Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
beste tweakers,

ik heb vandaag wat heel stoms gedaan.
ik heb hier mijn ouwe PC'tje staan met daarin dus mijn XFX 9800GT Green edition (die zonder 6 pin's PCI-e connector) precies deze dus: http://media.schottenland.de/pi/XFX-9800GT-Green.jpg maar dan op de bovenkant nog een mooie aluminium bezel met het xfx logo er op.)

softwarematige specs van PC:

Windows Vista Home Premium 32 bit

wat ik dus aan het doen was: de computer een beetje aan het opruimen. dus hier en daar de onnodige bestanden wegdonderen etc.
op een gegeven moment kom ik dus bij de driver setup van mijn 9800GT en ik heb besloten om de driver te HERinstalleren.

ik heb dus op het icoontje gedrukt, vervolgens de nodige stappen genomen in de wizard etc.
maar hij was dus bezig de oude driver te verwijderen, en toen hij daarmee klaar was kreeg ik een zwart scherm met daarop: "Mode not supported" en niks anders!

ik weet nu niet meer wat ik moet doen, omdat dit ding al iets van 2 jaar op dezelfde drivers etc. loopt zonder op te schonen, mijn kennis hiervan is dus een beetje weggesleten waaronder het deel waarin de drivers aan bod komen :(

nu zou ik graag van jullie even willen horen wat ik hier nu tegen kan doen.
zoals jullie al eerder hebben gezien draai ik op windows vista home premium (de 32 bits variant).

please tweakers, make my day!

Met vriendelijke groet, Max van den Berg

PS. ik heb al gezocht naar dit probleem in het forum alleen dat liep uit op niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Ik zou zeggen PC starten in save mode met internet connectie, laatste drivers downloaden en installeren. Of gaat je pc totaal niet meer aan? Dat maak ik niet echt uit je post op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

ZOu precies doen zoals bovenstaande.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
nee de PC zelf post gewoon en ik krijg gewoon het Dell bios logo te zien etc. daarna krijg ik de keuze om tussen W7 en WV te kiezen en ik boot altijd op vista omdat w7 er vanaf gedonderd is, maar dat maakt verder niet uit.

hij post gewoon, krijg bios logo van Dell te zien, dan krijg ik het laadbalkje van vista te zien (dus die kleine donkergroene streepjes :P )
en daarna krijg ik van de monitor een error: Mode not supported.

en het "downloaden" word ook lachen want ik heb hier een Airport staan waarmee mijn computer dus niet samenwerkt :F

is het dan ook mogelijk om deze driver te downloaden via m'n MacBook en dan op een USB stickkie te zetten en die vervolgens in die computer te drukken zodat hij vanaf die USB stick de driver kan installeren?

///////////////

net in veilige modus geboot maar hij geeft dezelfde error: mode not supported

[ Voor 33% gewijzigd door w4v3g0d op 04-04-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sure why not??

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
hardwarejunk schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:49:
nee de PC zelf post gewoon en ik krijg gewoon het Dell bios logo te zien etc. daarna krijg ik de keuze om tussen W7 en WV te kiezen en ik boot altijd op vista omdat w7 er vanaf gedonderd is, maar dat maakt verder niet uit.

hij post gewoon, krijg bios logo van Dell te zien, dan krijg ik het laadbalkje van vista te zien (dus die kleine donkergroene streepjes :P )
en daarna krijg ik van de monitor een error: Mode not supported.

en het "downloaden" word ook lachen want ik heb hier een Airport staan waarmee mijn computer dus niet samenwerkt :F

is het dan ook mogelijk om deze driver te downloaden via m'n MacBook en dan op een USB stickkie te zetten en die vervolgens in die computer te drukken zodat hij vanaf die USB stick de driver kan installeren?

///////////////

net in veilige modus geboot maar hij geeft dezelfde error: mode not supported
Zolang je dat in veilige modus doet moet het geen probleem zijn lijkt me.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
i don't really know my friend :(
Joenino schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:54:
[...]

Zolang je dat in veilige modus doet moet het geen probleem zijn lijkt me.
blijkbaar wel :(
zal het nog wel ff een paar keer proberen :/

[ Voor 44% gewijzigd door w4v3g0d op 04-04-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Denk dat of je driver wel heel corrupt is, of je 9800 zoals vele gesneuveld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Mektheb schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:58:
Denk dat of je driver wel heel corrupt is, of je 9800 zoals vele gesneuveld is.
nope met m'n GFX is niks aan de hand, daar heb ik 2,5 uur geleden nog CoD black ops zombies mee gespeeld :)
en hij werd namelijk maar 50 tot 64 graden ( een gemiddelde van 59 graden celsius)
en in een ander systeem doet hij het wel -,-'

//////////

2e x in safe mode met netwerk geboot, hij geeft na het aandrukken van "veilige modus met netwerkmogelijkheden" de bestanden die hij aan het laden is en daarna krijg ik weer die error van het beeldscherm.

[ Voor 30% gewijzigd door w4v3g0d op 04-04-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibs Razell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Trek de kaart eruit en gebruik de port van je mobo om de boel tijdelijk te omzijlen, pak driver sweeper of een dergelijke app, sweep alle nvidia drivers van je pc af, zet kaart terug in je pc en reboot. Nu zou je zonder drivers weer gebruik moeten kunnen maken van je kaart, waarna je de correcte drivers weer kan installeren.

Althans, zo heb ik in het verleden een soortgelijk probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Dibs_Razell schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:02:
Trek de kaart eruit en gebruik de port van je mobo om de boel tijdelijk te omzijlen, pak driver sweeper of een dergelijke app, sweep alle nvidia drivers van je pc af, zet kaart terug in je pc en reboot. Nu zou je zonder drivers weer gebruik moeten kunnen maken van je kaart, waarna je de correcte drivers weer kan installeren.

Althans, zo heb ik in het verleden een soortgelijk probleem opgelost.
OMG, wat stom van me.
dit had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken :F

heel erg bedankt ;)

hij is zojuist geboot en ben nu de driver aan het herinstalleren.

nu begint de driver-setup te zeiken dat er geen GFX geinstalleerd is.
ik dus computer uit zetten en stekkers er uit trekken. GFX er in, computer aanzetten, vga poort nog steeds op mobo aangesloten, begint de bios te zeiken dat er een GFX is geinstalleerd en dat ik de computer moet uitzetten, kabel in de GFX moet steken en dan moet booten 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door w4v3g0d op 04-04-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31

RKD

Je kan bij het booten ook met F8 aangeven dat je in VGA modus wilt booten, of is die optie weg bij W7?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
RKD schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:10:
Je kan bij het booten ook met F8 aangeven dat je in VGA modus wilt booten, of is die optie weg bij W7?
ik boot in vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
heeft iemand nog verdere tips, ik heb geprobeerd de driver weer te installeren via de onboard vga output. maar dit werkte niet omdat de videokaart er niet in zit.
wanneer ik de videokaart er wel in heb en opstart, dan krijg ik een bios foutmelding dat er wel een videokaart is geinstalleerd en dat ik de computer moet afsluiten en de connector in de GFX kaart moet drukken en dan moet opstarten.

er is dus geen manier om de driver te installeren. (teminste, zo zie ik het.)

heeft iemand nog andere tips om het wel weer werkend te krijgen?
sweeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met je onboard gpu opstarten..
dan alle drivers van nvidia verwijderen.
comp uit en 9800gtx erin
dan de drivers van nvidia opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:11:
met je onboard gpu opstarten..
dan alle drivers van nvidia verwijderen.
comp uit en 9800gtx erin
dan de drivers van nvidia opnieuw installeren
't is geen GTX versie ervan, ik weet niet of dit volgens jou verschil maakt :$ maar ik heb de 9800GT :)

maar toch bedankt, ik ben net bezig met Driver Sweeper alle drivers waar Nvidia voorstaat te verwijderen.
heb ik dus net gedaan, nu moet ik alleen nog even drivers downloaden en installeren en ik ben klaar!

[ Voor 22% gewijzigd door w4v3g0d op 04-04-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Maakt niks uit, gaat om hetzelfde drivers voor 9800GT zijn hetzelfde als die van een 9800GTX

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Nivida_intel schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:48:
Maakt niks uit, gaat om hetzelfde drivers voor 9800GT zijn hetzelfde als die van een 9800GTX
kwam ik net ook achter :P

ik heb trouwens de driver blind* geinstalleerd maar de monitor begint weer de error naar m'n hoofd te gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Mode not supported krijg je volgens mij als je refresh rate of resolutie ingesteld staat op een mode die je scherm niet ondersteund.

Volgens mij kan je in dat geval opstarten in VGA mode (F8 tijdens opstarten) en dan de resolutie of Refresh rate aanpassen, en dan herstarten

Hello there

Pagina: 1