Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 23:30
Dag Allemaal,

Enkele jaren geleden maakte ik kennis met Android bij de aankoop van mijn HTC Hero. Later heb ik de HTC Desire aangekocht en was eigenlijk wel een beetje verkocht aan het Android-principe: volledige integratie en personalisatie. Ik vond het zo handig dat alles van Gmail bij elkaar zat, de widgets van bvb de kalender, foto's zeer eenvoudig sharen. Terwijl je dan bij iOS alles via een omweg moet doen en langs de apps afzonderlijk gaan.

Maar wegens het werk heb ik dan toch een iphone 4 aangeschaft en wat ik dan merkte als gebruikservaring heb ik nooit ervaren bij Android: uniform geheel inclusief de apps, een zeer gelikte UI, uniforme en consistende animaties. Natuurlijk zijn animaties maar een gimmick tov de échte functies van een OS, maar bij Android begon het aan te voelen dat de software onvoldoende op maar was van de hardware. Wat ook enorm begon te irriteren toen bij Android was, dat ik niet meer vloeiend kon scrollen wanneer de lijst wat te lang werd bij de contacten, foto's en sms'en. Daarom was iOS een echte verademing voor mij. Bovendien duurde het enorm lang vooraleer een update van google zou worden overgezet door HTC en brengt HTC zoveel toestellen uit dat een toestel van een jaar voor hetzelfde geld niet meer wordt ondersteund want het is geen vlaggenschip meer.... Bij iOS is dat niet zo. Het is de term 'Bloatware' die eigenlijk de vlag wat dekt.

Natuurlijk is er ook een 'maar' bij iOS: bij iOS gebeuren veel zaken zeer omslachtig, zoals settings aanpassen kan niet via een widget, altijd via settings -> general -> network,.. gaan. Mijn kalenderitems zie ik niet op mijn lockscreen. Daarvoor moet ik hem jailbreaken, maar daardoor lagt de UI soms opnieuw. Vooral die kalender-functie op mijn lockscreen stoort mij enorm dat dat niet standaard is ingebouwd.

De laatste dagen veel gelezen en gezien over de HTC One-serie en Android 4.0 en Sense 4.0 en op het eerste gezicht lijkt Android serieuze stappen vooruit te hebben gezet.

Why I use the iPhone 4S | PhoneDog

Dat artikel vind ik wel de moeite en vertaalt eigenlijk exact mijn dillemma. Ik heb intussen al wat video's gezien van de One S en Sense 4 in actie. Het ziet er allemaal zeer leuk uit, maar merk toch opnieuw die inconsistentie in de UI. Bvb. de ene keer krijg je een mooie animatie bij het terugkeren naar de homescreen, de andere keer gaat dat gewoon zonder animatie. Zo'n zaken irriteerden mij na verloop van tijd bij android, terwijl dat bij iOS allemaal mooi een geheel is.

Zijn er (eerlijke) gebruikers van de nieuwe Android en/of van de HTC One-serie die mij al dan niet kunnen bevestigen of de UI consistent is of niet, of er haperingen zijn te vinden? Of die problemen van vroeger (cfr boven) nu verholpen zijn?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij is het gewoon algemeen bekend dat de UI van Android voornamelijk vóór ICS niet heel consistent was, onder meer omdat applicaties wat meer vrijheid hadden als het gaat om controls. Google heeft wel guidelines, het zou met ICS wat beter moet zijn, maar ik heb geen ICS op de telefoon.

Dat het scrollen minder soepel gaat is ook bekend en dat zal nog niet zo heel gauw veranderen. Daarover is door een ontwikkelaar van Google het volgende gezegd:
It’s not GC pauses. It’s not because Android runs bytecode and iOS runs native code. It’s because on iOS all UI rendering occurs in a dedicated UI thread with real-time priority. On the other hand, Android follows the traditional PC model of rendering occurring on the main thread with normal priority.
Ik kan me er verder dus niet aan storen. Als ie werkbaar is, dan is het goed. Dat de framerate van de interface niet constant op 60 staat: I don't care. Zelfde voor de consistentie binnen apps en UI. Ik heb me daar nog nooit aan gestoord, ook al is het in principe waar. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
hij is inderdaad nogsteeds inconsistent, maar al wel weer veel minder dan de eerdere versie's van android(zegmaar voor 2.3.3 etc.)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Over het HTC en vlaggenschepen verhaal; dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik van een Desire niet naar een Sensation, maar naar een Galaxy SII ben gestapt. HTC slingert het ene na het andere model de markt op, waardoor je telefoon in no-time 'oud' is en belangrijker; het lijkt met de lancering van het nieuwe model, gelijk het verdomhoekje in gegooid te worden. Zo ook met de Sensation, er kwam kort daarna een Sensation XE, een Sensation XL... :z Ook heb ik bij HTC altijd wel het idee dat er _iets_ niet in orde is, nu ook met de One X. Geen geheugenkaart, geen verwijderbare batterij. Dealbreakers voor mij, en weer iets waar ik me na een tijdje ongetwijfeld aan ga ergeren, wat ik bij de SGSII eigenlijk nog niet heb gehad vanweg een bak aan features ;)

Andere voorbeelden daarvan heb ik trouwens ook genoeg voor de Desire serie, de sensation etc. gehad, het is niet dat ik nu alleen maar wil klagen over de One-serie :)

Sinds ICS zijn de haperingen voor het leeuwendeel de deur uit trouwens. De meeste rendering gaat nu over de GPU, en voor zover ik nu kan zien, heb ik overal een verloop-animatie. Maar je komt het - zeker bij een crash van een app - echt wel eens tegen dat je *bam* terug bent bij je launcher.

Het probleem van een iPhone is voor mij eigenlijk dat het een half-smartphone is. Het is niet meer dan een app-drawer vol met applicaties die gemulti-paused kunnen worden (multitasken mag het niet heten) en iets wat Android, wederom sinds ICS, een stuk beter voor elkaar heeft. Ook mag je als gebruiker niets, het omslachtige benaderen van het instellingen menu en het krampachtige vasthouden aan het 3,5" scherm... Het is gewoon mijn ding niet.

Bottom line is alleen dat het echt, ECHT persoonlijk is. Ben je op zoek naar een telefoon die basic taken aankan, maar waar je wel volledig vastzit in de wil van de ontwerper, of wil je het ding compleet naar je hand kunnen zetten, maar wel het risico lopen dat je telefoon iets harder verouderd omdat de productcycle gewoon harder loopt? Waarbij je dus bij android elk jaar een nieuwe telefoon wilt halen, en bij iOS elke 2 jaar.

Ik snap je frustraties/dillemma in ieder geval volkomen, maar heb mijn ei toch altijd teruggevonden in Android, en zeker sinds de ICS update (i love it :P ) ben ik meer tevreden dan ooit :)

Als het trouwens puur over evolutie alsin ontwikkelingen gaat; daarin staat iOS imho al een tijdje stil, waar android nog keihard doorgaat. Maar of dat een voor- of een nadeel is van een OS, is ook weer puur persoonlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 04-04-2012 14:02 ]

• pina
De uitleg van Google is nu wel verhelderend. En in dat opzicht heeft dan een dual core idd zijn nut. Maar dan heb ik het gevoel dat ze niet efficiënt werken, want toegegeven: wanneer je op ios een website inlaadt, en tegelijk houd je je vinger op het scherm en het venstertje wat heen en weer sleept, dan stopt hij onmiddellijk met het inladen van de website. Pas wanneer je loslaat, laadt hij verder in. Als je hetzelfde probeert bij een Android, doet hij wel beiden tegelijk.

Dat de UI rendering dus altijd prioriteit heeft snap ik in zekere zin maar heb toch in geen enkele test echt gezien dat ios trager is in bepaalde zaken tov android. Bovendien vraag ik mij dan af of het dan niet vreselijk inefficiënt is van android om op die manier te werken want bij iOS is consistentie zelfs mogelijk met een iphone 3GS en is er geen dual core voor nodig.

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

Belangrijk is dat de GUI van Android automatisch schaalt. Dus of een app voor tablet of phone bedoeld is maakt niet uit. Bij iOS is dit nog niet het geval: programmeurs moeten meerdere versies onderhouden (of meer code met support voor meerdere resoluties).

Nu, aan het begin van het tablet tijdperk, is dit wel erg belangrijk.

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat betreft HTC heeft ook HTC ingezien dat een jaarlijkse lawine aan nieuwe toestellen geen zin heeft en heeft Mark Moons gemeld dat HTC een stuk minder nieuwe toestellen gaat introduceren waarvan (waarschijnlijk) de One X het enige vlaggenschip is dat ze hebben voor 2012. Ook krijgen de toestellen gemiddeld 1 grote Android update.

iOS / Android

Persoonlijk (want dat blijft het dan toch wel) houd ik erg van het aanpassen en de aanpasbaarheid van Android. Ik heb ook wel het gevoel dat Android nu zo'n beetje volwassen aan het worden is en het beter gaat draaien op toestellen. Het nadeel is wel dat het op veel verschillende hardware draait en dus overal een andere ervaring geeft. Apple heeft (grof gezegd) 1 toestel met 1 soort hardware en dat is wel makkelijker om bij elkaar te laten passen. Apple heeft ook strengere regels qua apps, alles moet er hetzelfde uitzien, bij Android is het altijd een verrassing wat er tevoorschijn komt als je op de [menu] knop drukt in een app.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Alleen al het feit dat iOS 5 een behoorlijk aantal features uit Android heeft overgenomen zegt al genoeg. ICS is inderdaad een stuk sneller geworden al verwacht ik niet dat het ooit zo consistent wordt als iOS. Maar persoonlijk vind ik dat geen pré, zeker niet als je kijkt dat de iPhone 2G identiek is aan de 4S qua UI. Eigenlijk is het belachelijk dat Apple daar mee weg komt, ook al werkt het verder uitstekend.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vindt beide OS-en goed. Android is echt gegroeid. En ICS draait goed.
Ben een groot voorstander van de widgets het de mogelijkheid tot he ver-persoonlijke van je android telefoon.
Net als live wallpapers.
Aan de andere kant is de gehele indruk van IOS wel beter, mooier.
Echter is het 3.5" scherm van een iphone niet meer van deze tijd. Heb nu nog een desire. En mijn volgende Telefoon zal echt een groter scherm krijgen.
Op tablet gebied vind ik IOS niet zo slecht. Al hoop ik toch wel een beetje dat IOS 6 widgets (of soort van) gaat toestaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Nu dat ik een tijdje op ICS zit krijg ik bij mijn iPhone 4 echt een 'my first smartphone' gevoel. Sommige functionaliteit en toepassingen zijn zo omslachtig te gebruiken tov. ICS, dat steekt wel eens. Neemt niet weg dat het hele Apple ecosysteem erg goed werkt. Zou mijn iPad 2 nog niet willen inruilen voor een ICS tablet bijvoorbeeld, al was het maar puur om de apps.

Maar dat iOS inmiddels achterloopt op Android is voor mij wel al duidelijk. Maargoed, dit topic staat dan ook in het Android gedeelte, in de Apple hoek zal je vast wat andere reacties krijgen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Wat mooi is is een kwestie van smaak. Ik zal vast niet de enige zijn die dat grijze van iOS met die overdreven animaties helemaal niet zo mooi vind, of beter gezegd op uitgekeken ben. Ja, toen ik een 3GS had was het mooier dan de rest, maar iOS heeft eigenlijk stil gestaan maar de concurrentie niet. Ik merkte al nauwelijks iets van haperingen op de s2, en na ICS zijn ze helemaal weg. Je moet natuurlijk ook niet oude/budget Android toestellen vergelijken met iOS telefoons die 3x zo duur zijn. Beide OSen an sich doen nu gewoon niks voor elkaar onder. Behalve een paar games kan ik ook geen app noemen die ik mis.

En ik wil ook gewoon keuze hebben. Ik heb meerdere slechte ervaringen met het bedrijf Apple en hun arrogante opstelling waar ze er vanuit lijken te gaan dat klanten toch niet weglopen omdat ze zijn ingesloten. Ik ben wat dat aangaat principieel, als ik mij als klant slecht behandeld voel dan doe ik gewoon nooit meer zaken meer met ze, ook al vind ik sommige producten mooi. Het was even een stap om Apple achter me te laten, maar heb er eigenlijk nooit spijt van gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2012 15:20 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
pina schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:38:
De uitleg van Google is nu wel verhelderend. En in dat opzicht heeft dan een dual core idd zijn nut. Maar dan heb ik het gevoel dat ze niet efficiënt werken, want toegegeven: wanneer je op ios een website inlaadt, en tegelijk houd je je vinger op het scherm en het venstertje wat heen en weer sleept, dan stopt hij onmiddellijk met het inladen van de website. Pas wanneer je loslaat, laadt hij verder in. Als je hetzelfde probeert bij een Android, doet hij wel beiden tegelijk.

Dat de UI rendering dus altijd prioriteit heeft snap ik in zekere zin maar heb toch in geen enkele test echt gezien dat ios trager is in bepaalde zaken tov android. Bovendien vraag ik mij dan af of het dan niet vreselijk inefficiënt is van android om op die manier te werken want bij iOS is consistentie zelfs mogelijk met een iphone 3GS en is er geen dual core voor nodig.
Tja, het is een ontwerpkeuze. De cpu-cycles die Apple opoffert aan het voorrang geven van het renderen van de UI kun je onder Android voor iets anders gebruiken. Kan goed dat het niet zo heel veel scheelt natuurlijk, maar dat heeft niet zoveel te maken met efficiëntie.
En ach, ik zie op de iPhone van een collega de interface ook weleens een frame overslaan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eerlijk gezegd, van het laggen van contactenlijst enzo heb ik geen last, en ik heb dan een HTC Legend, een toestel met een 600 Mhz (800 Mhz overclocked) processor en ocharme 256 MB ram.

Zou het er misschien mee kunnen maken dat ik een custom rom draai? Ik weet het niet. Ook in de muziekspeler scrollen (een lijst met 1700 nummers in) heb ik absoluut geen lag.

Ik zou persoonlijk echt geen apple zooi moeten hebben. Veel mensen vinden het leuk enzo dat ze kunnen synchronizeren met iTunes op hun PC, maar dat vind ik net NOG een reden om geen iDevice te kopen. iTunes is gewoon een vreselijk onding, en synchronizeren doe ik zelf wel.

Je hebt natuurlijk wel een punt qua "design", al maak ik me daar niet druk over. Aan de andere kant, bij Android zijn ontwikkelaars helemaal vrij en dat verklaart onder meer ook het feit dat veel apps er anders uitzien. Ik heb liever dat dan een gesloten appstore en dergelijke.

tl;dr, ieder vindt zijn eigen OS leuk. Wil je iOS dan neem je gewoon een toestel met iOS. Wil je Android dan neem je een android toestel.

Android developer & dürüm-liefhebber

• pina
dat is vreemd! Ik herinner mij nog met de Desire, eveneens custom roms, dat dat wel zo was. Zou het kunnen dat je geen foto's hebt staan in de contactenlijst?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

pina schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:45:
dat is vreemd! Ik herinner mij nog met de Desire, eveneens custom roms, dat dat wel zo was. Zou het kunnen dat je geen foto's hebt staan in de contactenlijst?
Er zijn wel degelijk foto's gebonden aan elk contact, daar ligt het niet aan.

Android developer & dürüm-liefhebber

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind Android ook gewoon beter (gewoon omdat ik tegen apple ben), maar wat ik het onhandigste vind aan iOS is dat je geen verschil hebt tussen apps en homescreen. Je kan dus niet favoriete apps op je homescreen zetten, je moet altijd wel iets scrollen tussen de screens.
ook zijn de instellingen nogal omslachtig. (en is iPhone te duur om niet voor een SGSI te kiezen)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 07:34
Henk schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:55:

Waarbij je dus bij android elk jaar een nieuwe telefoon wilt halen, en bij iOS elke 2 jaar.
Totaal niet mee eens. Ik heb mijn desire nu 2 jaar. En zit er bijna aan te twijfelen nog even mee te doen. Ding loopt als een tierelier en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. De updates die voornamelijk het eerste jaar uitkwamen hebben het toestel tot een stabiel lopend geheel gemaakt.
Bij iOS hoor ik echter geregeld klachten over het steeds trager worden van oudere toestellen met nieuwe updates. Kan dan ook niet beamen dat apple hier een slag mee slaat tov google.

Steam: CatBearCow

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
Beiden OS'en zijn goed. Ik bezit zelf een iPad2 en een Galaxy S2 (ICS ROM) Het is inderdaad je persoonlijke voorkeur. iOS is simpel, zonder poespas en als je er gewend aan bent, dan zou ik er zeker aan blijven zitten. Echter heeft (vind ik) Android een veel grotere ontwikkeling doorgemaakt dan iOS. Al jaar en dag heb je bij iOS dezelfde lockslider en homescreens. Als je de interface van Cupcake (1.5) en ICS (4.0) bekijkt, dan zie je wel een enorm verschil.
Echter heeft de topicstarter voor het laatste 2.2 gebruikt en is 4.0 een wereld van verschil. GPU hardware rendering voor de UI, lag is er niet meer voor recente toestellen. Sterk verbeterde browser (zoomen en scrollen gaat als een raket met de GPU rendering). De telefoon en tablet versie zijn volledig unified. Daarom kon er ook een product gemaakt worden als de Asus PadFone. En nog veel meer.
ICS is bij mij niet inconsistent, en is lagfree (miss omdat ik custom rom draai). Ik verkies toch Android als een telefoon OS. Alles is met elkaar geïntegreerd, je hebt echte multitasking, en de ICS UI ziet er naar mijn mening gelikter uit dan iOS. Echter voor een tablet verkies ik iOS, heb zelf een iPad2 en voldoet prima. Gewoon lekker browsen, mail lezen en spelletjes spelen, niks ingewikkelds.

Telefoon is echter ander verhaal dan kies ik gewoon voor Android, een telefoon gebruik ik veel intensiever en wil alles naar mijn smaak gebruiken. Bijv je eigen standaardbrowser verkiezen, als je een link opent via een email dan opent iOS standaard Safari, ongeacht je ook andere browsers heb geinstalleerd, er is geen omweg. Android heeft mooie functie als "Actie voltooien met", Android laat mij KIEZEN welke app geopend moet worden bij een bepaalde actie. Bijv. als je loopt de browsen en je klikt op een IMDB link, dan vraagt android gewoon waarmee je dit wilt openen, verder met browsen of de imdb app openen (als die staat geinstalleerd), of een youtube link tappen, android vraagt netjes, openen in de browser of met de youtube app? Bellen, als ik bel vraagt Android netjes, standaard phone app, of Viber? (ik hoef nooit eerst de Viber app te starten, voor een gesprek) Bericht sturen naar een contact in je contactlijst, SMS, Viber, of Whatsapp? Hiermee bedoel ik de naadloze integratie tussen apps. die ik bij iOS zo mis.

Er zijn recentelijk twee youtube video's gemaakt door een meneer die een Android gebruiker is, maar toch 30 dagen een iPhone 4S heeftr gebruikt, en bekeek dit objectief. En hij is er ook achter gekomen dat voor een telefoon, iOS minder intuïtief is, en je meer handelingen moet verrichten voor dezelfde actie. In deel 2 vergelijkt hij een nog oudere Android toestel (2.2) met de nieuwste iOS. Misschien helpen deze video's in jou keuze TS. (video is wel erg pro android, geef ik toe, maar laat wel goed de verschillen nu zien)

Deel 1
http://youtu.be/NMiY1kSTHZw
Vanaf minuut 2:00

Deel 2:
http://youtu.be/Ayx4XsBaJBI

• pina
ga ik straks even bekijken! Maar wat jij zegt is ook mijn gevoel. Ik heb een ipad 1 en ik ben super-super tevreden van die tablet. Mijn schoonbroer heeft een samsung tab en dat is niet echt mijn ding. Het is zoals je zegt: een tablet gebruik ik echt specifiek voor e-books en mijn abonnementen op magazines. Sporadisch surfen en heel soms eens een game. Uiteindelijk gebruik ik de tablet voor steeds dezelfde routinezaken. Foto's trekken en uploaden vind ik dan ook overbodig. Al is de camera wel handig voor skype.

Maar een gsm gebruik je voor zoveel andere zaken en die heb je ook altijd bij je, vandaar dat ik ook wel de flexibiliteit mis van android, anderzijds is het dan weer bij android soms té hectisch omdat je soms wel, soms niet een conextueel menu hebt voor bijkomende opties, en in verschillende apps die opties ergens anders kunnen staan. Dat terwijl het bij ios allemaal heel rechtijnig is. Maar ik erger mij dus ook aan het feit dat je moet jailbreaken om bv calendar items te zien in mijn lockscreen, wat voor mij een basisfunctie is. Er een shortcut is om mijn wifi of bt aan en uit te zetten etc... Of een foto uitkiezen uit mijn gallery en rechtstreeks uploaden naar flickr, dat kan niet met ios, maar moet dan weer via de flickr app afzonderlijk. Allemaal zo lullig terwijl het veel sneller en eenvoudiger kan.

Of gewoon een mail sturen met een attachment die geen foto is uit uw gallery gaat gewoon niet. Je kan ook nooit meer dan 4 foto's tegelijk mailen. Vreemde restricties en irritant als je in die situaties zit. Het is geen dagelijkse confrontatie, maar als je al die kleine zaken optelt... Maar die zaken kon ik er bijnemen want de UI-ervaring van android was gewoon te irritant met veel scrollag, animaties die niet doorliepen en soms plots verdwenen etc...

Ik heb ook gemerkt dat de onderdelen die apple gebruikt, van een hoogstaandere kwaliteit is dan die van bvb HTC. Enkele weken geleden met een vriend naar Rammstein geweest en beiden waren we stukjes aan het filmen. Met mijn iphone achteraf was het geluid vele malen beter dan zijn filmpjs met zijn HTC Sensation. Het geluid had enorm veel distortion bij hem en de bassen waren verdwenen. Bij de iphone was dat dan vééél minder het geval...

• ph4ge
Dat de camera van Android telefoon X slechter is dan een iPhone zegt natuurlijk niks over de algehele kwaliteit van de onderdelen, sterker nog dat is waarschijnlijk een software verschil. Op de S2 is er een mod die het geluid sterk verbetert, zal er waarschijnlijk voor de Sensation ook wel zijn. Sowieso komt het gros van de iPhone onderdelen uit dezelfde fabrieken als die van andere toestellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• pina
ph4ge schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:56:
Dat de camera van Android telefoon X slechter is dan een iPhone zegt natuurlijk niks over de algehele kwaliteit van de onderdelen, sterker nog dat is waarschijnlijk een software verschil. Op de S2 is er een mod die het geluid sterk verbetert, zal er waarschijnlijk voor de Sensation ook wel zijn. Sowieso komt het gros van de iPhone onderdelen uit dezelfde fabrieken als die van andere toestellen.
nu niet bepaald het beeld hoor, maar eerder de microfoon die het groot aantal decibels niet aan kan. Dat heeft niks te maken met software hoor.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik heb een iPad en een HTC Sensation. En wat ik persoonlijk heb is dat een interface mij snel kan gaan vervelen, ik wil vernieuwing en aanpassingen! Dat wat ik op dat moment belangrijk vind, wil ik als eerste in beeld hebben. Bij mijn Sensation kan dat, alleen op de iPad blijven het dezelfde icoontjes. Het is inmiddels alweer een aantal jaar oud en goed uitontwikkeld, maar totaal niet vernieuwend meer en dat irriteert mij een beetje. Daar waar Apple eerder innovatief was, zijn ze nu een beetje de Porsche van gadget land, een oud product fijnslijpen en perfectioneren. Erg leuk, maar ik word er niet meer warm van.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07

Freshnezz

Why so serious?

Tsja uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak. Android heeft nou eenmaal een inconsistente(re) UI en lagt zelfs met een dual core wat meer dan iOS... Ik kan wel leven met die 'probleempjes', hier tegenover staat natuurlijk dat je je Android toestel helemaal zo kan inrichten hoe jij het zelf wil.

IOS werkt zeker heel goed en is in de loop van de tijd wel erg compleet geworden (iCloud, wireless iTunes), maar het is niet meer dan switchen tussen apps via je homescreen, er valt voor de rest, mede door allerlei beperkingen, niet veel te beleven aan het OS. Ik snap best dat dit beter te snappen is voor de atechnische mensen onder ons (kinderen/opa&oma's/meisjes/n00bs xD), maar voor een 'tweaker' zoals ik hoef ik niet perse alles voorgekauwd te krijgen, ik vind het uitzoeken van allerlei functies juist leuk -> hoe meer instellingen hoe beter zeg maar :)

Dat ik naast mijn Galaxy S2 een iPad2 heb gekocht komt puur door het tablet app aanbod, dat is gewoon voor Android nog erg laag, wel iets wat ik vrij belangrijk vind op een tablet.

Maar goed, dat ik zowel een Android als een iOS product heb betekent wel dat ik het beste van twee werelden heb en niks mis:)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
hier hetzelfde, daarnaast wordt de ipad ook meer door de rest in de familie gebruikt, en mijn galaxy nexus is mijn hobby spele dingetje. Heerlijk custom roms en kernels flashen, interface tweaken etc. Maar die ipad, die moet mail, safari, filmpjes, spelletjes en baby/kinder apps zonder gezeik draaien.

Ik ben blij met beide, en zou beide niet willen missen, hoewel als ik zou moeten kiezen zou de ipad de deur uitgaan, android FTW

(opvallend dat er meerdere tweakers zijn met de combi ipad / android phone, en zelden andersom, iphone + android tablet)

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 05-04-2012 16:42 ]

Strava

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:24
ph4ge schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:56:
Ik wil niet zo zeer inhaken op het android vs iOS deel, maar wel even op jouw uitspraken.

Een camera en geluidskwaliteit is zeer zeker hardware afhankelijk. Software matig kun je iets maar tot een bepaald niveau optimaliseren en dan houdt het op. Dus dit is juist hardware afhankelijk ;). Als iets met software te verbeteren valt zegt dat meer iets over de driver van de hardware die bijvoorbeeld samsung htc of apple schrijft ;).

Dat het gros van de telefoon's uit dezelfde fabriek komen heeft helemaal niks te maken met de kwaliteit ervan. HTC, Apple en Samsung geven zelf op welke onderdelen er moeten worden gebruikt. Zijn dit crappy onderdelen of goede kwaliteit heeft dus niks te maken met de fabriek, maar met de leverancier van de onderdelen. Foxconn zet de hele berg onderdelen in elkaar, meer niet. De kwaliteit waarmee ze dit doen, oké dat is allemaal gelijk, maar eigenlijk zegt de assemblage kwaliteit vrij weinig over de gehele kwaliteit. Als je slechte assemblage hebt heb je hooguit een keer een schroefje los zitten, of een klikje wat niet goed vast zit, maar of het plastic kraakt ja of nee, is de camera goed heeft niks met de fabriek te maken waar ze geassembleerd worden.

gewoon nee.

• ph4ge
SanderPS3 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:51:
[...]

Ik wil niet zo zeer inhaken op het android vs iOS deel, maar wel even op jouw uitspraken.

Een camera en geluidskwaliteit is zeer zeker hardware afhankelijk. Software matig kun je iets maar tot een bepaald niveau optimaliseren en dan houdt het op. Dus dit is juist hardware afhankelijk ;). Als iets met software te verbeteren valt zegt dat meer iets over de driver van de hardware die bijvoorbeeld samsung htc of apple schrijft ;).

Dat het gros van de telefoon's uit dezelfde fabriek komen heeft helemaal niks te maken met de kwaliteit ervan. HTC, Apple en Samsung geven zelf op welke onderdelen er moeten worden gebruikt. Zijn dit crappy onderdelen of goede kwaliteit heeft dus niks te maken met de fabriek, maar met de leverancier van de onderdelen. Foxconn zet de hele berg onderdelen in elkaar, meer niet. De kwaliteit waarmee ze dit doen, oké dat is allemaal gelijk, maar eigenlijk zegt de assemblage kwaliteit vrij weinig over de gehele kwaliteit. Als je slechte assemblage hebt heb je hooguit een keer een schroefje los zitten, of een klikje wat niet goed vast zit, maar of het plastic kraakt ja of nee, is de camera goed heeft niks met de fabriek te maken waar ze geassembleerd worden.
Kan allemaal zo zijn, maar 1 ervaring met 1 telefoon zegt niks over de kwaliteit van de onderdelen. Kan zomaar zijn dat in dit geval de microfoon beter is (wat ik betwijfel, bij s2 is het geluid bij concerten ook slecht zonder mod), maar dat zegt niks algemeens. De topmodellen van Android doen hardware technisch niks onder voor hun concurrent van Apple.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:24
ph4ge schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:06:
[...]

Kan allemaal zo zijn, maar 1 ervaring met 1 telefoon zegt niks over de kwaliteit van de onderdelen. Kan zomaar zijn dat in dit geval de microfoon beter is (wat ik betwijfel, bij s2 is het geluid bij concerten ook slecht zonder mod), maar dat zegt niks algemeens. De topmodellen van Android doen hardware technisch niks onder voor hun concurrent van Apple.
Ik zeg nogmaals; ik haak niet op de discussie van iOS vs Android ;). Ik zeg niet wat beter is, dat lees je echt verkeerd. Jij zegt dat het gros van de GSM's uit dezelfde fabriek komen DUS zijn ze dezelfde kwaliteit. Ik zeg dat dat onzin is want de kwaliteit van een telefoon hangt NIET af van de fabriek waar het word gemaakt. De kwaliteit van de ONDERDELEN geven aan wat voor kwaliteit de telefoon is. Jouw argument dat alle telefoons qua bouwkwaliteit ongeveer gelijk zijn omdat ze uit dezelfde fabriek komen is dus onzin ;). Ik noem nergens dat de 1 beter is dan de ander, wel goed lezen aub ;).

En ik noem dus dat een software mod maar tot zover kan gaan. De hardware bepaalt de kwaliteit, niet de software ;). Als jij met een mod een microfoon beter kan laten klinken geeft aan dat de hardware überhaupt al goed was, alleen dat de software crap is. Door de software van crap -> goed te maken haal je het max uit de hardware. Je kunt niet ineens een microfoon beter laten klinken dan de hardware toelaat door een software mod ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Bloemstukje op 05-04-2012 18:14 ]

gewoon nee.

• pina
vroeger had ik vaak voor dat ik met Android op regelmatige basis apps moest killen via een task manager. Google state nochtans dat het automatisch geheugen vrijmaakt zodat het nooit zou vertragen. Maar ik heb dat nooit gemerkt. Is dat intussen al wel verbeterd?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
pina schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:20:
vroeger had ik vaak voor dat ik met Android op regelmatige basis apps moest killen via een task manager. Google state nochtans dat het automatisch geheugen vrijmaakt zodat het nooit zou vertragen. Maar ik heb dat nooit gemerkt. Is dat intussen al wel verbeterd?
Heb op mijn (vorige) desire en op mijn (huidige) nexus nog nooit apps gekilled om geheugen vrij te maken. (afgezien van op de desire vanwege een geheugen lek in een leedroid ROM)..

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:52
pina schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:20:
Android regelt dit zelf perfect!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49

Vis

Idd... ICS is ontzettend volwassen en heerlijk in gebruik!
(Nexus)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
dangerousp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:38:
Android regelt dit zelf perfect!
Perfect is natuurlijk ook niet helemaal waar. Vind het prima werken op apparaten met veel geheugen. Op wat minder brute Android apparaten merk je het wel degelijk (tijdelijk) als je je Ram hebt gecleared.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

dangerousp schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:22:
Ik heb een iPad en een HTC Sensation. En wat ik persoonlijk heb is dat een interface mij snel kan gaan vervelen, ik wil vernieuwing en aanpassingen! Dat wat ik op dat moment belangrijk vind, wil ik als eerste in beeld hebben. Bij mijn Sensation kan dat, alleen op de iPad blijven het dezelfde icoontjes. Het is inmiddels alweer een aantal jaar oud en goed uitontwikkeld, maar totaal niet vernieuwend meer en dat irriteert mij een beetje. Daar waar Apple eerder innovatief was, zijn ze nu een beetje de Porsche van gadget land, een oud product fijnslijpen en perfectioneren. Erg leuk, maar ik word er niet meer warm van.
Nou ja, heb ook een iPad en ben daarnaast écht een Android-lover, vind en denk alleen
dat producten van Apple op zich staand zijn, HET IS er gewoon, je kunt het gebruiken en
klaar. Met Android, althans dat vind ik, heb je, als je je een beetje in de Custom ROM en
noem het maar op community bevindt, een grote mogelijkheid tot progressie in je UI en
software. Apple is ECHT niet slecht, mijn oude iPad 1 werkt nog als dag 1, niks traag en
lag (ok wel gejailbreakt en volledig customized maar enfin). Met Apple, als je iets nieuws
wilt (in gadgets dan) moet je gewoon een nieuwe kopen! Mijn 2 oude SGS-telefoons
daarentegen kan ik nu nog steeds, met een beetje wachten, knutselen en knoeien, tot
een up-t0-date telefoon (op CM9/ICS) krijgen, daar hoef ik geen nieuwe voor te hebben.
Geduld is een schone zaak, want ook Android gaat niet SUPER snel als je moet wachten
op de fabrikant(en). Nu maar weer wachten op de Samsung Galaxy S III en mogelijk een
nieuwe iPad kopen, gewoon omdat ook Apple leuk is :).
Pagina: 1