Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Hola, Ik heb al een paar jaar een videobloig op youtube ( wat de laaste maanden ineens erg succesvol begint te lijken ( zelfs BNN is al bij me langs geweest) en al die tijd heb ik daar avs4you voor gebruikt, deels omdat dat de enige video editor was die info had over cuda rendering en de mogelijkheid had om video te croppen.
Dat is altijd goed gegaan, tot ik naar versie 6.0 heb geupgrade en sindsdien heb ik van die artefacten in mn beeld die lijken op een te lage bitrate.

Nou capture ik mijn videos in standaard 640x360 op 3.5 Mbit Mp2 en na montage zet ik dat om naar 1.2 Mbit xvid/mp4 wat echt voldoende is, menig redelijke kwaliteit DIVX/xvid film zit lager dan dat en toch heb ik van die vervelende ghostings bij randen, vooral als ik een film 2x moet renderen als ik complexere grappen uithaal.

Voor 6.0 deed ik dat ook al en toch waren de videos fouitloos maar nu krijg ik dus dit, Dit is wel een extreem videootje, met tv en ruis simulatie maar toch hoor ik die rookeffecten onder in beeld niet te krijgen. als t nou op 128 kbit was geweest, ja,,,

aanschouw ende huyver)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NiZ19nWpSn4&feature=plcp&context=C4b7e69fVDvjVQa1PpcFNVW9NLjxLnJcnX82YRdoQzKSbBuy9l9CU=]

voor de rest render ik in hardware op een nvidea 520 GT cuda kaart en ik draai windows 7, ook nooit problemen mee gehad dus ik zou niet weten waar t aan kan liggen...

mocht er trouwens iemand zijn die weet waar je een controll panel voor de audiomixer kunt downloaden voel ik me aanbevolen, die hebben ze dr bij windows 7 namelijk uitgesloopt en nu kun je alleen heel omslachtig via configuratiescherm bij de volume controll van je microfoon, die dan ook nog niet eens de settings opslaat zodat je dat na elke herstart weer mag gaan doen..

[ Voor 12% gewijzigd door verleemen op 05-04-2012 11:27 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Ruis zorgt voor heel veel toegevoegd detail, dus om dat fatsoenlijk te coderen heb je een hogere bitrate nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Snuurtje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:29:
Ruis zorgt voor heel veel toegevoegd detail, dus om dat fatsoenlijk te coderen heb je een hogere bitrate nodig.
Ja die snap ik maar hij doet t ook in mindere mate met gewone filmpjes
zoals hier bij mn tshirt. en dan met name de onder rand en bij mn schouders.. Het is niet dat ik echt een inkomen heb van youtube, meer iets van 40 euro per maand, maar als dat wil groeien dan vind ik toch dat t wat beter dr uit mag zien. ( en t zag er dus vroeger beter uit) Voor de rest is 640x360 echt ideaal voor dit soort filmpjes, ik heb ze wel in 720 p gedaan maar met de logitec cam van 40 euro zie je daar zelfs met een hogere bitrate toch nouwelijks verschil en t scheelt een factor 4 in rendertijd en grootte en uploadtijd.. nu ik ook daadwerkelijk echt fans begin te krijgen komt die betere camera ook wel natuurlijk, maar das nog ff sparen...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DTQSDVFxmjc&feature=plcp&context=C49b16c8VDvjVQa1PpcFNVW9NLjxLnJcitL0CmWOAhFXFAkYIDogs%3D]
Dit is dus zon video waar ik later nog een keer effecten over heb gegooid en dan opnieuw heb moeten renderen, en hop dan komen dr van die vlekken in mn shirt. AVS4YOU is best een goeie uitgebreide editor voor wat ie kost, alleen multitrack audio kan ie soms heel raar in gaan doen, en in die gevllen doe ik wel eens dingen in 2 a 3 runs... misschien dat ik te weinig geheugen heb? Dr zit nu de standaard 2 gig in mn pctje...

eerlijk gezegd verbaasd t me dat video editors een beetje een ondergeschoven kindje zijn hier op tweakers..

Hmm, zou t met te weinig licht te maken kunnen hebben? dat geeft ook ruis zover ik weet... ik had vroeger in mn burolamp zon goedkopere lamp met van dat koude licht, en nu zit er eenjte met warm licht in, wel net zoveel watt, maar misschien dat dat toch uitmaakt, ik gis hier nu even in het wilde weg...
Ik zal die matrix eens in een flink hogere bitrate renderen, es kijken of je gelijk hebt...

edit:
Ik heb mn matrix filmpje net op 2 Mbit gezet, geen verschil, daarna op 4 Mbit, toen werd t al wat beter
en m nu op 6 Mbit aan t doen, das dus bijna 5 x zo groot als normaal...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lhw9UjXf7NY]
edit 2: en jup met 6Mbit per seconde zijn de artefacten weg.
Te vroeg gejuigd, even later komen ze doodleuik weer terug, en dat met een bitrate waar je u tegen zegt..
vage shit...

Plotseling vraag ik me iets af, Zien jullie die eigenlijk vlekken ook? e dan voornamelijk onderaan, groot lijkt als rook omhoog te stijgen... Voor de duidelijkheid, het trillen de ruis en de kleur zijn effecten om het een matrix sfeertje te geven, het gaat om grijzige vlekken, wat de artefacten betreft...

ik heb namelijk sinds de laaste 2 updates van flash ook problemen dat sommige youtubefilmpjes die ik van anderen kijk alleen fullscreen te zien zijn en in een venster alleen groen beeld geven. in dat geval is dr iets met mn drivers mis....

[ Voor 71% gewijzigd door verleemen op 05-04-2012 16:25 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Probeer anders eens in H.264 te coderen, ik heb verder geen verstand van andere codecs, gezien er gigantisch veel zijn. Maar gebruik zelf altijd H.264 en die werkt altijd perfect.