PCI-E 6 pins stroomkabel.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond dames en heren,

Ik heb vandaag een Asus gtx 560 dc/cu/1gb aangeschaft en heb een probleempje.

Ik heb een Coolermaster pro m600 voeding in mijn pc zitten, en die heeft twee 6pin aansluitingen.
Nu heb ik ook twee 6pins voor de videokaart nodig.
Opzich een eitje natuurlijk, maar daar komtie.

Ik heb maar 1 6pins kabel!
Er zat een 2x dual molex>6pin bij de kaart, maar (zover ik weet?) kan ik geen dual molex aan mijn PSU hangen..

Ook kan ik geen webshop op het internet vinden die 6pins kabels verkopen, alleen maar converters e.d.

Enig idee wat ik kan doen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:42
Gewoon 2 molex stekkertjes in de converter naar 1 keer 6 pins.
Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal geen ervaring met hardware buiten een videokaart in z'n slot prikken, dus sorry alvast.
Ik heb totaal geen andere kabels liggen ook.

De 2x dual molex moet in mn PSU, en de 6pin moet in de kaart, maar de 2x dual molex kan niet in mijn psu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:42
Je hebt een modulaire voeding, en zo te horen mis je een kabel die je op je voeding kan aansluiten voor extra stekkers. Heb je nog losse kabels die bij je voeding horen?
Heb je helemaal geen vrije molex stekkers? allen in gebruik?
Heb je de PC trouwens kant en klaar gekocht met voeding of heb je de voeding los gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp pavilion p3160nl (oid), daar heb ik die coolermaster pro m600 voeding in gegooid.

http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=4199

Ik heb er wel meer kabels bij gekregen, maar ik ben naar Friesland verhuisd, en alle losse kabels liggen nog in Amsterdam..

Ik heb 1 sata kabel over, maar daar kan ik toch niks mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://images.ceneje.si/products/thumbnails/ImageHomePageZoomed/adapter-adapter-2x-molex-6pin-713568_1024x768.jpg&sa=X&ei=jsh8T-i-O4fBtAbeq6WsCQ&ved=0CAoQ8wc&usg=AFQjCNFyeq_TO8ntXTQDUY98jtN7qZB9Lg

Dat is de converter die ik bij de kaart kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Dan is de enige oplossing toch echt een extra 6-pins pci-e kabel zien te ritselen, of twee molex om die adapter te gebruiken. Eventjes naar Amsterdam bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die molexen kun je natuurlijk niet direct in je voeding prikken, die zul je op een kabel moeten aansluiten waar je de molex stekkers aan hebt zitten.
Met een SATAdingetje kun je inderdaad niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas pindakaas.
Bedankt mannen!
Ik heb inmiddels Coolermaster gevraagd of ze mij een 6pin kunnen leveren tegen een bepaalde prijs, en dat is gelukt. Topbedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43
Briefpost van Amsterdam naar Friesland is goedkoper gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, iets met familiedrama. :p
Pagina: 1