Licht lekkage, heel klein - omruilen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:10
Hallo,

Ik heb mijn Ipad 3 nu een week. Maar boven aan het scherm zie ik bij de overgang van scherm naar zwarte rand, een heel klein licht-streepje van ik denk 1,5 cm. Om dit te zien moet ik 'm onder een extreem schuine hoek houden, bijna plat. Tijdens het ipadd-en (nieuw woord?), merk ik er niks van, ook niet in het donker.

Nu las ik laatst dat dit kan zorgen voor stof onder het scherm? Is dat zo, want de glasplaat loopt gewoon over de gehele ipad natuurlijk. Is zit slechts een openingetje in de lichtafsluiting, onder het scherm.

Ik kan m ruilen, maar zouden jullie dit doen? Nogmaals, tijdens het gebruik, totaal geen last van, en als er geen stof kan komen ruil ik 'm niet om. Alleen als dit er wel onder komt (al zo ik echt niet weten hoe dit zou moeten kunnen), dan misschien wel.

Wat vinden jullie? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ik heb hetzelfde, maar verder is mijn scherm goed,
het beïnvloed het scherm niet, ook veroorzaakt het bij mij geen
Backlightbleeding.
Als ik er op een forum niet op gewezen werd, had ik er waarschijnlijk ook nooit
achtergekomen.
Je kan hem omruilen, maar de kans blijft dan wel aanwezig dat de ander
slechtere defecten heeft (dode pixels, geel scherm, kapotte mike enz)
Ik hou hem lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Precies, ik houd 'm denk ik ook gewoon. En wat betreft het stof, enig idee? Nogmaals, lijkt mij niks met lichtstreepje te maken hebben, maar misschien dat ik ergens overheen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
mister9 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:55:
Precies, ik houd 'm denk ik ook gewoon. En wat betreft het stof, enig idee? Nogmaals, lijkt mij niks met lichtstreepje te maken hebben, maar misschien dat ik ergens overheen kijk.
Als er een kiertje zit tussen display en backlight, dan zou daar theoretisch stof tussen kunnen komen, maar ik denk dat je dan eerst flinke pech nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
kan het mezelf ook niet voorstellen, maar apple geeft nu 2 jaar
garantie, dus als er over een tijdje stof onder komt, kan je hem altijd
opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:07

Perkouw

Moderator General Chat
Zelf geef je aan dat je het alleen ziet als je hem ''extreem schuin houd'', omruilen lijkt me ook niet echt noodzakelijk. Vrij normaal als je hem ''extreem schuin houd'' dat je een verandering in het beeld gaat merken, iets met een kijkhoek. Het lijkt me dat je daar op een iPad ook gewoon ''last'' van hebt wanneer je deze onder een bepaalde hoek houd.

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 05-04-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
nee Perkouw, je ziet dan duidelijk het ledbalkje lopen, scherm zit op die plek
wat los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
luifel schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:14:
nee Perkouw, je ziet dan duidelijk het ledbalkje lopen, scherm zit op die plek
wat los.
Ik wist niet dat het scherm los zat, dat lijkt me niet de bedoeling. :/ Wellicht ook handig als je trouwens een link post van het forum waar ze jou hierover informeerde? Althans ik begrijp van jou dat het een bekend euvel is ?

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 05-04-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
haha, als je googled op Lightleakage ipad 3 kom je heel veel berichten tegen,
zoals op mcrumors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
luifel schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:22:
haha, als je googled op Lightleakage ipad 3 kom je heel veel berichten tegen,
zoals op mcrumors
Zie inderdaad genoeg berichten hierover waaronder op deze website http://pinoytutorial.com/...-no-fix-or-any-solutions/

Maar om nu te zeggen dat ze echt een ledbalkje zien...dat ben ik nog nergens tegengekomen. Haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Of gewoon nog even afwachten en pas proberen te ruilen als er voldoende voorraad is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Maar om nu te zeggen dat ze echt een ledbalkje zien...dat kom ik nergens tegen.

ik begon deze tread niet, maar ik heb het zelf ook. :'(

de link van jouw gaat over backlightbleed, dit is een ander verschijnsel

[ Voor 21% gewijzigd door luifel op 05-04-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb omgeruild want dit is een produktiefout. Had precies hetzelfde en wat totaal geen discussie bij Dixons, terechte klacht. Een lichtkier is een stuk ernstiger dan wat backlightbleeding wat je alleen in een donkere kamer ziet. Apple doet nu hiervoor niet moeilijk, geen idee of ze dat ook doen nadat je pas over een half jaar er mee aan komt zetten. Dat risico wilde ik niet lopen, ook niet als er al dan niet nog stof achter het scherm kan komen. Nu wil ik alleen nog een nieuwe iPad, overal uitverkocht! :F

Op Apple discussions loopt hier een lange draad over: https://discussions.apple.../2779476?start=0&tstart=0

Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-17909037-99815/450-600/photo.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Zoiets heb ik inderdaad ook. Maar dan dus heel klein stukje. Waarom is zo'n lichtkier zo ernstig? Want ik begrijp nog steeds niet hoe er daardoor stof onder kan komen. De glasplaat (bovenste, dus waar je op tikt), loopt immers gewoon door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien door een microfooningang of hoofdtelefooningang. Uit/aanknop of switch voor orientationlock of mute.

Ik heb hem ook geruild. Kreeg gelijk een nieuwe omdat ik (vorige week donderdag) nog binnen de 14 dagen was (launchdag gekocht in DE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Maar als het stof via de microfooningang of hoofdtelefooningang komt, wat heeft die lichtkier er dan mee te maken dat het stof onder het scherm komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik zou 'm omruilen. Een apparaat wat behoorlijk veel geld kost, behoort in een goede staat te zijn.
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik moet keihard werken voor mijn geld. En als ik een foutje heb gemaakt, moet ik dat corrigeren. In mijn ogen geldt dat ook voor Apple.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Zondagskindje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:08:
Ik zou 'm omruilen. Een apparaat wat behoorlijk veel geld kost, behoort in een goede staat te zijn.
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik moet keihard werken voor mijn geld. En als ik een foutje heb gemaakt, moet ik dat corrigeren. In mijn ogen geldt dat ook voor Apple.
Leuk verhaaltje, maar je moet wel onderscheid maken tussen fouten en imperfecties die binnen acceptabele marges vallen. Als we allemaal een dag lang neurotisch naar onze nieuwe produkten gaan zitten kijken, dan komt ineens driekwart van de mensen ermee terug terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Er zijn best iPads met serieuze afwijkingen, en die kopers horen ook een nieuwe te krijgen, maar in dit geval gaat het om een non-issue. Ik zou zeggen: gewoon lekker gebruiken dat ding en over een tijdje ben je het vergeten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik heb ook hetzelfde, ook vrij klein maar bij zit er dus al vrij veel stof in mn iPad. Ik weet niet of het daardoor komt, maar het lijkt mij van wel. Bij mij is er gewoon afgesproken dat ik deze iPad hou (hij doet 't verder prima, behalve de light bleed en stof) en als ze nieuwe voorraad hebben ik hem omruil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Exirion schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:57:
[...]

Leuk verhaaltje, maar je moet wel onderscheid maken tussen fouten en imperfecties die binnen acceptabele marges vallen. Als we allemaal een dag lang neurotisch naar onze nieuwe produkten gaan zitten kijken, dan komt ineens driekwart van de mensen ermee terug terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Er zijn best iPads met serieuze afwijkingen, en die kopers horen ook een nieuwe te krijgen, maar in dit geval gaat het om een non-issue. Ik zou zeggen: gewoon lekker gebruiken dat ding en over een tijdje ben je het vergeten.
De vraag is: "Ik kan m ruilen, maar zouden jullie dit doen?"

Wat is er een leuk verhaaltje aan dan? Kennelijk zit 'm niet lekker anders begint hij er geen topic over.
Ik zou dit niet accepteren maar als jij dat wel doet, prima toch?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Als je kleuren niet kloppen over het scherm zou ik hem ruilen. Anders niet. Backlight bleeding heb ik zelf nooit als vervelend ervaren op mijn LCD schermen. Als je bang bent dat het tot stof of iets dergelijks kan leiden, meteen ruilen. Want niets is vervelender dan een apparaat bezitten waar je stiekem niet tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
mister9 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:05:
Maar als het stof via de microfooningang of hoofdtelefooningang komt, wat heeft die lichtkier er dan mee te maken dat het stof onder het scherm komt??
Iemand enig idee? Want ik geloof nog steeds niet dat er zomaar stof onder kan komen, en zo ja, wat dit met die lichtkier te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
mister9 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:21:
[...]

Iemand enig idee? Want ik geloof nog steeds niet dat er zomaar stof onder kan komen, en zo ja, wat dit met die lichtkier te maken heeft?
Wat wil je horen, of wat snap je niet? Als de afdicht rand van je scherm niet goed is kan daar stof doorheen komen ja. Stof komt in je iPad via kieren, knoppen en de dock connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik moet wel zeggen dat wanneer je zo'n streep ziet als op de foto ik het zou omruilen, backlight bleeding kan binnen bepaalde marges nog zeker, maar dit is gewoon een loszittend gedeelte. Ik heb altijd geluk lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
J0ey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:05:
[...]

Wat wil je horen, of wat snap je niet? Als de afdicht rand van je scherm niet goed is kan daar stof doorheen komen ja. Stof komt in je iPad via kieren, knoppen en de dock connector
Wat ik niet snap, is dat het lichtstreepje onder de van boven naar onder doorlopende glasplaat zit. Hoe kan dat streepje (dat dus onder een plaat zit), er voor zorgen dat er stof onder die plaat komt. Als er een rand niet dicht zit aan de bovenkant van de ipad is het duidelijk, maar het gedeelte wat niet goed afgesloten zit, zit onder een plaat, die wél goed afgesloten zit (de glasplaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
mister9 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:21:
[...]

Wat ik niet snap, is dat het lichtstreepje onder de van boven naar onder doorlopende glasplaat zit. Hoe kan dat streepje (dat dus onder een plaat zit), er voor zorgen dat er stof onder die plaat komt. Als er een rand niet dicht zit aan de bovenkant van de ipad is het duidelijk, maar het gedeelte wat niet goed afgesloten zit, zit onder een plaat, die wél goed afgesloten zit (de glasplaat).
Kan volgens mij ook helemaal niet :)

Het is gewoon irritant en ik zou hem persoonlijk daar ook om ruilen maar het lijkt me technisch onmogelijk om stof van buiten aan te trekken door een LED strip die niet geheel onder de zwarte afscherming zit, je glasplaat zit immers gewoon goed vast met seal strips.

Natuurlijk zal het ding wel stof aantrekken dat al in je behuizing zit! :'( (doet licht toch altijd of heb ik dat nou :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door no00waa op 06-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
no00waa schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:56:
[...]

Kan volgens mij ook helemaal niet :)

Het is gewoon irritant en ik zou hem persoonlijk daar ook om ruilen maar het lijkt me technisch onmogelijk om stof van buiten aan te trekken door een LED strip die niet geheel onder de zwarte afscherming zit, je glasplaat zit immers gewoon goed vast met seal strips.

Natuurlijk zal het ding wel stof aantrekken dat al in je behuizing zit! :'( (doet licht toch altijd of heb ik dat nou :+ )
Ik heb anders ook hetzelfde en heb nu al veel stof onder mijn scherm zitten. Kan ook zijn dat dat van de afdicht rand komt die afbrokkelt, maar het lijkt mij gewoon door het niet goed gedichte scherm komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Maar dat niet afgedichte scherm zit dus niet aan de oppervlakte... Met andere worden, de lichtkleurig komt niet in contact met verse lucht of stof vanwege de goed sluitende gaslaat die er bovenop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister9 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:12:
Maar dat niet afgedichte scherm zit dus niet aan de oppervlakte... Met andere worden, de lichtkleurig komt niet in contact met verse lucht of stof vanwege de goed sluitende gaslaat die er bovenop ligt.
Het wordt je door meerdere tweakers uitgelegd en toch blijf je in de ontkenningsfase. :P Prima als jij de gok wilt nemen maar waarom :? Apple / de resellers ruilen om voor een iPad met een perfect scherm!
Mits je snel actie onderneemt. Misschien dat je een week of twee moet wachten tot er weer voorraad is, that's all. Je ziet de lichtkier doordat de afdichting niet goed is aangebracht = open verbinding = stof. En stof komt door elke kier, denk aan de home knop, de aansluitingen van de iPad connector, hoofdtelefoon, noem maar op. Vraag is alleen hoe snel en hoe veel stof. Waterdicht is een iPad niet.

Denk ook aan de verkoopwaarde. Een iPad met zo'n lichtkier + stof = minder waarde.
Het is een gewoon een defecte iPad volgens Apple. Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ok. Maar moet ik dan nu terug ermee of kan ik gewoon mijn iPad blijven gebruiken totdat er voorraad genoeg is en er dan mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
mister9 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:29:
Ok. Maar moet ik dan nu terug ermee of kan ik gewoon mijn iPad blijven gebruiken totdat er voorraad genoeg is en er dan mee terug gaan?
Mijn glazen bol zegt dat je even naar de winkel moet gaan en het voorleggen aan de verkoper. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Binnen2 weken mee teruggaan, anders krijg je geen nieuwe meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

luifel schreef op maandag 09 april 2012 @ 09:49:
Binnen2 weken mee teruggaan, anders krijg je geen nieuwe meer
En die theorie heb je van ... ?

Als dit een fabrieksprobleem is, kan de consument gewoon binnen twee jaar terug gaan naar Apple. Ik heb al genoeg iPads opgestuurd en tot nog toe werden ze allemaal omgeruild voor nieuwe, ook al was de iPad al acht maanden in bezit.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op maandag 09 april 2012 @ 09:59:
[...]

Als dit een fabrieksprobleem is, kan de consument gewoon binnen twee jaar terug gaan naar Apple. Ik heb al genoeg iPads opgestuurd en tot nog toe werden ze allemaal omgeruild voor nieuwe, ook al was de iPad al acht maanden in bezit.
Binnen 14 dagen kun je bij veel winkels zonder reden een product retourneren. Geen discussie of wat dan ook,
Na die tijd sturen veel winkels een iPad op voor een beoordeling en heb je kans op een refurbished exemplaar.
En al doet Apple vaak niet moeilijk over later omruilen sommige winkels absoluut wel.

Wil je gegarandeerd een nieuwe iPad dan is binnen 14 dagen reageren gewoon het slimste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Inderdaad, je krijg dan geen nieuwe meer
Pagina: 1