[BBG] High-end gamesysteem mei 2012

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Wil je er dan een extra voetnoot bij? :9 , Want is toch zo'n 270 euro meer.
Ik denk dat de 2x 7850 het best past in de BBG mei. Past goed in het budget van 1300 euro, en je hebt meer bang.

Wanneer de prijzen daadwerkelijk naar beneden gaan, met de beschikbaarheid van IB, kunnen we puzzelen voor de volgende Bgg.

Toch vind ik het erg jammer dat, zoals mitsu al zei, die prijs van de 7870 nog zo hoog ligt. Want in veel reviews doet hij het goed, en zoals Roof al liet zien draait hij in CF gewoon super.

[ Voor 27% gewijzigd door iTzLife op 23-04-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Pykow schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:44:
als games niet kunnen omgaan met CF, draait de 7850 slechter dan een single 580 kaart.
BF3 zal dan met ultra rond de 50 fps uitkomen en dat zou jammer zijn.

De 7950 daarin tegen draait single gelijk aan de GTX580 .dus een 7950CF is een betere keus en je zal maar ietjes over de 1300 gaan.
Bij BF3 schaalt de 7xxx serie 90-100%, dus dat is het probleem niet.

Hoeveel games schalen niet (goed) met CF en geven daardoor te weinig performance?

Met 7950CF moet er ook een betere voeding bij, in totaal kom je dan €125-150 duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:32

Pykow

Angelo OTR

mitsumark schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:15:
[...]

Bij BF3 schaalt de 7xxx serie 90-100%, dus dat is het probleem niet.

Hoeveel games schalen niet (goed) met CF en geven daardoor te weinig performance?

Met 7950CF moet er ook een betere voeding bij, in totaal kom je dan €125-150 duurder uit.
volgens mij Mafia II, Borderlands 1 schalen niet goed.
maar als hij goed schaalt in BF3, dan is het prima om er een 7850CF in te zetten.
ik denk dat veel gamers nu vooral BF3, MW3 en straks Diablo 3 spelen en dat gaat keurig werken allemaal.
Max payne 3 kunnen we niet maxout draaien met deze samenstelling, is een nieuwe crysis game geworden.
specs als 680GTX in een hedendaagse pc zie je ze nog niet een dikke videokaart erin hebben zitten.
kan natuurlijk ook met de Physc te maken hebben, het zelfde als in Mafia II.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
TS weer begewerkt. De systemen die er nu in staan lijken echt final te zijn. Mocht je nog iets willen veranderen dan heb je niet veel tijd meer :)

Allemaal bedankt voor de inzet! Ik vind het mooi als ik meerdere meningen zie van verschillende mensen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Doe een voorstel zou ik zeggen. Over de CPU heb ik al iets gezegd, daar maak ik op het laatste moment nog een 3570k van als die dan leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

met 2x 7850 kan je BF3 op ultra spelen rond de 80 - 100 FPS zag ik, dus zit erg te twijfelen om deze pc aan te schaffen ;)
Het zou nog mooier zijn als de nieuwe CPU optijd leverbaar is om deze erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:18:
Doe een voorstel zou ik zeggen. Over de CPU heb ik al iets gezegd, daar maak ik op het laatste moment nog een 3570k van als die dan leverbaar is.
Dat de CPU nog niet leverbaar is is logisch aangezien die nog niet uit is, mag dus niet verkocht worden. Maar Intel kennende is die gewoon op de launch dag leverbaar en is er dus geen reden om hem niet te nemen.

Als voeding is de pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M ook voldoende, zonder overklok haal je de 300W van de 12V niet eens.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaelan2011
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 16:55
Wat is de reden dat er voor de Asus HD7850-DC2 wordt gekozen i.p.v. de goedkopere Sapphire HD7850 OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:56:
[...]

Dat de CPU nog niet leverbaar is is logisch aangezien die nog niet uit is, mag dus niet verkocht worden. Maar Intel kennende is die gewoon op de launch dag leverbaar en is er dus geen reden om hem niet te nemen.

Als voeding is de pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M ook voldoende, zonder overklok haal je de 300W van de 12V niet eens.
Launch datum was toch 23 april?
Kaelan2011 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:47:
Wat is de reden dat er voor de Asus HD7850-DC2 wordt gekozen i.p.v. de goedkopere Sapphire HD7850 OC?
Vooral beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

StefanvanGelder schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:33:
[...]

[...]

Vooral beschikbaarheid.
Launch datum is toch gewoon 24 April ? maar ik zie hem nog niet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Reviews stonden 23 april al online, daar komt mijn 23 april vandaag maar ik weet niet of dat ook de echte launchdatum was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

StefanvanGelder schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:02:
Reviews stonden 23 april al online, daar komt mijn 23 april vandaag maar ik weet niet of dat ook de echte launchdatum was.
van de vorige keer wel ja.
maar misschien dat de admins nu zelf ook wachten op de nieuwe i5 processor voordat ze hem gaan plaatsen.
want het zou zonde zijn om een BBG high end gamesysteem voor mei te release en dat in de eerste week van mei de nieuwe Intel i5 processor goed te leveren is, dan wil je toch liever de nieuwe CPU erin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Zolang de nieuwe 30 euro duurder is wil je gewoon de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:33:
[...]

Is maar wat je onder launch verstaat. Ik noem 29 april launchdate en 23 april review dag.
Vooral beschikbaarheid.
Instelbare GPU spanning zou ik als groot voordeel zien, is met de MSI Twin Frozr (welke niet goed leverbaar is) de enige die dit kan volgens mij.
mitsumark schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:49:
Zolang de nieuwe 30 euro duurder is wil je gewoon de oude.
i5 3570 was al te vinden voor ik dacht 215 euro en een i5 2500K zit tussen de 190/200 euro bij de goedkoopste winkels. Verschil zou ook zo'n 20 euro moeten worden, als je kijkt naar de prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 25-04-2012 14:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Paar bevindingen als gebruiker van een Sapphire HD7950 OC Edition.
Volg al een hele tijd het topic hd7950/7970 owner's thread op overclock.net en las hier de volgende dingen :

1) Problemen met DirectCU II Asus 7970/7950 kaartjes. VRM temps werden hier extreem heet met alle gevolgen vandien... Misschien eerst checken dus als de 7850 hier ook last van heeft?

2) drivers zijn helemaal nog niet geweldig. Zolang je single card single monitor hebt is alles vrij goed. Van zodra je crossfire gaat en zeker als je meerdere monitoren gaat gebruiken krijg je allerlei shit.
Vooral de combinatie van crossfire met multi monitors en dx 11 is een absoluut fiasco.

Ik heb mijn setup ook gekocht om later eventueel crossfire te gaan maar ik wacht voorlopig nog even ivm de drivers en misschien zakt de prijs nog wel wat verder :-)

Wat las ik hier trouwens allemaal over Max Payne 3? Gaat dit spel zo zwaar worden? En is dit opnieuw een Physx game zoals bijvoorbeeld de laatste Batman?
Zou wel balen zijn dat dan 2 van mijn laatst gespeelde games allemaal Physx games (gaan) zijn :(

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

daffie82 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:36:
Paar bevindingen als gebruiker van een Sapphire HD7950 OC Edition.
Volg al een hele tijd het topic hd7950/7970 owner's thread op overclock.net en las hier de volgende dingen :

1) Problemen met DirectCU II Asus 7970/7950 kaartjes. VRM temps werden hier extreem heet met alle gevolgen vandien... Misschien eerst checken dus als de 7850 hier ook last van heeft?

2) drivers zijn helemaal nog niet geweldig. Zolang je single card single monitor hebt is alles vrij goed. Van zodra je crossfire gaat en zeker als je meerdere monitoren gaat gebruiken krijg je allerlei shit.
Vooral de combinatie van crossfire met multi monitors en dx 11 is een absoluut fiasco.

Ik heb mijn setup ook gekocht om later eventueel crossfire te gaan maar ik wacht voorlopig nog even ivm de drivers en misschien zakt de prijs nog wel wat verder :-)

Wat las ik hier trouwens allemaal over Max Payne 3? Gaat dit spel zo zwaar worden? En is dit opnieuw een Physx game zoals bijvoorbeeld de laatste Batman?
Zou wel balen zijn dat dan 2 van mijn laatst gespeelde games allemaal Physx games (gaan) zijn :(
ja max payne 3 gaat zwaar draaien met de Physx, dat heeft Rockestar bevestigd met hun systeemeisen.
ik ben zelf van plan om een pc samen te stellen en deze BGG heeft me wel geholpen al ga ik niet voor AMD nu ik de verhalen hierboven weer lees heb ik er niet zoveel zin om problemen te krijgen met crossfire en meerdere beeldschermen, want ik ben weer van plan mijn 2e scherm aan te sluiten en danwil ik wel dat alles perfect werkt. Dus ik blijf bij mijn keuze zoals eerder aangegeven hier. zie ik liever een GTX680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
-The_Mask- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:10:
[...]
Is maar wat je onder launch verstaat. Ik noem 29 april launchdate en 23 april review dag.
Helaas, de deadline voor het artikel is bepaald op vanavond dus ik kan er geen 3570K inzetten. Wel zal ik in mijn tekst daar naar verwijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vraag dan bij een leverancier naar de voorraad, lijkt mij niet echt een probleem. Anders breng je een BBG uit die al verouderd is voordat die online komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een reden dat alle gamesystemen Intel only zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:37:
Is er een reden dat alle gamesystemen Intel only zijn?
Naar mijn weten niet. Komt gewoon nu zo uit. Afgelopen keren zijn er ook vaak genoeg processors van AMD aan bod gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Op slot. :)

Tot de volgende keer.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.