ERVARING: zelf configureerbare PC vanuit Amerika?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een configureer-het-zelf PC.
Ik wil graag zelf mijn PC configureren, maar NIET in elkaar zetten.
Nu zag ik deze site: http://www.avadirect.com/
best goedkoop, maar ze leveren niet naar Nederland.
Heeft iemand ervaring met een andere Site (Amerikaans) die wel shipped naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
[BBG aanschaf] Gamesysteem en dan een zaak vinden die gewoon assembleert en daar garantie op geeft (zijn er meer dan zat en in het topic weet men de betere zaken wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarom Amerika? Er zijn genoeg Nederlandse webshops die voor 50 tientjes assembleren.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 11:29
Ook gedacht dat wanneer je proberen krijgt, het erg lastig is mbt garantie?

Waarom niet gewoon bij een willekeurige shop (Alternate?) iets configureren en laten bouwen?
Evt door een medetweaker?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:28
Anders even kijken op gamepc.nl. Die kunnen ook build to order systemen leveren met garantie en allerlei aanverwanten.

Anders zou ik ook even kijken in de Best Buy Guide.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48

Perkouw

Moderator General Chat
Waarom Amerika en hoe wil je eventueel van garantie gebruik maken mocht dat nodig zijn ? Verzendkosten hebben we het nog niet over gehad met bijbehorende invoerrechten etc.

Gewoon even een BBG doornemen op tweakers en dan een shop kiezen die ook pc's in elkaar zetten, zijn er genoeg. BBG link(s) post ik nu even niet net zoals webshops, dit mag je zelf even opzoeken. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

kuwerti schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:04:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een configureer-het-zelf PC.
Ik wil graag zelf mijn PC configureren, maar NIET in elkaar zetten.
Nu zag ik deze site: http://www.avadirect.com/
best goedkoop, maar ze leveren niet naar Nederland.
Heeft iemand ervaring met een andere Site (Amerikaans) die wel shipped naar NL?
OVer dat goedkoop.
PC's zijn zwaar en groot, dus reken al op minstens tussen de 50&100 dollar aan verzendkosten, (das nog onverzekerd ook trouwens). tnt rekent iets van 15-20Euro aan inklaringskosten uit mijn hoofd
Daarbij komt dan nog eens iets van 20% BTW en douane kosten over het gehele bedrag.
Houd nog rekening met gezeik ivm garantie, en vraag je dan nog eens af of het zo goedkoop is :)

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2012 16:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 14:48
Kecin schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:07:
Waarom Amerika? Er zijn genoeg Nederlandse webshops die voor 50 tientjes assembleren.
50 tientjes?! Zijn er genoeg die het voor 5 tientjes doen hoor :+

[ Voor 11% gewijzigd door ToWi1989 op 04-04-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:10

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Bedankt voor alle reacties. ik snap dat allemaal wel (garantie, in elkaar zetten kan hier ook) maar als ik naar de Hardwareprijzen kijk in Amerika dan is dat toch wel erg interessant. (zie mijn link)
Daarnaast kan ik zelf ook wel PC's in elkaar zetten. da's niet zo heel lastig :-)

dus: zijn er mensen die ervaring hebben met het bestellen van desktops / servers in amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 11:29
heuveltje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:11:
[...]

OVer dat goedkoop.
PC's zijn zwaar en groot, dus reken al op minstens tussen de 50&100 dollar aan verzendkosten,
Daarbij komt dan nog eens iets van 20% BTW en douane kosten over het gehele bedrag.
Houd nog rekening met gezeik ivm garantie, en vraag je dan nog eens af of het zo goedkoop is :)
Lees dat nog even.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:10

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik ken wel mensen die zo nu en dan iets bestellen in de USA en als ze al shippen, dan kost dat ten eerste vaak 50$+ (voor wat grotere pakketjes, zoals pc's) en daarbovenop is terugsturen dus ook niet echt goedkoop én het duurt vaak lang voordat je het binnen hebt...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
jajaja, dat heb ik gelezen :+ Maar: ik wil zelf de afweging kunnen maken over al deze extra kosten / lastigheden met garantie etc. DUS: ik zoek gewoon een doe-het-zelf-configureer-je-desktop winkel in Amerika die naar NL kan shippen.
Dank alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Als je vergeet de voeding op 220 te zetten heb je ineens vuurwerk en een heel dure aankoop ;)
Echt vermijden lijkt me de boodschap.

Een (dure) laptop kopen in de VS is wel interessant als je dan toch daar bent. Dan wel best het papierwerk via de post versturen, zoals de factuur, om problemen met de douane te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11

lasharor

7 december 2004

Ooit gehoord van invoerkosten?

Je hebt écht niet zoveel voordeel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Niet alleen invoerkosten, maar denk ook eens aan productondersteuning.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
lasharor schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:32:
Ooit gehoord van invoerkosten?

Je hebt écht niet zoveel onmogelijk voordeel hoor.
Invoerkosten, te betalen belasting, verzendkosten en dan nog hopen dat er geen DOA'tjes tussenzitten waardoor de hele zooi weer terugkomt. Nog los van het feit dat de dozen letterlijk het vliegtuig in en uit gegooid worden, en met een beetje pech nog eens drie weken bij de douane staan.

M.a.w: ik denk dat je niemand zult vinden die hier ervaring mee heeft, omdat het werkelijk nergens op slaat.

[ Voor 10% gewijzigd door vistu op 04-04-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

bbc schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:30:
Als je vergeet de voeding op 220 te zetten heb je ineens vuurwerk en een heel dure aankoop ;)
Echt vermijden lijkt me de boodschap.
Bestaan die eigenlijk nog ?
Heb er de afgelopen 10 jaar eigenlijk geen voedingen meer mee gezien :)
kuwerti schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:30:
[...]
jajaja, dat heb ik gelezen :+ Maar: ik wil zelf de afweging kunnen maken over al deze extra kosten / lastigheden met garantie etc. DUS: ik zoek gewoon een doe-het-zelf-configureer-je-desktop winkel in Amerika die naar NL kan shippen.
Dank alvast! _/-\o_
Door schade en schande leert men het best :)
Er zijn verschillende bedrijfjes als deze die het voor een vergoeding naar een NL adres doorsturen, dat geen idee ?
vistu schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:33:
[...]

M.a.w: ik denk dat je niemand zult vinden die hier ervaring mee heeft, omdat het werkelijk nergens op slaat.
Met refurbished server apparatuur kan het nog wel eens interessant zijn. Ken wel iemand die een oude 25KG quadxeon op die manier naar nederland heeft gehaald. Maar dan heb je het wel over een andere bedragen :)

[ Voor 23% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2012 16:45 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:39

Ankh

|true

Ik zie hem hier nog niet voorbij komen, maar je moet wel de belastingen nog doorbereken. Ze kennen namelijk in de USA een ander belasting systeem wat per staat wordt geregeld. Dus uit eindelijk komt er nog 10% boven op de website prijs.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ankh schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:43:
Ik zie hem hier nog niet voorbij komen, maar je moet wel de belastingen nog doorbereken. Ze kennen namelijk in de USA een ander belasting systeem wat per staat wordt geregeld. Dus uit eindelijk komt er nog 10% boven op de website prijs.
Das afhankelijk van in welke staat het bedrijf staat, en in welke je het ontvangt.
Er zijn er redelijk wat die geen "BTW" hebben.

* heuveltje heeft nogal wat rc-zut uit die kanten laten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ervaring met winkels: > SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

-d-

Je zit hier op Tweakers - als het echt goedkoper was om PCs uit de VS te bestellen was er ongetwijfeld een 3000-delig topic te vinden in het shopping forum ;)

Shipping zal $100 zijn, BTW 19%, komen er nog douanerechten, inklaringskosten, etc bij. Koop gewoon in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
ok, ik ben overtuigd. Het wordt geen desktop vanuit amerika. Een andere vraag dan (misschien kan ik die hier wel stellen) Ik heb gezocht naar een PC met mijn specs. de Medion ERAZER® PC X5336 is een PC die goed in de buurt komt van mijn specs. Ik twijfel echter sterk of ik deze PC ga kopen, of dat ik voor dat geld zelf een pc in elkaar ga (laten) zetten..

de eisen die ik heb zijn:
SATA-3 aansluitingen (ivm SSD) (=SATA600 = 6GB/s)
Intel core i7-2600 (3.4GHZ, 8MB)
Twee (liefst) DVI uitgangen
16 GB geheugen
Ruimte voor MINIMAAL 3 hardeSchijven (1 SSD en twee HDD)
Minimaal 7 USB aansluitingen (waarvan liefst ook een USB-3.0)
1 disk van 2TB.

Kan iemand tips geven over dit zelf in elkaar gaan zetten of de medion kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
kuwerti schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:48:
ok, ik ben overtuigd. Het wordt geen desktop vanuit amerika. Een andere vraag dan (misschien kan ik die hier wel stellen) Ik heb gezocht naar een PC met mijn specs. de Medion ERAZER® PC X5336 is een PC die goed in de buurt komt van mijn specs. Ik twijfel echter sterk of ik deze PC ga kopen, of dat ik voor dat geld zelf een pc in elkaar ga (laten) zetten..

16 GB geheugen
1 disk van 2TB.

Als je in de best-buy-guide krijgt maak je een goed begin met het zelf samenstellen van een PC.
Ik heb alleen een paar vraagjes die erg belangrijk zijn.
1) Wat zijn je eisen aan een videokaart? want 2 DVI uitgangen hebben ze bijna allemaal. Maar je hebt dan kaarten van 5 tientjes en van 500 euro. Dus wil je alleen op 2 schermen tegelijk kunnen facebooken en farmville spelen? of moet Battlefield 3 op 100FPS draaien?

2) Waarom 16GB RAM? Ik heb hier 8GB, maar gebruik nog maar zelden meer dan 3GB.

Dus eigenlijk: Wat moet je PC kunnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

kuwerti schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:48:

16 GB geheugen
1 disk van 2TB.

Voor al uw vragen : *LET OP* - Wat moet ik kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 18:08
Er zijn genoeg winkels in Nederland die je prima kunnen helpen als je eens binnen zou lopen. Stel je eisen voor en overleg wat de mogelijkheden zijn. Even kort gezegd: binnen een uur heb je een systeem wat misschien heel goed past bij je wensen, wat op maat gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Stef42 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:06:
Er zijn genoeg winkels in Nederland die je prima kunnen helpen als je eens binnen zou lopen. Stel je eisen voor en overleg wat de mogelijkheden zijn. Even kort gezegd: binnen een uur heb je een systeem wat misschien heel goed past bij je wensen, wat op maat gemaakt kan worden.
Kun je beter hier vragen...
Mijn buurman ging met dezelfde instelling naar de mediamarkt
Vertelt dat ie een goede laptop wil om mee te chatten en online te winkelen
komt ie terug met een game-laptop van €3000

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Daarom moet je voor zoiets ook naar een propere zaak ala zercom, 4launch of computerland gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 18:08
Precies, zo kan er altijd wel iets worden gezegd over winkels. Ik denk dat het niveau mensen dat hier op tweakers.net zich 'manifesteert' prima kan oordelen wanneer een winkel iets voorstelt. Ik denk dat je buurman ook niet wijzer was geworden mocht hij zijn vraag hier neer zetten.

Ik werk zelf in 'een' bekende computerwinkel, als klanten binnenkomen met de wens een goede laptop/computer te kopen zal ik ze echt geen laptop/computer van 3000,- meegeven. Tenzij natuurlijk de vereisten voor het apparaat zo extreem zijn. Het 'zou de taak moeten zijn' om mensen te helpen iets af te stemmen naar keuze/budget/'wat moet de computer doen' i.p.v. gelijk het duurste te nemen. Dat MediaMarkt niet helemaal in die werkwijze zijn brood verdiend is hun gebrek aan 'geweten'.

Als klant kan je best naar een winkel lopen voor advies omtrent een nieuwe computer, als klant zijnde is het natuurlijk belangrijk kritisch te zijn. Het voorbeeld van de buurman klinkt namelijk alsof hij alles wel zou kopen wat hem verteld zou worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef42 op 05-04-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
@rocket: het is voor mijn werk, dus puur twee DVI om twee monitoren (gebruik desktop puur voor office- en ontwikkelwerk) aan te kunnen.
GB: Ik wil servers virtualiseren (Windows 2008 R2, met oracle 11 bijvoorbeeld) die nemen nogal wat geheugen in beslag. ik heb nu 8GB en dat is dan echt te weinig.
ik heb ff zitten zoeken, en misschien is dit wel wat:
http://tinypic.com/r/a5eond/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat het topic inmiddels is verworden tot een welke moet ik kopen topic.

Zie even linkjes in het laatste deel van dit topic voor de juiste topics voor dergelijke discussie. SF is hiervoor niet de juiste plek. Ik doe deze voor je op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.