Ik ben een migratie van data aan het voorbereiden, en aangezien dit een enorme stapel productie data is, dacht ik om al een week op voorhand te beginnen, in het weekend de boel op read-only te zetten en daarna een differential copy te nemen om gewijzigde files mee te nemen. Nieuwe directories zouden ook meegenomen moeten worden, aangepaste directories worden dan maar duplicates, is geen ramp.
Voor de copy gebruik ik robocopy, kan ik makkelijk en veilig in de achtergrond draaien, met volgende opties:
robocopy source target /e /copy:dat /dcopy:t /r:0 /w:0 /ns /nc /nfl /ndl /log:logfile
Ik vroeg me nu af of robocopy één of andere manier heeft om een differential copy te nemen, en zo niet, of er gratis tool beschikbaar is die gelijkaardig is als robocopy.
Ik heb al enkele tools bekeken, maar ofwel zijn ze betalend (niet de moeite) ofwel zijn ze overcomplex of net te licht.
PS: Ik wist niet 100% zeker waar dit hoorde, bij Windows servers of clients..
Voor de copy gebruik ik robocopy, kan ik makkelijk en veilig in de achtergrond draaien, met volgende opties:
robocopy source target /e /copy:dat /dcopy:t /r:0 /w:0 /ns /nc /nfl /ndl /log:logfile
Ik vroeg me nu af of robocopy één of andere manier heeft om een differential copy te nemen, en zo niet, of er gratis tool beschikbaar is die gelijkaardig is als robocopy.
Ik heb al enkele tools bekeken, maar ofwel zijn ze betalend (niet de moeite) ofwel zijn ze overcomplex of net te licht.
PS: Ik wist niet 100% zeker waar dit hoorde, bij Windows servers of clients..