Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijniie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2023
Hallo allemaal,

Mijn huidige situatie omvat een luidruchtige en oude PC (windows7), midden in de woonkamer, die via een aantal USB-HDD's en het draaien van SabNZBd en Couchpotato (en via rechtstreekse HDMI-aansluiting op de TV) het centrum is van mijn media-verbruik.

Ik ben bezig om dit om te vormen tot een wat meer 'elegante' ervaring. Een minimum aan draden, geluid, energie-verbruik, menselijke-bemoeienis en met een prettige front-end is mijn doel.

In afwachting van de aankoop van een nieuwe iMac (voor algemeen gebruik, niet als nieuwe centrale oplossing) ben ik begonnen met het investeren in de benodigde rand-apparatuur. Ik heb inmiddels een AppleTV2 met XBMC draaien om de front-end te bewerkstelligen. Om de PC (meer) buiten spel te zetten heb ik afgelopen weekend ook een TimeCapsule gekocht om daarop mijn externe USB-HDD's aan te sluiten. Op die manier heb ik een snelle centrale, benaderbare plek, voor al mijn fotos, films en muziek.

De combinatie van XBMC op m'n ATV2 die rechtstreeks de TimeCapsule-HDD en daarop aangesloten USB-HDD's aanspreekt werkt maar vind ik in het gebruik op mijn windows-PC een beetje instabiel (afgelopen dagen meerdere keren gebeurd dat plotsklaps de HDD's vanaf de PC niet meer bereikbaar waren totdat ik een PC-restart uitvoerde. Een restart van de TimeCapsule is niet nodig. Aanspreekbaarheid vanuit ATV2/XBMC naar TC werkt tot nu toe wel vlekkeloos)

Afijn, mijn plan nu is om nog een QNAP TS-119P II te kopen om daarop iTunes Mediaserver/sabNZBd/couchpotato te installeren. Dit zou wat mij betreft de missende link zijn in mijn download>opslag>front-end cyclus zijn (zonder verplichte tussenkomst van PC/iMAC).

Wat ik nu hier in de groep wil gooien:
- wat vinden jullie in het algemeen van mijn opzetje?
- is een time capsule + QNAP dubbelop? en/of zal de bedrade aansluiting van de QNAP op mijn time capsule doen wat ik wil? (kan de QNAP dan dus ook bestanden wegschrijven op schijven die via USB op de time machine zijn aangesloten?).
- wat is jullie ervaring met gebruik van een time capsule als opslag-centrum in een windows-omgeving. (voor de helderheid > time capsule vooral aankocht vanwege aankomend iMac en gebruik van TimeMachine.)
- enige software die ik graag op QNAP terug zou zien maar niet kan vinden is 'AirVideo'; een service die tv/film naar mijn ipad kan streamen > tips?

Ik ben niet zeker of dit allemaal onder dit forum past maar ik zou niet weten waar ik het anders moet plaatsen.

Ik ben benieuwd!