Computer soms last van artefact en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 14:45
Hallo mede tweakers,

Ik heb sinds 3 weken mijn eerste zelf samengestelde game pc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 23,55€ 23,55
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 187,80€ 187,80
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 72,90€ 72,90
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 67,28€ 67,28
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 38,99€ 38,99
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 204,60€ 204,60
1Asrock P67 Pro3 SE€ 66,20€ 66,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,31

Er zit nog een HDD van 1,5TB In.

Nu heb ik sinds het begin al last van vastlopers, het gebeurt niet vaak en alleen bij (denk ik) Flash video's en het kwam nu voor het eerst voor bij het afspelen van een net opgenomen stukje GTA V.

hier onder een paar foto's het geluid gaat gewoon verder, ik zie de muis bewegen maar verder doet hij niks!

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img00685201204042116_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img00686201204042116.jpg

Iemand enig idee hoe dit kan?

Ik had toen ik de computer in begin voor het eerst aanzet hier ook last van, maar nadat ik de grafische kaart wat beter in de slot had gezet en de schroef wat beter had aangedraaid had ik hier geen last meer van.

alleen nu komt het dus bij flash bestanden/video's (op internet) en nu bij het afspelen van een video!

Zou ik de fans op mijn Grafische kaart sneller laten draaien?

TOEVOEGING:

Ik wilde net weer de video afspelen en BAM weer die klote artefact's!!

Tijdens het gamen had ik er geen last van... wat zou het kunnen zijn! :?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Het zou best aan de Nvidia driver kunnen liggen, want heb je bij toeval de versie 296.10? Want bij die versie gebeuren bij mij ook van de rare artefacts bij youtube maar zelden bij games ik speel zelf vaak BF3 daar is 1 keer een groene vlek voorbij gekomen meer niet.

Misschien moet je even een vorige WHQL van Nvidia installeren.

En kijk even bij je Windows Logboeken daar kan maar zo staan dat Nvidia gecrasht is en weer hersteld,
dan weet je ook gelijk zeker waar het aan ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door SheepShifter op 04-04-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ctown666 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:05:
Het zou best aan de Nvidia driver kunnen liggen, want heb je bij toeval de versie 296.10? Want bij die versie gebeuren bij mij ook van de rare artefacts bij youtube maar zelden bij games ik speel zelf vaak BF3 daar is 1 keer een groene vlek voorbij gekomen meer niet.

Misschien moet je even een vorige WHQL van Nvidia installeren.

En kijk even bij je Windows Logboeken daar kan maar zo staan dat Nvidia gecrasht is en weer hersteld,
dan weet je ook gelijk zeker waar het aan ligt.
Ik heb idd versie 296.10

Enig idee welke ik dan moet hebben?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 16:21
295.73

64 bit
http://www.nvidia.com/obj...t-295.73-whql-driver.html

Ik heb een nvidia 550gtx

En met deze versie geen last
Met de nieuwe had ik ook het zelfde probleem als jou.

[ Voor 126% gewijzigd door binbero op 04-04-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
Ja, wat binbero zegt 295.73 moet je even proberen waarschijnlijk is dan je probleem opgelost maar houd er rekening mee dat de laaste tijd Nvidia beetje achteruit gaat met de drivers. Dus een vorige versie kan ook problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Wat is dan het verschil met deze drivers als ik vragen mag?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
in 296.10 zitten meer 3d profielen voor games en SLI profielen en kleine bugfixes maar zo te zien heeft 296.10 meer problemen dan 295.73.

zou wel als je 296.10 hebt uninstalled even alle nvida mappen verwijderen, ook door verborgen mappen zichtbaar te maken en bij je in de C: Gebruikers ff je eigen account door spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 16:21
meuk: Nvidia GeForce/Ion 296.10 WHQL
Zijn wel meer mensen die problemen hebben met de nieuwste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ctown666 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:24:
in 296.10 zitten meer 3d profielen voor games en SLI profielen en kleine bugfixes maar zo te zien heeft 296.10 meer problemen dan 295.73.

zou wel als je 296.10 hebt uninstalled even alle nvida mappen verwijderen, ook door verborgen mappen zichtbaar te maken en bij je in de C: Gebruikers ff je eigen account door spitten.
Oh, ik heb niks ge-deinstalleerd maar gewoon de installatie gestart van de 295.73...

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 07:30

ReLight

echo("What Now ? !")

ik heb maanden met nvidia drivers het zelfde gehad, na een tip dat de 3D & extra dingen momenteel brak zouden zijn, een cleane install gedaan en daarbij ENKEL de core driver geinstalleerd, alle overige items unselected.

Nu gaat het goed weer.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
ook handig van ReLight dingen die je niet gebruikt van de Nvidia dus waarschijnlijk 3D drivers gewoon via custom installatie uitzetten. Als je de 295.73 al op hebt zitten kun je overbodige Nvidia drivers ook verwijderen via Programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ik heb er tot nu toe geen last meer van.

Zal deze tips iig achter de hand houden mocht het weer fout gaan.

Super bedankt voor de tips!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
Graag Gedaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Kreeg weer hapering, alleen nu bleef het beeld normaal (bleef wel hangen) en ging het geluid door.

Heb nu alle mapjes van nvidia er af gegooid, alle stuurprogrammas ge de-installeerd en 295.73 er opnieuw opgezet (zonder 3d stuurprogramma's en clean install).

Nu hopen dat de problemen echt voorbij zijn!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
Dat is jammer, maar wat ik al zei houd er rekening mee dat nvidia kwa drivers volgens mijn gevoel al een tijd achteruit gaan ze hebben meer last van dit soort artefacts en TDR's dat stomme nvidia driver is gecrasht en is hersteld melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ik heb nu sinds ik de oude drivers heb geinstalleerd nog steeds problemen!

Flash filmpjes lopen niet meer vast, maar soms loopt de pc even vast en gaat het geluid drie keer zo langzaam, en na ongeveer 15 seconden is hij weer normaal waarna ik de melding krijg dat mijn grafisch stuurprogramma is vast gelopen en hersteld is.En ja ik kan dan gewoon weer veerder gaan waar ik gebleven was.

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/wtf_28.jpg

Ik snap er niks meer van. Licht het dan toch aan de combo van mijn ATI Crossfire moederboard en een Nvidia kaart?

Overigens als ik lichtjes tegen de kast stoot krijgt het beeld ook ineens artifacts zoals in de screens er boven. Dit duurt ongeveer 5-10 seconden en dan is het weer weg.

Ik had vanmiddag mijn PC Meegenomen naar een maatje en toen ik hem aanzette kreeg ik artifacts en een blauw scherm. Daarna starte hij weer op met de optie Windows normaal opstarten.

Dit kreeg ik dus ook weer toen ik thuis de pc had terug gezet en aangesloten had. Ik heb hem echt super voorzichtig verplaatst!

Kan iemand mij een oplossing geven? Het wordt een beetje iritant dat mijn pc dus nog niet optimaal draait.

EDIT:

Ik heb alles er weer afgehaald van nvidia, to taan de mapjes toe.Vervolgens de nieuwe drivers met clean install erop gezet zonder de 3d drivers (niet nodig). start ik APB speel vervolgens 10-15 minuutjes.

BAM

heel het spel krijg vage lijntjes en dergelijke, dus sluit ik APB af, het scherm knipper 2 keer en weer dat berichtje onderin dat het stuurprogramma is vastgelopen en hersteld is.

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img00708201204100009.jpg

Ik ben echt ten einde raad.. wat moet ik doen, kan ik nou niet gewoon gamen zonder problemen :'(

EDIT2:

Ik heb gisteren avond ten einde raad de 301.24 Beta drivers geinstalleerd (clean) met alsnog de 3d stuurprogramma software uitgevinkt.

Heb even daarna 10 min APB Gespeeld en geen last meer ondervonden.
Ik moet hem nog even goed gaan testen aangezien ik er wel vanuit ga dat een beta driver mijn problemen niet gaat oplossen.

Sorry voor de lange reactie.

[ Voor 31% gewijzigd door Noctonix op 10-04-2012 08:03 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Kan het zijn dat mijn GPU te warm wordt? Wellicht kan ik deze "down" clocken naar de standaard snelheid die de nvidia kaart heeft?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 11:50
Probeer anders eens je kaart uit je pc te halen en er opnieuw in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Pazienza schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:04:
Probeer anders eens je kaart uit je pc te halen en er opnieuw in te zetten?
Dit heb ik ook al 2 keer gedaan zonder enige verbetering.

Ik ga toch denken dat het aan de kaart zelf ligt...

Heb ik dus troep gekocht?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Noctonix schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:31:
[...]

Dit heb ik ook al 2 keer gedaan zonder enige verbetering.

Ik ga toch denken dat het aan de kaart zelf ligt...

Heb ik dus troep gekocht?
Het kan heel goed aan de kaart liggen en na je gedane pogingen het te fixen is het al waarschijnlijker dat er een probleem met de kaart is. Soms zijn er ook gewoon problemen met bepaalde hardwarecombinaties. Dan wil het net niet helemaal fijn werken. Dit kun je testen door er een andere 560 in te stoppen, maar die heb je zo niet op de plank liggen gok ik.

Het enige wat je eigenlijk nog wilt testen is: Wat doet de kaart als die in een ander systeem zit? Heb je niet toevallig een kennis/buurman/vriend met een pc waarin je deze kaart kunt hangen om te kijken wat er gebeurt? Als er weer atifacts optreden kun je wel echt uitgaan van een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
kijk nog eens met een tool wat de temperatuur bekijkt deze mag onder load ongeveer 90 graden worden van de GPU. alleen lijken deze artifacts meer op geheugen problemen. met pc-check kun je de memory van je graka testen alleen is deze software niet gratis.

bij mij mag je de kaart komen testen alleen ik woon ik amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:35:
[...]

Het kan heel goed aan de kaart liggen en na je gedane pogingen het te fixen is het al waarschijnlijker dat er een probleem met de kaart is. Soms zijn er ook gewoon problemen met bepaalde hardwarecombinaties. Dan wil het net niet helemaal fijn werken. Dit kun je testen door er een andere 560 in te stoppen, maar die heb je zo niet op de plank liggen gok ik.

Het enige wat je eigenlijk nog wilt testen is: Wat doet de kaart als die in een ander systeem zit? Heb je niet toevallig een kennis/buurman/vriend met een pc waarin je deze kaart kunt hangen om te kijken wat er gebeurt? Als er weer atifacts optreden kun je wel echt uitgaan van een hardwareprobleem.
Nee ik heb idd geen 2e 560 op de plank helaas.
En ook niemand die een eigen build/oude pc heeft waar ik ff een kaart in kan testen.

Ik kijk vanavond na het werk even wat de temperaturen zijn.
Het zou zonden zijn deze kaart te gaan onderclocken aangezien het een OC versie is...

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Noctonix schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:13:
[...]

Nee ik heb idd geen 2e 560 op de plank helaas.
En ook niemand die een eigen build/oude pc heeft waar ik ff een kaart in kan testen.

Ik kijk vanavond na het werk even wat de temperaturen zijn.
Het zou zonden zijn deze kaart te gaan onderclocken aangezien het een OC versie is...
Als het aan de kaart ligt ga je dit natuurlijk niet oplossen door de onderklokken, maar de kaart te RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:53:
[...]

Als het aan de kaart ligt ga je dit natuurlijk niet oplossen door de onderklokken, maar de kaart te RMA'en.
Bedankt, ik heb net een mail de deur uitgedaan naar MAX ICT waar ik deze kaart heb besteld.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Er was vandaag niemand op de RMA Afdeling. dus heb ik net zelf thuis de kaart underclocked naar de standaard nvidia setting en de power wat omhoog gekrikt maar hij loopt nog steeds random vast, nu stopt de pc, beeld blijft hangen en de muziek gaat 10 keer trager en blijft na enkele minuten ook hangen...

Hopelijk zijn ze morgen wel aanwezig! want ik heb de kaart al bijna een maand of zou dit niets uit moeten maken op gebied van garantie?

EDIT:

Hierbij nog een screen van de benchmark MSI Kombuster en Afterburner

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/numbers.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Noctonix op 11-04-2012 21:48 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Geheugen videokaart is kapoet.

Eerste foto wist het meteen :).
RMA die hap

[ Voor 46% gewijzigd door A87 op 12-04-2012 11:31 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ja daar ben ik momenteel mee bezig, maar MAXICT is niet echt snel in het reageren op e-mails. Al voor de 4e keer gebeld of ze op mijn e-mail kunnen reageren.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

MaxICT is echt een rampenzaak..
Modbreak:Lekker onderbouwd...

Zoals je het hier post is dit puur een flame. Je mag best een uitgesproken mening hebben, maar neem dan even de moeite om aan te geven waar je die mening op baseert.

[ Voor 77% gewijzigd door dion_b op 12-04-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
3XPER7 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:24:
MaxICT is echt een rampenzaak..
Vandaag nog geen email gehad. Zeggen ze dat ik naar RMA@ICTMAX.nl moet mailen ipv het info adres.. en dat het lang duurt omdat die gene er gisteren niet was en dat hij 100 mailtjes moet doorspitten.

Pfff...

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Nou! Ik moest de kaart Terug sturen naar Max ICT, aangezien ik een school project heb, en geen leen video kaart in de buurt heb ik gevraagd of ik hem kon afgooien en een leen kaart mee kon krijgen.

In eerste instantie kon dit niet, maar naar een paar boze e-mailtjes hebben ze voor mij een uitzondering gemaakt. Ik ben gisteren naar Tilburg gereden (woon er niet zo heel ver vandaan) en heb een PCI-E 4850 Mee gekregen (ati kaart).

Ik heb hem erin gezet, drivers installeerde automatisch.
Ik ga op youtube en bij het eerste de beste filmpje. BAM looptie vast precies het zelfde als mijn defecte kaart alleen had deze geen artifacts en geen andere beeld vervorming maar bleef het beeld hangen en eht geluid ging 10 keer langzamer.

Ik in mijn systeem log gekeken en daar gaf hij een error aan (weet niet meer precies wat de error was) met iets van "Peer-huppelepup network" Maar dat heeft toch niks met een grafische kaart te maken.

Ik begrijp er niks van. Ik ga denk ik windows er opnieuw opgooien want aan mijn systeem zou het niet moeten kunnen liggen toch?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

waarschijnlijk is dat een zwerf kaart van hun. Dus zij denken dat het werkt maar hebben het niet goed uitgetest, en jij komt er bij youtube achter.

Als je PCI-E stuk is heb je al helemaal geen beeld. Zo heb ik dat ervaren.

je kan toch beter nog een 3e kaart testen voordat je conclussies trekt.
Koop een 2e hands prul kaart voor 10 euro... 8800 gts ofso

[ Voor 57% gewijzigd door A87 op 20-04-2012 14:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1