What the heart requires may never be understood by the mind!
Daar ziet hij de schijf als een 2TB schijf met twee partities een geformateerd (NTFS) en een partitie die niet is geformateerd (RAW).TERW_DAN schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:46:
Er ligt geen limiet bij de 1TB, dus het is vaag dat je maar 1TB kunt gebruiken van de 2TB. Hoe ziet het ding eruit in je diskmanagement?
Wanneer ik hem probeer te formateren (Quick format) doet hij dat niet. Hij geeft een error; "Het formateren is niet voltooid". Met een normale format gaat hij niet verder dan een paar procent (tot 1TB). Hij blijft wel aangeven dat hij aan het formateren is maar loopt niet meer op.
Self reflection is the school of wisdom
Verwijderd
Klopt het wat ik zeg, doe dan een zero-write en je problemen zijn opgelost.
Zelfde resultaat. Maar zoals ik al zei ondersteunt mijn moederbord schijven tot 1 TB, dus ik vermoed dat dit allemaal niet zal werken, maar is er een workaround ervoor?Ventrigo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:01:
Verwijder de partitie is en probeer is een nieuwe aan te maken.
Dat was ook mijn eerste ingeving, ik heb zelfs de schijf omgewisseld met een nieuwe in de winkel. Maar deze doet exact hetzelfde... Zal het voor de zekerheid toch even downloaden en checken.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:07:
Je hebt bad sectors. Laat je SMART info maar eens zien. Current Pending Sector is waarschijnlijk niet 0. Controleer met HDTune -> Health tab.
Klopt het wat ik zeg, doe dan een zero-write en je problemen zijn opgelost.
edit:
Dit is wat ik tot nu toe met google heb kunnen vinden:
bronYour computer is not compatible with a Boot Hard drive with size of 2TB. The BIOS does not allow/support it.
You will need to install a smaller hard drive as the Boot drive for Windows and then use the 2TB drive as a slave drive.
2TB boot drives are supported by Intel's new 2nd Generation I3, I5 or I7 on the 1155 Socket.
Het lijkt er inderdaad op dat BIOS de zaak verprutst. Heb je nog een kleinere HDD liggen (iets vanaf 60GB moet wel genoeg zijn voor Vista) om dit te testen?
[ Voor 55% gewijzigd door EXX op 04-04-2012 17:32 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dit was hetzelfde als de eerste schijf die ik had teruggebracht. Ik vermoed dat dit niet aan de schijf ligt maar aan de BIOS, zoals hierboven al naar werd gehint.
Dit had ik ook al ge-googelt, maar ik draai hier niet mijn windows op, er zitten nog twee schijven in mijn systeem. Of is het nodig om de schijf met een jumper op "slave" te zetten? Zit nu geen jumper in.Your computer is not compatible with a Boot Hard drive with size of 2TB. The BIOS does not allow/support it.
You will need to install a smaller hard drive as the Boot drive for Windows and then use the 2TB drive as a slave drive.
2TB boot drives are supported by Intel's new 2nd Generation I3, I5 or I7 on the 1155 Socket.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
't Is een SATAEXX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:34:
Indien het een SATA schijf is, is er geen slave jumper, want het hele master/slave gedoe is bij SATA afgeschaft. Bij SATA heeft elke drive heeft zijn eigen kanaal.
Waar staat dat? In de sheet van nvidia die de nForce chip heeft gemaakt staat niks over in dat er een limiet van is: http://www.nvidia.com/doc...herboards_INTEL_Mar08.pdf. Al is de drivers geupdate van de nForce chipset? : http://www.nvidia.com/Download/indexsg.aspx?lang=en-usAIKANE schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:09:
[...]
Zelfde resultaat. Maar zoals ik al zei ondersteunt mijn moederbord schijven tot 1 TB, dus ik vermoed dat dit allemaal niet zal werken, maar is er een workaround ervoor?
---RAWE CEEK!!!---
Dat vertelde de ACER "Helpdesk" mij. Wellicht doelde zij op de BIOS.Ventrigo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:40:
[...]
Waar staat dat? In de sheet van nvidia die de nForce chip heeft gemaakt staat niks over in dat er een limiet van is: http://www.nvidia.com/doc...herboards_INTEL_Mar08.pdf. Al is de drivers geupdate van de nForce chipset? : http://www.nvidia.com/Download/indexsg.aspx?lang=en-us
**aan het installeren**Ventrigo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:52:
Zoals hierboven en ook een beetje door mij aangegeven is de volgende link handig om te lezen : http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/211211en .Dit zou het probleem op kunnen lossen.
Verwijderd
SMART uitlezen + zero-write is je eerste stap. Je tweede stap is kijken hoe groot je schijf wordt herkend onder een Ubuntu Linux livecd. Als die wel je normale grootte (2TB) ziet dan heb je geen hardwarematige limitaties.
Ventrigo, de update van de moederbord drivers hebben geholpen, en ik zit met een grote grijns mijn bestanden aan het kopiëren naar mijn nieuwe schijfje.
Verwijderd
De gezondheid van je hardeschijf kun je met SMART in de gaten houden. Jij hebt waarschijnlijk de HDtune Surface scan gedaan, maar op de Health tab zie je de SMART gegevens. Dat is een soort logboek van fouten en andere attributen van je hardeschijf en enorm nuttig.
Succes ermee!