Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laserjet instellingen om gekruld papier te voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Goedemorgen,

Er staat hier in huis een LaserJet 1320N. Prima printertje.

Maar volgens mij staat er ergens een instelling verkeerd, want als je iets print, dan komt het papier er zo krom als een hoepel uit. Ik denk dat de fuser te warm staat ingesteld ofzo.

Ik heb even via de webinterface (handuuug!!) gekeken, en heb de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fBxGsc5lEbCJnsePTSLp90ro/full.png

Het papier wat erin gaat is Double A Paper. Op de verpakking staat "80gsm."

Maar welke instelling moet ik nou kiezen? Volgens mij komt het het dichtste bij "Light < 75 g/m2" in de buurt?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ik zou zeggen ga er een beetje mee spelen, 80gr is een normaal gewicht en zou eigenlijk geen problemen mogen geven op een standaard instelling. In principe lijkt het nu idd goed ingesteld te staan, maar het papier krult dus het is duidelijk te warm. Dan zou ik ook voor net een stapje eronder gaan, dus dan kom je idd uit op die 75gr of lager.

Overigens zou je die 'recycled' stand ook wel eens kunnen proberen, die werken vaak ook met minder hitte dan normaal. Sluit overigens het papier zelf ook niet uit! Probeer ook eens wat papier van een ander merk...

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 05-04-2012 10:12 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
De "Light" instelling lijkt te helpen. Papier is nu nog een heel beetje gekruld, maar dat hou je waarschijnlijk toch wel.

Ik ben wel tevreden nu, dus probleem opgelost ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Papier goed bewaren scheelt ook :)
Als ze op het werl de dozen met papier in het verkeerde magazijn zetten, (geen verwarming, dus koud)
Dan is er daarna ook geen land meer mee te ve bezeilen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Waar ik hiervoor werkte letten we er altijd op om een aantal dozen papier ruim vantevoren bij de printer te hebben staan - als je papier direct van het pallet in het magazijn in de printer stopte, kwamen ze er ook hartstikke krom uit. Zo ver ik heb begrepen had dat te maken met een te hoog vochtgehalte van het papier.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Zorgt ook voor vastlopers!
Pagina: 1