Toon posts:

Beeldschermen direct aansluiten op grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw beeldscherm binnen gekregen, alleen kom er nu achter dat de overgebleven aansluitingen op mn grafische kaart niet overeenkomen met die van mn beeldscherm. Als ik mn tv op de grafische kaart doe en mn pc-monitor op de moederbordkaart, dan werkt scherm management niet naar behoren. Ik zou nu heel simpel mn tv en pc-monitor kunnen aansluiten op mn moederbord kaart.

Is dit wel verstandig? Of treedt er ergens verlies op in snelheid of kwaliteit als ik de beeldschermen niet direct aansluit op mn grafische kaart?

En als dit wel een probleem is:

Ik heb op mn grafische kaart de HDMI al gebruikt voor mn tv en heb nog twee dvi-i aansluitingen over.

Mn beeldscherm heeft nog HDMI vrij en d-sub (VGA).

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zijn er verloopstekkers te krijgen en welke aansluiting gebruiken is het verstandigst?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Vaak zit er bij je videokaart al een DVI > VGA adapter. Gebruik die en je kunt je scherm aansluiten. Ik zou echter altijd een digitale aansluiting gebruiken, dus een DVI > HDMI adapter.

Oh wacht, lees het niet goed.

Welke videokaart heb je? Als ik jou was zal ik gewoon alles op je grafische kaart aansluiten en je onboard kaart uitschakelen. Qua beeldkwaliteit zal het niet heel veel schelen, maar qua performance wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Knul op 04-04-2012 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:10:
Vaak zit er bij je videokaart al een DVI > VGA adapter. Gebruik die en je kunt je scherm aansluiten. Ik zou echter altijd een digitale aansluiting gebruiken, dus een DVI > HDMI adapter.
Ah klinkt goed. Die DVI>HDMI kan ik gewoon bij de Mediamarkt halen, weet je dat toevallig? Of moet je daarvoor meer naar een speciaalzaak toe?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:11:
[...]

Ah klinkt goed. Die DVI>HDMI kan ik gewoon bij de Mediamarkt halen, weet je dat toevallig? Of moet je daarvoor meer naar een speciaalzaak toe?
Ik denk dat er wel van die adapters liggen, maar daar betaal je de hoofdprijs. Als er geen haast bij is zou ik ze bij DealExtreme kopen.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:03

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:10:

Oh wacht, lees het niet goed.

Welke videokaart heb je? Als ik jou was zal ik gewoon alles op je grafische kaart aansluiten en je onboard kaart uitschakelen. Qua beeldkwaliteit zal het niet heel veel schelen, maar qua performance wel.
Heb een Asus GTX 560.
pricewatch: Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5

Heb trouwens een verloopstekker gevonden van VGA naar DVI, maar jij zegt dus dat ik beter HDMI>DVI kan gebruiken? Is dat verschil te merken dan, bijv. bij gamen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Het digitaal aansluiten van een (groot) scherm met een hoge resolutie heeft altijd de voorkeur boven het analoog aansluiten. Ik zou hem zelf d.m.v. HDMI/DVI aansluiten, gewoon omdat het kan :+.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:34:
Het digitaal aansluiten van een (groot) scherm met een hoge resolutie heeft altijd de voorkeur boven het analoog aansluiten. Ik zou hem zelf d.m.v. HDMI/DVI aansluiten, gewoon omdat het kan :+.
Haha! Maar ik ben benieuwd waarom dat de voorkeur heeft, voordat ik op mn fiets spring om naar de Mediamarkt te gaan :)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan het beste op allekabels.nl kijken, is goedkoop maar wel de volgende dag in je brievenbus :).

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een HDMI kabel, dus kan de bovenste dan nemen :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Het voordeel van DVI is dat het digitaal is en het nadeel van VGA (D-SUB) is dat het analoog is. De kans op verstoringen in het beeld is met VGA, vooral met langere kabels aanwezig. Je verliest kwaliteit. Uiteindelijk is het een keuze van jezelf om te kiezen voor VGA of DVI. In de praktijk maakt het weinig uit wat je kiest.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:10:
Het voordeel van DVI is dat het digitaal is en het nadeel van VGA (D-SUB) is dat het analoog is. De kans op verstoringen in het beeld is met VGA, vooral met langere kabels aanwezig. Je verliest kwaliteit. Uiteindelijk is het een keuze van jezelf om te kiezen voor VGA of DVI. In de praktijk maakt het weinig uit wat je kiest.
Ah duidelijk.

Iedereen bedankt voor alle reacties :)
Pagina: 1