Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hale.exe en Explorer hebben ruzie

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:38

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort het proces hale.exe draaien.

Hoe ik er aan kom laat ik even buiten beschouwing. Ik wil er vanaf...

MSE vind het niets ernstigs maar zo lang het draait kan explorer niet draaien. Draai ik het proces de nek om en open ik opnieuw explorer werkt alles weer prima. Alleen het proces draait vanaf het booten (niet in msconfig te bespeuren)

Waarom ik denk dat het virus/malware/troep is? Ik zie het niet in explorer zelf, googlen leert mij dat het door sommige users als virus/kwaadaardig wordt gezien. Kan verder systeembestanden en verborgen bestanden wel zien. Ik kan het openen met kladblok en hashtab kan voor mij de volgende MD5 genereren:

2469DECEC0E28CB3C83E7FC47CB4AD12

Ik kan helaas niet via command het virus verwijderen, ook niet geforceerd met read-only-files.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat veelgeziene tips:
- safe mode
- upload het bestand naar Jotti / Virustotal / etc en weet wat het is, lees hoe het op te lossen
- scan vanaf ander OS (bijv bootable)
- je wilt naast msconfig natuurlijk ook diverse andere "wat draait er"-tools checken (te beginnen met de eenvoudigste, HJT)
- andere malwarescanner

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 01:05
Hale.exe is geen spyware/virus maar zorgt ervoor dat je (illegale) windows blijft werken. Ook na die 30 dagen proef periode. Waarschijnlijk zit je Windows nu gewoon moeilijk te doen om die reden.

Mocht je hale.exe willen verwijderen: linkje

[ Voor 31% gewijzigd door Ryan_ op 04-04-2012 17:30 . Reden: Linkje toegevoegd. ]

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:56
Zo te zien hoort het bij Chew7 producten, heb je hier iets van ?
Het lijkt geen virus te zijn en is ook al enkele jaren in omloop.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah. Eerste hulp bij brakke warez is natuurlijk niet nodig op GoT. Dan is de oplossing namelijk heel simpel.

Netjes kopen, of een gratis OS nemen.

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 04-04-2012 17:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.