Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

120Mbit UPC haalbaar over de kabel?

Pagina: 1
Acties:

• DuTcHaBle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 16:35
Ik heb een aanbieding van UPC gekregen en zij boden voor een schappelijke prijs 120Mbit aan via de kabel. Op dit moment heb ik 25Mbit en ik haal ook de snelheid, echter vraag ik met af of 120Mbit over de kabel echt haalbaar is. Mijn vraag is dus, is er iemand in Dordrecht of omgeving die UPC heeft en ook 120Mbit heeft en dit ook kan halen via de kabel. Is het anders beter om over te stappen naar KPN (glasvezel 100Mbit)?

Perfect, just like me

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Ja, 120Mbit lukt op de kabel.

[ Voor 49% gewijzigd door danielkraak op 05-04-2012 12:49 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als Ziggo het kan, waarom dan UPC niet?

Glasvezel is van een andere categorie imo, vanwege het (meestal) synchrone karakter van de verbinding. Die 100/100 ipv 10/120 (up/down).

https://discord.com/invite/tweakers

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
120mbit is prima haalbaar, let er alleen wel op dat al je andere rand apparatuur deze snelheid aan kan deze draaien vaak maar op 100mbit. :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In de piekuren kun je nogal eens problemen hebben om de 120 mbit te halen, ik spreek uit ervaring, maar dat heeft meer met capaciteit dan de technologische capabiliteit te maken.

Tesla Model Y RWD (2024)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En de andere kant moet natuurlijk ook op 120Mbit kunnen werken :P

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
De gebruikte techniek zou zelfs tot 400mbit moeten kunnen toelaten. En over je netwerkkabeltjes kan zelfs tot 10gbit momenteel.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DuTcHaBle
Ik heb deze router Link WRT160N Pre-N Home Router en alle systemen hebben een 1GB poort. Ik ga er vanuit dat dit geen probleem zou moeten zijn. Tevens doe ik op dit moment alles Wireless met een N adapter. diie 300Mbit zou moeten ondersteunen. Verbeter mij als ik het fout heb.

Perfect, just like me

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Coax is een prima kanaal voor internet. Een dikke koperdraad met shielding. Veel beter dan UTP, en daar haal je thuis makkelijk 1Gbit over.
Sowieso ligt er vaak glasvezel tot aan je straat.

De enige beperking is overboeking. Bij een zakelijke verbinding is die 1:1, maar bij een particuliere lijn zit je tussen de 1:40 en 1:100. Bij kabel heb je daar vooral last van als je in een dichtbevolkt gebied zit. Dit omdat de overboeking bij kabel vaak per wijk / straat zit (dus bvb 800 huizen aansluiten met een 1Gbit uplink naar de centrale) .

TheS4ndm4n#1919

• redfoxert
  • Niet online
usefull schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:00:
Ik heb deze router Link WRT160N Pre-N Home Router en alle systemen hebben een 1GB poort. Ik ga er vanuit dat dit geen probleem zou moeten zijn. Tevens doe ik op dit moment alles Wireless met een N adapter. diie 300Mbit zou moeten ondersteunen. Verbeter mij als ik het fout heb.
Wireless 120mbit halen kan je vergeten. Redenen zijn genoeg te vinden op internet maar die 300mbit is optisch bedrog.

• DuTcHaBle
Ai, dat zou dan kabel werkt moeten worden. 25Mbit = 2mb haal ik wel makkelijk. Maar dat is natuurlijk een wereld van verschil.

Perfect, just like me

• DuTcHaBle
Ik zie nu ook dat het geen 1GB router is. Dus dan haal ik zoiezo de 120Mbit niet. Of zie ik dat verkeerd?

Perfect, just like me

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
Ik heb geen idee maar in termen van mb haal ik 6.1mb met een standaard ziggo plus pakketje ( wireless )

• redfoxert
  • Niet online
Klopt, als je geen Gbit WAN en LAN poorten hebt, en dus alleen 100Mbit poorten, kan je logischerwijs ook geen 120Mbit halen.

• DuTcHaBle
Dat wordt ziezo een nieuwe router halen. Volgens UPC heb ik 7 dagen bedenk tijd en mocht ik het pakket proberen (althans ik mocht controlleren of ik de snelheid kon halen).

Perfect, just like me

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
usefull schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:09:
Dat wordt ziezo een nieuwe router halen. Volgens UPC heb ik 7 dagen bedenk tijd en mocht ik het pakket proberen (althans ik mocht controlleren of ik de snelheid kon halen).
krijg je tegenwoordig geen modem/router in bruikleen die bij je verbinding past?

TheS4ndm4n#1919

• DuTcHaBle
Ik krijg inderdaad een modem, echter weet ik niet of deze ook meerdere ehternet poorten heeft. Ik zou het liefst Wireless blijven gebruiken, maar als ik daar mijn snelheid niet kan halen zal ik moeten overstappen naar kabel.

Perfect, just like me

• redfoxert
  • Niet online
Bij Ziggo krijg je een geintegreerde kabelmodemwirelessrouter. Geen idee hoe dat bij UPC zit.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
redfoxert schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:21:
Bij Ziggo krijg je een geintegreerde kabelmodemwirelessrouter. Geen idee hoe dat bij UPC zit.
alleen is die van Ziggo erg but kwa bereik en geeft lang niet overall 300mbs wireless.

En ik wil toch graag wel me MAX wireless halen :)

• DuTcHaBle
Als Wireless 300Mbit is zou ik dan wel 120Mbit kunnen halen :-O?

Perfect, just like me

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 13:05
usefull schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:16:
Ik krijg inderdaad een modem, echter weet ik niet of deze ook meerdere ehternet poorten heeft. Ik zou het liefst Wireless blijven gebruiken, maar als ik daar mijn snelheid niet kan halen zal ik moeten overstappen naar kabel.
UPC geeft tegenwoordig meestal een modem met ingebouwde router (draadloos+gigabit) dus je huidige router wordt waarschijnlijk overbodig.

End of Transmission

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Allemaal tweakers hier en niemand zegt: Ga voor glas!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NeHoX schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:34:
Allemaal tweakers hier en niemand zegt: Ga voor glas!
Hangt totaal af van beschikbaarheid en prijs. Niet iedereen kan een glasaansluiting krijgen, en lang niet iedere glasaansluiting is even aantrekkelijk als die van bijv XMS. Hier in A'dam kan ik er geen krijgen (verkeerde kant van het spoor) en al zou het kunnen, de prijzen en producten erover vallen vies tegen. Geen idee wat de situatie in Dordt is (vooroordeel van een getogen R'dammer: rot :+ ).

Gewoon kijken wat je echt nodig hebt en dat kiezen. Ik zou trouwens ook bij kabel aanraden om gewoon naar 50Mb/s of 60Mb/s te kijken. In 90% van situaties even snel als 120Mb/s (als namelijk de beperkende factor elders is), dan hoef je geen andere router te halen en het is ook nog goedkoper.

IMHO is erg snel internet vooralsnog overrated. Hoogste bitrate die je tegenkomt in real-world toepassingen is 40Mb/s (Blu-ray). Als je dat aankunt kun je alle real-time content aan die er te vinden is momenteel (tenzij ergens een 4k demofilm online staat, maar die kun je ws niet afspelen :z ), alles daarboven is leuk voor de speedtests en roepen dat je de langste snelste hebt, maar daar houdt het op.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heb ook UPC 120 mbit maar haal dit zeker niet. Volgens UPC capaciteit problemen in mijn wijk, moet over 2 weken zijn opgelost. Eerst zien dan geloven.

Als ik nu weer de keuze had zou ik zeker voor glasvezel 100 mbit gaan. Heb je zeker weten geen capaciteitsprobleem.

Download nu van supernews met 1.33 MB/s !!!!!!!!! Als het over 2 weken nog niet is opgelost probeer ik het abonnement te laten ontbinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 21:42 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:40:
Als ik nu weer de keuze had zou ik zeker voor glasvezel 100 mbit gaan. Heb je zeker weten geen capaciteitsprobleem.
Nouja... je hebt natuurlijk nog steeds de overboeking van de lijn van de lokale centrale naar de verbinding met 'het internet' he ;) En zolang je een consumentenlijn hebt is dat altijd significant, gewoon omdat dat goedkoper is voor de aanbieder.

• DuTcHaBle
UPC is inmiddels binnen. Snelheden variëren een beetje. De hoogste snelheid wat ik heb behaald is 110Mbit via de kabel. Download met newsgroepen op dit moment met een snelheid tussen 10Mb a 14Mb. Nu nog even op zoek gaan naar een goede WIFI adapter voor de UPC modem/router. *Cisco Model DPC3925*

Perfect, just like me

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je in snelheid geinteresseerd bent wil je niet met WiFi werken :o

Het is mogelijk om 120Mb/s over WiFi te halen, maar dan moet je wel:

a) 5GHz band gebruiken (en aangezien de EPC3925 geen simultane dualband aankan betekent dat dat je geen 2.4GHz-only apparatuur meer kunt gebruiken)
b) op zeer korte afstand, zeg maar 3m, van de router moet blijven.
c) ook nog in de juiste orientatie (antennes zijn nogal richtingsgevoelig)

Op 3m afstand kun je net zo goed een kabel trekken, verder weg en je haalt die 120Mb/s niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:44:
IMHO is erg snel internet vooralsnog overrated. Hoogste bitrate die je tegenkomt in real-world toepassingen is 40Mb/s (Blu-ray). Als je dat aankunt kun je alle real-time content aan die er te vinden is momenteel (tenzij ergens een 4k demofilm online staat, maar die kun je ws niet afspelen :z ), alles daarboven is leuk voor de speedtests en roepen dat je de langste snelste hebt, maar daar houdt het op.
Voor streaming content geef ik je gelijk, maar voor downloadable content is het toch wel lekker om die z.s.m. binnen te halen: games via Steam/Origin/etc, films (en in mindere mate muziek) van iTunes en consorten, etc.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Herko_ter_Horst schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:07:
[...]

Voor streaming content geef ik je gelijk, maar voor downloadable content is het toch wel lekker om die z.s.m. binnen te halen: games via Steam/Origin/etc, films (en in mindere mate muziek) van iTunes en consorten, etc.
Haal je dan ook echt die hogere snelheden bij dergelijke content?

Sowieso, wet van de dalende meeropbrengsten. Stel je wilt 16GB binnenhalen. Met 6Mb/s duurt dat 6 uur. Met 60Mb/s doe je daar anderhalf uur over. Met 120Mb/s doe je er drie kwartier over. Ja, het is sneller, maar de winst van 60 vs 120 is gerommel in de marge.

Heb zelf overigens 120Mb/s, maar dat is meer omwille van de upload dan dat ik daadwerkelijk iets merk van hogere snelheid dan toen ik 60Mb/s had.

Oslik blyat! Oslik!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
Chesta schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:31:
[...]

UPC geeft tegenwoordig meestal een modem met ingebouwde router (draadloos+gigabit) dus je huidige router wordt waarschijnlijk overbodig.
Tja, als je dat ding in de woonkamer hebt staan misschien. Heb zelf de hoofdaansluiting in de meterkast zitten en daar hangt mijn modem/router dus ook. In de woonkamer heb ik een 2e router met wifi staan zodat ik daar tenminste ook een beetje fatsoenlijk bereik heb en daar hangen mijn NAS, TV, BR speler ook aan (met een draadje). Wifi door een lading beton gaat niet echt fijn anders...

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 16-04-2012 21:32 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 routers achter elkaar is niet bepaald handig, je scheidt daarmee je eigen huisnetwerk in tweeen. Zou je niet beter een AP kunnen gebruiken ipv een tweede router?

Oslik blyat! Oslik!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

In de avond, en soms in weekenden lukt het in Helmond niet om de 120 vol te trekken. Plus mijn verbinding klappert als een gek. Daarmee bedoel ik, het valt erg vaak gewoon weg. Over 2 maanden eindelijk over naar Glas!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dion_b schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:52:
2 routers achter elkaar is niet bepaald handig, je scheidt daarmee je eigen huisnetwerk in tweeen. Zou je niet beter een AP kunnen gebruiken ipv een tweede router?
Daarom heb ik ook begin vorig jaar gevraagt om een doodsimpele modem ipv zo een alles in één ding ;) Niet dat het makkelijk was om het te krijgen, maargoed ;) )

Ben zelf een 60 gebruiker en haal dat met gemak (7.04 MB/s strak, wired met Cat6), geen idee of dat met 120 ook te doen zou zijn (een strakke snelheid, maximale eruit halen)

Xbox Live ID:Notna8310

• DuTcHaBle
Mijn netwerk adapter geeft aan dat de verbinding goed is. En volgens de snelheid zou hij een verbinding hebben van 150Mbit met de modem. Echter in praktijk haal ik maar tussen de 40 a 50 Mbit met speedtest.net. Met kabel is dat zeker anders. Ik heb gegeken naar de volgende adapter: http://www.alternate.nl/h...s+LAN&l3=Netwerk+adapters

Volgens de specificaties zou mijn modem ook 5Ghz ondersteunen. Zou deze adapter ten opzichte van mijn oude adapter een verschil moeten uitmaken qua snelheid?

Perfect, just like me

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is normaal. Die "150Mb/s" is bruto bandbreedte. Dat moet je sowieso halveren ivm half-duplex, daar gaat error correction vanaf (nog een flink percentage) en tenslotte overhead. Kort gezegd: bij 150Mb/s bruto is 40Mb/s netto nog netjes.

5GHz is de overtreffende trap van WiFi - bereik is kleiner, penetratie van muren is slechter - maar *als* je verbinding hebt is het sneller, soms paar procent, soms het dubbele.

Oslik blyat! Oslik!

• DuTcHaBle
Oke dus dan klopt het als ik 4Mb binnen haal via spotnet. En ik wil naar de 10MB. Is dit haalbaar met een 5Ghz stick. De modem staat in de meterkast en 3 meter verder staat mijn PC. Nou zou je zeggen hup kabel trekken, maar als ik via dat WIFI stick mijn snelheid eruit kan halen wat ik bij UPC krijg, dan liever een USB stick.

Perfect, just like me

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:14
Bespaar jezelf de moeite en ellende en de tijd en trek gewoon een utp kabel.
Stel je voor de snelheid gaat van 120Mbit naar 150Mbit dan wil je dat ook weer halen.
Met een UTP kabel heb je dit soort limieten niet en tevens is het nog full duplex ook

Verwijderd

Klein voorbeeldje: Wifi 5GHz op 120 UPC pakket. Via kabel wel volle snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1901566653.png
Pagina: 1