[PC] Legend of Grimrock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/at9Ou4LJlfbgwCYgQSrOIrAb/full.jpg

Legend of Grimrock is een grid-based dungeon crawler RPG, zoals we dat kennen van vroeger.
Denk aan Dungeon Master. Denk aan Lands of Lore. Denk aan Eye of the Beholder.
Maar dan in een mooi modern jasje :)

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GQzgecAwxJVoS6skNzLN7vyI/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sBIGBd7NmAkRDvdJao15JLB5/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cwh5T1r8s5NGsxFrsb3RX1WM/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/96jnbkjOJus2I3C7Sjdqw0gC/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4gYmF6EkR73uYYVUNsTmL9u8/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qHykUQhEd87TlDaWNSIDR1YQ/thumb.jpg

[q]What is Legend of Grimrock?
• Old-school dungeon crawling game inspired by Dungeon Master, Eye of the Beholder and Ultima Underworld.
• Explore a vast dungeon riddled with hidden switches, pressure plates, sliding walls, trapdoors and more.
• Discover secrets, cast spells with runes and craft potions with herbs.
• Fight murderous monsters and seek lost artifacts in ancient tombs.
• Create a party of four characters and customize them with different races, classes, skills and traits.

Legend of Grimrock is a dungeon crawling role playing game with an oldschool heart but a modern execution. A group of prisoners are sentenced to certain death by exiling them to the secluded Mount Grimrock for vile crimes they may or may not have committed. Unbeknownst to their captivators, the mountain is riddled with ancient tunnels, dungeons and tombs built by crumbled civilizations long perished now. If they ever wish to see daylight again and reclaim their freedom the ragtag group of prisoners must form a team and descend through the mountain, level by level.

The game brings back the oldschool challenge with highly tactical real-time combat and grid-based movement, devious hidden switches and secrets as well as deadly traps and horrible monsters. Legend of Grimrock puts an emphasis on puzzles and exploration and the wits and perception of the player are more important tools than even the sharpest of swords could be. And if you are a hardened dungeon crawling veteran and you crave an extra challenge, you can arm yourself with a stack of grid paper and turn on the Oldschool Mode which disables the luxury of the automap! Are you ready to venture forth and unravel the mysteries of Mount Grimrock?

De release date is 11 april.

Het is een budget-priced game, $11.99 als je pre-ordert, $14.99 als je hem na release koopt.

Een trailer:

Een pre-release review:

Official website

Bestellen kan op de site zelf, bij GoG, en binnenkort op Steam.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De eerste reviews komen al langzaam binnen. Deze video-review is zeer verhelderend :). Het is dezelfde review als in je startpost, nevermind :P

Zit zelf nog altijd met het dilemma: Ingame map uitschakelen of niet?

[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 04-04-2012 12:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Boeboe schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:37:
Zit zelf nog altijd met het dilemma: Ingame map uitschakelen of niet?
Ik zit ook met dat dilemma. Ergens heeft het wel wat om handmatig te gaan mappen, het heeft wel z'n charme :)
Aan de andere kant ben ik gewoon lui :P

Total Biscuit heeft ook een filmpje online over Legend of Grimrock:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Het lijkt me opzich ook wel een aardige game, maar niet echt een waar ik momenteel tijd voor heb.

Het andere wat me een beetje tegenstaat is de combat. Vier personages tegelijk beheren alsof je er één bent en de houterige grid beweging (niet per definitie een minpunt) icm realtime combat (onnatuurlijke combinatie) lijken me eigenlijk niet super.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik het eigenlijk wel vermakelijk zou vinden om dit te spelen. Waarom hebben ze er alleen toch geen turnbased (dus 1st person rouge-like) van gemaakt of hebben ze de animaties tussen het over de grids lopen en de aanvallen niet gewoon wat vloeiender gemaakt. Het lijkt mij gewoon nergens naar, dat zo "square dodgen" met moderne hedendaagse char modellen / belichting etc.

Maar goed, nog eens wat filmpjes bekijken en misschien dat ik over een maandje hier terug kom met zware grimrock koorts.

{edit}

Fail: ik heb em toch maar ge-pre-ordered. Voor 9,50 is het helemaal geen slechte deal denk ik zo, en een mix tussen puzzle en actie is misschien wel leuk. Stiekem hoop ik dat het ook weer zo spannend is als Amnesia, wat het natuurlijk niet is, maar goed. Enge dungeons zijn nou eenmaal leuk / aantrekkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door djunicron op 06-04-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Verdomt, dat ziet er nostalgisch uit! (Krijg ineens zin om Eye of the Beholder te spelen.... of Lands of Lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu lands of lore aan het doen, (met ingebouwde dos simulator)samen met dungeon master en de eotb serie de sterkste games ooit gemaakt
legend of grimrock ziet er adembenemend uit maar is een stuk complexer alweer en ik hoop dat dat het speelplezier niet negatief gaat beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Complexer? Dat valt toch wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Om 7h vanavond is het zo ver mensen, je hebt nog snel de tijd om ruitjespapier te kopen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Van de week toch nog even een pre order gedaan. Ik heb in mijn leven al zoveel uurtjes Lands of Lore, Bards Tale, Stonekeep, Might and Magic etc. gespeeld, dat ik het alweer begon te missen ;)

Nu alleen nog The Witcher 2 uitgespeeld krijgen voordat ik kan beginnen!

[ Voor 16% gewijzigd door Coca-Cola op 11-04-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

wel k#t dat de steam-key niet werkt.

/edit
werkt nu wel

[ Voor 25% gewijzigd door D-rez op 11-04-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02
iemand hem al gespeeld en hoe is die ?
want ik ben wel heel benieuwd wat de ervaringen zijn..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Steam werkt bij mij nog steeds niet, maar gewoon gedownload via humble bundle. Old school dungeons verkennen. (y) Ik zit nog maar aan level 2, en ik vind sommige puzzels al vrij uitdagend. Combat is niet echt iets speciaal, op mage na. Voor de rest wel zeer mooi graphics en goede sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

tot nu heel leuk, heb me echter wel al een keer zelf opgesloten waardoor ik opnieuw mocht beginnen.

/edit
Steam moet werken hoor, misschien even uitloggen en terug inloggen.

[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 11-04-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ahja, nu is de pre order weg bij steam, domme toch, nu moet ik het wel nog eens downloaden. En ik zit al bijna aan mijn maandelijkse limiet :(. Maar wil achievements verdekke.
Al wel een deur gehad waarvan ik niet wist hoe ze open moest, en ook een verborgen schakelaar waarvan ik niet weet wat ze doet. En neen, de schakelaar en deur waren niet rechtstreeks verbonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 19-09 15:31
Heb 'm van GoG.com, hou wel van dit soort games :). Nostalgie-trip in een nieuw jasje. Mooie graphics ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Laatst online: 18-09 22:38

Sjonny

Fratser

Heb net net ook even kort gespeeld, en het speelt erg lekker weg. Werd alweer gelijk door een of stuk of wat paddestoelen inmekaar gehakt .. that'll teach me to save the game :+
Vind wel dat het raar is met vechten dat je geen idee hebt wie het snelste wapen heeft, en dus weer als volgende aan de beurt is. Houdt de spanning erin zullen we maar zeggen..

Had hier al gelezen over die automap aan/uit feature, maar pas toen ik die keus zag om zonder automap rond te rennen kwam er wel een heel nostalgisch gevoel opzetten :) toch maar met automap aan, want met ruitjes papier kloten terwijl je een spel speelt mag vanmij wel verledentijd blijven :)

Textures zijn wel een beetje eentonig .. zit wel erg veel naar dezelfde muur te kijken. Niet dat je er last van hebt, maar een beetje meer afwisseling had ook wel gemogen.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Spell casting vind ik wel iets te complex. En wat meer uitleg omtrent de verschillen tussen air, fire, earth en water zou ook fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ja spell casting vind ik ook nogal wat omslachtend. Zou graag een gemakkelijkere methode hebben om dezelfde spell opnieuw te casten en (ofwel zie ik er over) een lijst met ontdekte spreuken. Nu ja dat laatste kan wel horen bij het old school gehalte.

Ik speel zelf ook wel met automap, en nog loop ik halvelings verloren, maar alles lijkt dan ook zo hard op elkaar.

En daarnet ontdekt dat rogue een skill kan unlocken bij assassination om melee attacks te doen van op de 2e rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Als je de magie nu via je numerieke-eiland kon casten zou het ook al fijn zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door D-rez op 12-04-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Blij dat ik hem eerst geprobeerd heb. Zoals al meer mensen zeggen, het magic systeem zuigt hard. Veel te omslachtig en tijdrovend. Je zou op zijn minst je laatst gecaste spell met een simpele RMK moeten kunnen casten.

Zoals het is zijn het teveel handelingen en is magic niet echt bruikbaar. Ik laat deze daarom schieten. Wellicht als dat in een patch wordt verholpen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Daarom dat er meer en meer op console wordt ontwikkeld. We hadden niet verwacht dat piraten van plan waren om het ooit te kopen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik zou een console release wel zien zitten, of op de iPad. Speel eigenlijk alleen nog maar op de console, maar werd erg getrokken door het grote Eye of the Beholder gehalte van deze game. Vandaar toch ff gekeken. Maar in de huidige vorm ga ik hem niet spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Hard zuigen is toch overdreven en het is zeker bruikbaar. Jammer dat dit je tegenhoudt want voor de rest is speelt het zeer goed weg.

Al was het maar om de vriendelijke developers te steunen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JgKda.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Das wel nice idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

4bit schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:21:
Hard zuigen is toch overdreven en het is zeker bruikbaar. Jammer dat dit je tegenhoudt want voor de rest is speelt het zeer goed weg.
Punt is dat er al genoeg te spelen valt (op de console) en ik vind dat magic systeem toch te onhandig, ik stoor me eraan. Wel jammer, wat de old skool feel zit er absoluut in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Je kan het ook als een uitdaging zien. Uiteindelijk doet magic best veel dmg, dus daar mag al eens moeite voor gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
zijn er mensne die dit op Eyefinity spelen en zo ja hoe is dat ? en welke res is de hoogste die je kan neer zetten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:48:
zijn er mensne die dit op Eyefinity spelen en zo ja hoe is dat ? en welke res is de hoogste die je kan neer zetten
Op het Grimrock forum was er iemand die grimrock in eyefinity speelde.

Het youtube filmpje YouTube: Legend of Grimrock in Eyefinity

De forum link http://www.grimrock.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
thx wacht wel even tot ze het echt goed gemaakt hebben

snap niet dat meerdere bedrijven daar al rekening mee houden met 3 schermen
het zijn er echt pas een paar die je goed in eyefinity kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal ervan als ik een stukje van de dungeon zie waar ik niet bij kan. Ik zie daar gewoon een zo'n tome liggen. Wat meestal een dikke bonus geeft. Weet alleen niet hoe ik er bij kan komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny

Sjonny

Fratser

ja, dat is altijd ff extra puzzelen dan :)

zelf zit ik alweer vast in level 2 .. op de muur staat zo 'shelter left, cells right'. rechts langs de cellen zit dan een deur met een slot, maar kan nergens een sleutel vinden, of een manier om die cellen te openen. iemand een hint voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Sjonny schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:56:
ja, dat is altijd ff extra puzzelen dan :)

zelf zit ik alweer vast in level 2 .. op de muur staat zo 'shelter left, cells right'. rechts langs de cellen zit dan een deur met een slot, maar kan nergens een sleutel vinden, of een manier om die cellen te openen. iemand een hint voor mij?
spoiler: oplossing
Kijk even wat beter in de cellen....

Sorry als het te duidelijk is. Het is niet echt een puzzel, maar ik keek er ook overheen de eerste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny

Sjonny

Fratser

oh, je kan dingen van de volgende square oppakken .. dat had ik nog niet door :| thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Sjonny schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:10:
oh, je kan dingen van de volgende square oppakken .. dat had ik nog niet door :| thanks :)
Geen probleem :)

Volgens mij werkt het systeem met halve tiles voor het oppakken van items. Elke karakter kan de items in de eerste helft van het dichtstbijzijnde vakje oppakken. Soms gaat het niet zo gemakkelijk omdat je het niet goed ziet, das wel een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik heb nog niet zo heel veel kunnen spelen, maar tot dusverre vind ik het echt een zalige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Ik heb dus echt nog nooit dit soort games gespeeld, maar gezien de goede reviews de game ook maar eens opgepakt. En ik moet zeggen, ben blij verrast, deze houd me wel enkele weekjes bezig.

Wat me opvalt na het eerste level gespeeld te hebben, is dat de party levelt op basis van activiteit in de party. De mage loopt hierin wat achter, aangezien ik zelf mijn party heb samengesteld. Ik kan pas op level 2 spells casten blijkbaar (stats 1 fire, 1 ice en 2 spellcraft), dus de mage doet niet zo gek veel... zo levelt ie bijzonder traag tov zijn party genoten. Nou heb ik wel een staff gevonden, maar elke attack is mis. Nog maar even wachten tot de mage geleveled is zodat ik eindelijk eens wat spells kan casten.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Staff is ook eigenlijk om je spells krachtiger te maken. Maar met messen en stenen kan hij/zij prima smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
kom net bij de eerste slak aan maar hoe moet ik vechten :(

weet niet wat de knoppen er voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
ravw schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:00:
kom net bij de eerste slak aan maar hoe moet ik vechten :(

weet niet wat de knoppen er voor zijn
Onderstaande informatie beschouw ik maar niet als een spoiler ;)

Rechtsonder zie je je karakters, en wat kleine handjes. Wapens stop je in die handjes, en met een rechtermuisklik erop val je aan! :)

Je kan het ook zien in de tutorial, die je met ESC kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat magic systeem was in dungeon master (nog steeds voor windows te spelen en te downloaden op http://dmweb.free.fr/ )net zo,n gepiel, ik denk dat ze dat een beetje in de oude glorie wilde laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou de enige die elke vierkanten meter uitpluist voor secrets? Ik kan het niet laten om een stukje muur over te slaan zonder te controlleren op secrets. Sommige secrets zijn trouwens echt te moeite waard.

Ik heb trouwens nog een hendel gevonden op level 4 waar ik niet van weet wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik ga hem in ieder geval kopen want dit zijn de spellen :)

gehg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontspannen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:49:
Ik ga hem in ieder geval kopen want dit zijn de spellen :)

gehg
Ik hoop wel dat je van puzzelen houd. Zitten pittige puzzels in, zeker voor sommige "secrets". Maar dat geeft ook veel voldoening als je ze oplost.

Ik kom er trouwens net achter dat je ook noties kan maken op de kaart. Wel handig voor geheimen plekjes die je (nog) niet kan oplossen en later op terug wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Hang al vast op de tweede verdieping :|

Ik heb wel ontdekt dat wanneer je gaat rusten dat het verhaal zich ontvouwt.
Zo zie je maar weer, zo gouw als je vast hangt ga je de gekste dingen verzinnen :)

Ondertussen hoop ik stiekem op een Skyrim mod.
Van die steen structuur van die forten kan je leuke tunneltjes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jee wat ie ie goed... die krabachtige spinnen en magische vleermuizen op level 4 kun je het beste opsluiten in een kamer en dan snel de deur achter je dicht doen, die zijn echt heftig!! net als die stonegolem een level lager, die probeer ik nu achter een deur (deur open en dicht en steeds rusten) dood te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ben eindelijk geraakt tot level 5. Level 3 en 4 hebben me al de nodige kopzorgen bezorgt. De meeste puzzels zijn achteraf zo eenvoudig, maar het is zo makkelijk om een bepaalde druk-platform te missen, zeker als het er 1 is waar je vanop afstand een steen moet op gooien. Om nog maar te zwijgen van de spinnen op level 3, ze bleven maar komen op een gegeven ogenblik. En dat heeft mij vele reloads en gevloek gekost.
Level 4 daarentegen was het voornamelijk de puzzels die waar ik toch wel wat heb over liggen denken.En zoals velen waarschijnlijk alle secrets willen ontdekken. Maar ik blijf me kostelijk amuseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 08:52
Om nog maar te zwijgen van de spinnen op level 3, ze bleven maar komen op een gegeven ogenblik. En dat heeft mij vele reloads en gevloek gekost.
Er lag een note die al zei dat er geen einde kwam aan de spinnen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny

Sjonny

Fratser

Zo, net die ogre verslagen op level 6, wat een kut beest :)
ik gooide ook een keer per ongeluk 2 van die bombs tegelijkertijd, maar dat doet dan niet gelijk 2x damage jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobers
  • Laatst online: 07:58
Ik lees dat veel mensen de mage wat onhandig vinden, de eerste paar levels maakte ik ook maar weinig gebruik van mijn mage.

Echter nu ik een tijdje gespeeld heb gaat het casten mij steeds makkelijker af, heb nu ook een nieuw team gemaakt met 2 mages achter (fire + ice), vaak gebruik ik ze voor de openingsaanval en dan bij het terugtrekken toets ik snel weer nieuwe spells in voor de volgende barrage. Erg Verslavend spel dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

wat ik ook irritant vind aan die spells is de manier waarop je die moet leren. Trail & Error......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Vind ik ook, nu en dan vind je wel een scroll met een spell op. Maar genoeg spells die ik nog niet weet, en aangezien spells tot 4(?) runes gebruiken, is het bijna ongebonnen werk om alle mogelijkheden af te gaan.

Nu goed, ondertussen wel fireball geleerd, en doet mijn mage wel fantastiche damage. Ik kan eindelijk door naar level 7, level 6 heeft mij bloed, zweet en tranen gekost. Zeker het begin met die spinnen en de ogre. 2 klappen van een ogre en zelfs mijn frontlinie ging er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Dat is toch hetzeflde als bij Dungeon Master vroeger was?
Vind het wel wat hebben op die manier.

Spel nog niet gespeeld, maar denk wel dat ik het ga aanschaffen als ik skyrim uit heb. Ziet er fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A efx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb deze game ook gekocht, momenteel ben ik bezig in level 5 en heb er tot nu toe een paar uurtjes inzitten. Het gaat wel redelijk, na veel pijn en moeite de Slime Pit in level 4 gevonden :D + de eerste Diety statue bemachtigd. Ook nog tot grote trots alle iron doors weten te openen.

Enige nadeel....mijn Minotaur warrior is zo'n gigantische vreetzak....

[ Voor 9% gewijzigd door A efx op 16-04-2012 16:03 ]

XBL; Yippiekajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was ook al door mijn voer heen.. ik heb maar een nieuwe party gemaakt en helemaal opnieuw begonnen.
nu loop ik sneller door de gespeelde levels heen en dat kost dus minder eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

A efx schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:01:
Ik heb deze game ook gekocht, momenteel ben ik bezig in level 5 en heb er tot nu toe een paar uurtjes inzitten. Het gaat wel redelijk, na veel pijn en moeite de Slime Pit in level 4 gevonden :D + de eerste Diety statue bemachtigd. Ook nog tot grote trots alle iron doors weten te openen.

Enige nadeel....mijn Minotaur warrior is zo'n gigantische vreetzak....
Ik heb helemaal geen slime pit of diety statue tegengekomen. Wel al 1 treasure, prachtige gouden kelk.
Voor de rest zet het spel mij wel goed aan het denken, mentaal zwaar, en spinnen zijn zeer schrikwekkend. Niet voor de arachnofoob dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben volgens mij een ijzeren deur tegengekomen. En er zat een scroll bij. Er is iets met die deur. Weet alleen niet wat :D

Typish geval van ik denk te moeilijk. In de hint stond er iets van use your wits. Dus ik spells eropgooien. Kijken of een van de plaatjes bij de deur past bij een van de runes van spellcasten.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A efx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:58:
Ik ben volgens mij een ijzeren deur tegengekomen. En er zat een scroll bij. Er is iets met die deur. Weet alleen niet wat :D

Typish geval van ik denk te moeilijk. In de hint stond er iets van use your wits. Dus ik spells eropgooien. Kijken of een van de plaatjes bij de deur past bij een van de runes van spellcasten.
In ieder level zit zo'n deur en die puzzels worden steeds lastiger. Moet wel zeggen dat het het waard is ze te openen!

Oh die heb ik dan denk ik weer gemist 4bit. Ik heb zelf niet veel tijd meer gehad om te spelen maar in het 3de level vlak bij al die spinnen zit een secret die een 2de stairs opent waardoor je dus naar beneden kan en in die slimepit uitkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door A efx op 19-04-2012 10:15 ]

XBL; Yippiekajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Vanavond maar eens aan beginnen, erg benieuwd hoe dit mij af gaat gaan.

Ik lees wel dat veel mensen rond level 6-7 overnieuw beginnen...Zou dit eindelijk weer zo'n lekker ouderwets spel zijn waar je gewoon één keer moet stranden en het tot het einde spannen blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:00:
Vanavond maar eens aan beginnen, erg benieuwd hoe dit mij af gaat gaan.

Ik lees wel dat veel mensen rond level 6-7 overnieuw beginnen...Zou dit eindelijk weer zo'n lekker ouderwets spel zijn waar je gewoon één keer moet stranden en het tot het einde spannen blijft?
Ik ben al meerdere keren overnieuw begonnen en vervolgens heb ik het spel al een tijd niet meer aangeraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo vanavond even een stukje gespeeld tot ik gok zo halverwege level 2. Best aardig, maar het combat systeem ligt me toch niet echt. Zoals reviews ook al in hun conclusie schrijven voelt het inderdaad aan alsof je de AI de hele tijd loopt te neppen. Grid en realtime is ook niet echt handig naar mijn idee, maar dat zal wel even wennen zijn. Het alles in detail afzoeken is in ieder geval wel leuk, zeker omdat je altijd aangevallen kan worden, wat dat aangaat levert het wel een beetje het Amnesia effect op, hoewel in veel minder sterke mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Pfff, heeft iemand dit spelletje eigenlijk al uit weten te spelen?

Ik heb het er toch wel moeilijk mee hoor, en dat terwijl het op normal staat. De Puzzles zijn nog wel te doen (met 20-30 keer laden voor sommige) maar de combat is toch wel erg taai. Die Ogre valt nog wel mee, gegeven de omgeving waar je em in tegen komt, maar die slimes op level 4 verslaan lukte mij toch echt niet. Goed nu weet ik in ieder geval waar het om te doen was, maar ik kom er echt niet doorheen.

Ik denk dat ik toch wel erg veel secrets heb gevonden en ik laat ook niets / weinig in leven, maar ieder level heb ik weer meer het idee dat m'n chars achterlopen. De hoeveelheid XP die ze nodig hebben ondertussen voor het volgende level is toch wel echt extreem hoog. Zeg maar 100 ogre's killen hoog... (zonder overdrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny

Sjonny

Fratser

was gisteravond verder gegaan in level 10 .. krijg nu iets van spoken achter me aan die met lightning en fireballs gooien .. volgens mij moet ik daar heel hard voorbij rennen en ze niet eens proberen te verslaan .. heel veel magic deed niet eens wat :|
ja, dit is een erg pittig spelletje .. zolang je in beweging blijft kunnen ze je niet raken, maar dat is lang niet altijd mogelijk, of een misstap is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Dit spel aangeschaft bij de Steam Summer sale.
Gaf een Eye of the Beholder gevoel.

Speelt wel leuk, maar wat ik jammer vind is dat er maar 3 classes zijn (en 4 characters).

Mijn huidige party is (volledig human) met een warrior, een rogue en 2 mages (earth en fire).

Waar ik nog naar zoek is de juiste builds. Focussen jullie je mages op 1 skill tree of mixen jullie er ook spellcraft in?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHaXX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 11:16
Ik weet dat het misschien aan de late kant is, maar ik heb voor de mensen die dit spel
willen kopen op steam nog 3 kortingscodes van 50% liggen, dan kost het spel nog maar 7 euro...

PM me maar als je er een wilt (ik hoef er niks voor terug),
maar je zal wel snel moeten zijn want 20 november (morgen dus) lopen de codes af...

Game over, codes zijn niet meer geldig helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door DrHaXX op 20-11-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er zijn meer dan 600.000 units verkocht.

Nog best veel voor zo'n niche-spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Heb Legend of Grimrock laatst eens opgepikt van GoG in een aanbieding nadat ik een Let's Play ervan gezien had. Ik heb vroeger nooit van dit soort spellen gespeeld, dus opmerkingen van mensen dat het zoveel lijkt op Stonekeep of Eye of the Beholder deden mij niks, maar ik moet zeggen dat ik me kostelijk vermaak met dit spel.

Heb het ondertussen een keertje uitgespeeld met een normale party - een unarmed fighter, een fighter met zwaarden en heavy armor, een rogue met thrown weapons en een ice mage. Combat was goed te doen met deze samenstelling en sommige van de puzzels waren best leuk. Sommige waren ook best lastig, maar gelukkig zijn de meesten best met logisch denken op te lossen.

Ben voor een tweede keer door het spel gestart met Toorum, best een interessante uitdaging. Hij beweegt sneller dan een normale party, maar is alleen en de damage output per tijdseenheid is dus laag. Gevechten met genoeg ruimte zijn niet zo moeilijk, maar als je niet meer kunt manoeuvreren kom je al snel in de problemen. Timing puzzels zijn dan weer een stuk makkelijker.

Ik had gedacht om hem heavy armor te laten dragen, maar nu ik wat verder in het spel zit met hem, blijkt dat hij niet echt genoeg draagvermogen heeft om dat te kunnen, mede omdat hij ook alles zelf moet dragen (waardoor m'n inventory ook constant vol zit).

Ik heb Toorum ook via de console wat extra Tomes of Wisdom gegeven om het een beetje werkbaar te houden. Hij levelt niet sneller dan een volledige party en heeft dus in de praktijk net genoeg punten om één skilltree tegen het einde van het spel vol te hebben. Ik heb mezelf het maar even wat gemakkelijker gemaakt en het zo gedaan dat hij in ieder geval de axes en fire magic tree tegen het einde van het spel vol kan hebben.

Daarnaast heeft Toorum ook continue problemen met energie. Iedere aanval neemt een beetje energie en al gauw heeft hij dus helemaal geen energie meer over, gewoon omdat hij alles in z'n eentje moet doen. De ingredienten voor de mana potions zijn ook niet overdadig beschikbaar, dus zit hij regelmatig zonder energie. En dat houdt dan weer in dat hij geen special attacks kan doen en geen spells rond kan gooien. Waardoor gevechten nog weer langer duren. Ik heb daarom ook met cheat-Tomes z'n Spellcraft tree gemaxed, maar zelfs dan nog loop ik bijna continue met weinig tot geen energie rond (behalve op de puzzel levels).
Pagina: 1