Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

cabel internet op zolderkamer aanvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik nu bij iemand opzolder onderhuur, en zijn internet (10mbps) voor mij eigenlijk net iets te langzaam is ;)
wil ik graag mijn eigen kabel aansluiting.
probleem is dat ik (omdat ik (legaal) onderhuur) geen toegang heb tot de meterkast. wel heb ik gewoon een (directe en versterkte) kabel aansluiting op de zolder zelf...

nu weet ik van de kabel degradatie als je het modem op zolder aansluit, maar ik kan nergens vinden hoe erg het snelheidsverlies nou uiteindelijk écht uitvalt...

dit is uiteraard geen permanente oplossing, maar ik heb geen zin om met de huisbaas te gaan bekvechten om in de meter kast te mogen, om vervolgens na een paar maanden te verhuizen ;-)

dus, lets say, een 120mbps downlink, hoeveel zou er (naar schatting) minimaal wel over moeten kunnen blijven bij max. 15-20m kabel?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan beter gewoon die huidige lijn laten upgraden, en de meerkosten zelf betalen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:54
webfreakz.nl schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:19:
Je kan beter gewoon die huidige lijn laten upgraden, en de meerkosten zelf betalen.
Wat hij zegt...

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat dat e'm dus niet gaat worden... als ik daar over een paar maanden toch weg ga... =\

en 'k wil zeker geen adsl op mijn nieuwe adres, dus ik kan/wil dan niet dat abonnement mee nemen =S

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:07:
wel heb ik gewoon een (directe en versterkte) kabel aansluiting op de zolder zelf...

[...]

dus, lets say, een 120mbps downlink, hoeveel zou er (naar schatting) minimaal wel over moeten kunnen blijven bij max. 15-20m kabel?
Misschien wel helemaal niets, als die versterker niet retourgeschikt is. Je zult dus toch even een kijkje in de meterkast moeten nemen vrees ik...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:00:
probleem is dat dat e'm dus niet gaat worden... als ik daar over een paar maanden toch weg ga... =\

en 'k wil zeker geen adsl op mijn nieuwe adres, dus ik kan/wil dan niet dat abonnement mee nemen =S
Als je d'r toch vrij snel weggaat: een kabelabo op naam doe je voro minimaal een jaar. Die kun je niet zomaar opzeggen. Evt meenemen kan. Maar ik zou die paar maanden gewoon uitzitten als ik jou was.
Of een fatsoenlijke toko huren natuurlijk. You pay peanuts, you get monkeys ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
opzich is de toegang tot de meter kast geen probleem, maar hij wil "absolut" niet dat ik daar een modem ga aansluiten... dus ik zal ff kijken van middag....

kan ik indien die versterker niet retourgeschikt is gewoon splitten voor de versterker, en dan mijn WCD op het onversterkte snoer aansluiten?

wat betreft het verhuizen: volgende woning wordt ik gewoon hoofd huurder, dus mee nemen is geen probleem... (en voor kabel hebben we hier in leiden toch allen ziggo =P )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 13:11 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:09:
opzich is de toegang tot de meter kast geen probleem, maar hij wil "absolut" niet dat ik daar een modem ga aansluiten...

dus ik zal ff kijken van middag....

kan ik indien die versterker niet retourgeschikt is gewoon splitten voor de versterker, en dan mijn WCD op het onversterkte snoer aansluiten?
Ik neem aan dat die kabel versterker er niet voor piet snot tussen zit, en volgens mij heeft een dataverbinding over kabel meer last van signaal verzwakking dan een tv. Verder kan de kwaliteit van de kabel die vanaf de meterkast naar boven loopt ook veel uitmaken in de kwaliteit van het signaal.

Verwijderd

Topicstarter
"niet voor niks" zegt niet zo veel, genoeg mensen die ik ken hebben bij betreden van de woning al een versterker liggen, zelfs als het maar om 5 meter gaat....

dus beste is even de versterker er tussen uit halen en door meten of ik de minimale 48Db haalt?
Pagina: 1