Wist weer eens niet of het in AeH moest voor het audio-gedeelte of OH voor geluidskaarten... 
Beste mensen, ik heb een probleempje. Ik heb zojuist de 3 andere speakers aan de VSX-C550 gehangen zodat ik van 2.1, 5.1 maken kon. Maar helaas werkt niet niet.
Dit is de hardware:
- PC met VT-V1718S geluidskaart (Via, onboard)
- Een coaxiale kabel voor S/PDIF
- Een Pioneer VSX-C550 met daaraan:
- - Pioneer S-V50B-K
Het is inderdaad oud, ik heb het onlangs gekregen. Maar het geluid is nog steeds subliem!
Het probleem is alleen dat ik niet alle satellietjes aan het werk krijg. En het probleem ligt, denk ik, in Windows. Als ik namelijk rechtsonderin rechtermuisknop op geluid -> Afspeelapparaten -> SPDIF Interface (TX0) -> Eigenschappen -> Geavanceerd kan ik niets hoger dan 2-kanaals, 24-bits, 96000Hz (Studiokwaliteit) selecteren.
De vraag komt, naar mijn idee, neer op; "Hoe komt 5-kanaals in dat lijstje?".
De receiver hangt aan coax, dat moet werken met 5.1. Corrigeer me als dit niet waar is!
De laatste drivers voor de Audio Codec (v8700a_20100923) zijn geïnstalleerd
Wat zie ik over het hoofd?
Beste mensen, ik heb een probleempje. Ik heb zojuist de 3 andere speakers aan de VSX-C550 gehangen zodat ik van 2.1, 5.1 maken kon. Maar helaas werkt niet niet.
Dit is de hardware:
- PC met VT-V1718S geluidskaart (Via, onboard)
- Een coaxiale kabel voor S/PDIF
- Een Pioneer VSX-C550 met daaraan:
- - Pioneer S-V50B-K
Het is inderdaad oud, ik heb het onlangs gekregen. Maar het geluid is nog steeds subliem!
Het probleem is alleen dat ik niet alle satellietjes aan het werk krijg. En het probleem ligt, denk ik, in Windows. Als ik namelijk rechtsonderin rechtermuisknop op geluid -> Afspeelapparaten -> SPDIF Interface (TX0) -> Eigenschappen -> Geavanceerd kan ik niets hoger dan 2-kanaals, 24-bits, 96000Hz (Studiokwaliteit) selecteren.
De vraag komt, naar mijn idee, neer op; "Hoe komt 5-kanaals in dat lijstje?".
De receiver hangt aan coax, dat moet werken met 5.1. Corrigeer me als dit niet waar is!
De laatste drivers voor de Audio Codec (v8700a_20100923) zijn geïnstalleerd
Wat zie ik over het hoofd?