwe 1005 pas zondagavond flashen want als ik het nu doe en het gaat fout dan moet ik morgen + weekend zonder pc zitten! Want die ZOU ik dan maandag pas kunnen fixen! Dus ik wacht af en kijk of er iemand al iets kan zeggen over die nieuwe 1005. Op de Asus site staat er nog niets over!
Dus ik ga die nieuwe 1005 pas zondagavond flashen want als ik het nu doe en het gaat fout dan moet ik morgen + weekend zonder pc zitten! Want die ZOU ik dan maandag pas kunnen fixen! Dus ik wacht af en kijk of er iemand al iets kan zeggen over die nieuwe 1005. Op de Asus site staat er nog niets over!
Verwijderd
Zit er al in die 1005 en werkt super.
Ja ik weet dat je aflash moet gebruiken.
Maar mijn bios is gefucked.
1005 gaf zelfde foutmelding. Data compare failure. expected (Hex????) got (hex!!!!!!!)
Ja ik weet dat je aflash moet gebruiken.
Maar mijn bios is gefucked.
1005 gaf zelfde foutmelding. Data compare failure. expected (Hex????) got (hex!!!!!!!)
Verwijderd
Toch maar die 1005 en werkt goed. Ik had geen problemen maar mot toch de laatste BIOS hebben 
En zonder een of andere wazige melding
En zonder een of andere wazige melding
Het "hot flashen" (bios wisselen terwijl de pc draait) is ook een van de weinige recovery options tegen het CIH (tsjernobiel ?? ) virus...
Ik heb hetzelfde probleem gehad met 1004a beta. Het flashen met aflash ging goed, (geen foutmeldingen na afloop). Maar na de herstart stond mijn 2 dagen "oude" PC zwart voor zich uit te staren. Ik heb de volgende morgen vroeg (slapen ging toch niet echt lekker) een vriend opgebeld die nog een "kapotte" K7M had liggen, het typenummer van de bioschip was hetzelfde (39SF020 van SST).
(Jaap snor: wat is het type/merk van die asus P2B-F bioschip?)
Op dat bord heb ik isa videokaartje en een diskettestation op aangesloten. opgestart, flashk7m opgestart, biosfile ingeladen (geeft eerst een paar foutmeldingen, gewoon door-Enteren), zijn bios eruitgehaald mijne erin geduwd (goed aanduwen, anders geeft hij foutmeldingen tijdens het flashen) en de oude bios (1003) erin gezet.
Bios terug in mijn eigen systeem en het werkt weer als een zonnetje.
Een handige hint: Zorg dat de (hier K7M) bioschip al heel losjes in zijn houdertje zit, dan kun je hem er namelijk heel makkelijk uithalen en hoef je geen geweld te gebruiken boven een draaiend moederbord.
Ik hoop dat iemand hier nog voordelen mee kan doen.
p.s. Ik kijk nu even de kat uit de boom wat betreft 1005, Ik zou hier graag lezen of het flashen problemen geeft (wel/niet) en met welk progje je geflashed hebt
Good Luck
(Jaap snor: wat is het type/merk van die asus P2B-F bioschip?)
Op dat bord heb ik isa videokaartje en een diskettestation op aangesloten. opgestart, flashk7m opgestart, biosfile ingeladen (geeft eerst een paar foutmeldingen, gewoon door-Enteren), zijn bios eruitgehaald mijne erin geduwd (goed aanduwen, anders geeft hij foutmeldingen tijdens het flashen) en de oude bios (1003) erin gezet.
Bios terug in mijn eigen systeem en het werkt weer als een zonnetje.
Een handige hint: Zorg dat de (hier K7M) bioschip al heel losjes in zijn houdertje zit, dan kun je hem er namelijk heel makkelijk uithalen en hoef je geen geweld te gebruiken boven een draaiend moederbord.
Ik hoop dat iemand hier nog voordelen mee kan doen.
p.s. Ik kijk nu even de kat uit de boom wat betreft 1005, Ik zou hier graag lezen of het flashen problemen geeft (wel/niet) en met welk progje je geflashed hebt
Good Luck
Verwijderd
Het merk van die bios chip van die p2b-f was ook een sst ofzo en van die K7V een Atmel!
Het maakt volgens mijn niet uit welk merk die zooi is als de gegevens er maar op passen! In dit geval 0,25MB
Ik ga zondag avond mijn bios pas flashen naar 1005 want anders zit ik heel het weekend zonder mocht het net zo gaan als bij die 1004a!!!
Het maakt volgens mijn niet uit welk merk die zooi is als de gegevens er maar op passen! In dit geval 0,25MB
Ik ga zondag avond mijn bios pas flashen naar 1005 want anders zit ik heel het weekend zonder mocht het net zo gaan als bij die 1004a!!!
Verwijderd
Ik zag die patcher om je bios aante passen staan... Misschien ook wel leuk om eens mee
te expirimenteren. Cache divider op 1/2 zetten...
Ik ga eerst een naar versie 1005 flashen en dan zien we weer wel!
te expirimenteren. Cache divider op 1/2 zetten...
Ik ga eerst een naar versie 1005 flashen en dan zien we weer wel!
Pagina: 1