t-Mobile tapt je databundel af?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:25
In de afgelopen 15 maanden dat ik mijn iPhone heb, ben ik nog nooit over mijn databundel heen gegaan noch een bericht gekregen dat ik over de helft ben gegaan.

Sinds deze maand heb ik een bericht ontvangen van t-Mobile dat ik over de helft van mijn databundel ben. Vandaag een bericht dat ik er helemaal overheen ben.

We spreken hier over 1GB data per maand. Ik zit thuis altijd op Wifi, op school altijd op Wifi. Ik gebruik 3G slechts onderweg in de auto wat ook minimaal is. Ik gebruik vrijwel geen games op de iPhone noch andere zware apps die 3G belasten.

Met andere woorden: Ik ben volgens t-Mobile over mijn databundel heen terwijl ik met 100% zekerheid durf te zeggen dat ik niet meer dan 1GB in zelfs de afgelopen twee maanden heb gebruikt.

Zijn er anderen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kunt op de iPhone je dataverbruik toch zien in het menu?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
DennusB schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:50:
Je kunt op de iPhone je dataverbruik toch zien in het menu?
10GB sinds dat ik mijn abbo heb. Kan het niet per maand zien voor zover ik weet.

Dat is 10GB sinds +- november 2011.
Edit: 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:26

Koppensneller

winterrrrrr

Dan zou je gemiddeld dus op 2GB per maand zitten? Of rekent 'ie wifi ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik denk dat die Wifi inderdaad meerekent. Wellicht fijn als iemand hier een uitspraak over kan doen, want dan zit ik natuurlijk ver onder de 10gb in totaal voor 3G alleen.

Sorry, Nov 2010 bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:47

Wish

ingwell

http://www.iphoneclub.nl/...-inzicht-in-dataverbruik/

en probably: there is an app for that... :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik heb geen iSmart abbo meer, is na 1 jaar overgegaan op een maandelijkse prepaid met 150 bel, 25 sms en 1gb internet per maand.
Dus geloof niet dat ik die datateller kan inzien.

[ Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 05-04-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Klantenservice bellen gaat overigens niet.

'U kunt kiezen uit 5000 keuze's' 'Maak alstublieft uw keuze'

'Omdat u uw nummerweergave uit heeft staan wordt het gesprek nu beëindigd'

'Voor overige vragen verwijzen wij u graag naar onze website'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 12:24

FastBunny

Give it the Works !

Dataverkeer op de iPhone geeft alleen het 3G gebruik weer, WiFi wordt hier NIET meegerekend. Bij de nieuwste iOS-en heet het zelfs mobiel dataverkeer of iets dergelijks.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Gebruik mobiele netwerk inderdaad. Dit is 10GB over 12+ 5 maanden verspreid. Afgelopen maand vrij weinig met de telefoon gedaan zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik gebruik 3G ook nauwelijks, maar toch had ik onlangs in een dag opeens bijna 500 MB dataverkeer verbruikt. Bleek dat door een of andere bug een email van 8 MB in mijn outbox bleef zitten, die hij continu opnieuw probeerde te verzenden terwijl ik lekker in een restaurant zat. Verklaarde ook gelijk waarom mijn batterij zo bizar snel leeg was en mijn iPhone zo bloedheet werd ;-)

Ik zou toch even checken of je niet per ongeluk data hebt zitten verbruiken. Even de statistieken resetten en volgende maand in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou sowieso de Data Usage App installeren en hierin ea instellen. Daarin kun je ook het verschil zien tussen wifi verkeer en 3G data verkeer.

En anders bel je gewoon even naar T-mobile met nummer weergave aan. Is op zich maar 1 instelling doe je op je telefoon moet aanpassen.

Kun je gelijk daar als je er dan wel doorkomt vragen om specificaties. Mogelijk dat je een keer vergeten bent om je mobiele router uit te schakelen op je toestel ?
Navigatie via die gebruik maar van het 3G netwerk (Waze) ?

Of je databundel moet om aangepast zijn ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Draakje5 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:49:
Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
Voor zover ik weet niet ;)
Als ik jou was zou ik gewoon even langsgaan bij een T-Mobile vestiging in de buurt, die kunnen je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ze hebben 'm databundel (gratis) gereset. Ik heb de status op mijn iPhone ook opnieuw gereset dat ik de data vanaf nu kan bijhouden en niet van de afgelopen 15 maanden.

Ik heb er verder geen verstand van, maar weet wel dat ik vrijwel geen 3G gebruikt heb. Nu maar afwachten of de iPhone laat zien dat ik weer zo snel over de 1GB zit, lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alhoewel de data teller niet altijd even secuur is (t-mobile rondt gebruik af op hele MB´s per 24 uur), zou het toch wel voor minimaal 90% moeten overeenkomen met wat je daadwerkelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ziggo heeft nu een nieuwe gratis app die het 3G en WIFI verbruik bijhoudt, je kan achteraf zelfs per dag terugkijken
http://www.iphoneclub.nl/...e-mbs-bij-met-iphone-app/

Je hoeft geen Ziggo klant te zijn, gewoon gratis in Appstore.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Volgens de website van T-Mobile was de prepaid 1GB databundel voor 9,95 een actietarief, geldig vanaf november 2011 t/m 31 maart 2012, daarna krijg je slechts 350MB voor dit bedrag:
http://www.t-mobile.nl/pr.../mobiel-internet-telefoon
Pagina: 1