Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email doorsturen naar provider vanaf domein

Pagina: 1
Acties:

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Beste Tweakers,

Wellicht een vreemde vraag, maar kan het antwoord zo snel nergens echt vinden. Ik heb ergens een domeinnaam, bv test.nl, met alleen een parkeer en doorlinkservice. Voor de email gebruik ik upcmail.
Ondanks dat ik geen apart emailpakket afneem, is het dan toch mogelijk een emailadres te gebruiken op mijn domeinnaam bv info@test.nl en deze door te verwijzen naar mijn upcmail? In weze maak ik dan geen gebruik van de webmail van mijn hostingprovider, maar link deze gelijk door naar mijn ISP.

Alvast bedankt voor jullie input!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat moet dan een service zijn van je domein hoster, of je moet de MX-records van je domein aanpassen zodat deze verwijzen naar een service die dat ondersteunt. Je zou bijvoorbeeld een Google Apps For Your Domain-accountje kunnen nemen en de mail vanuit daar doorsturen naar je upc.

Of natuurlijk gelijk alles bij Google houden, dan ben je ook los van je internetprovider. Handig als je eens wat anders wil.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 04-04-2012 11:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Mail/bel je hostingprovider.. Moet gewoon mogelijk zijn.. Heb het hier voor heel veel klanten gewoon..

• X-Fire-X
Bedankt voor jullie input!

Mjah, dan moet ik toch s idd contact met ze opnemen ook dat ik zelf weer bij m'n dns-beheer kan. Schijnt onder het mom van veiligheidsredenen afgeschermd te zijn.
Maar goed, dat is overkoombaar. Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik het emailadres vanuit het domein test.nl op info@test.nl zet, maar ben ik iig niet voor niks bezig.

edit:
Of wacht, dat is dan dus waarschijnlijk mogelijk via die google apps?

edit2:
Inmiddels beetje uitgevogeld. Denk dat ik m idd gewoon via google apps laat verlopen en dan wel ff een mailtje doe naar m'n hostingprovider met de nieuwe mx-records.

[ Voor 25% gewijzigd door X-Fire-X op 04-04-2012 12:32 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet ook je domein activeren met een speciale CNAME, die je van Google krijgt. Dus die zul je ook aan je provider moeten geven. Wel vreemd dat je zelf geen DNS-beheer mag doen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• X-Fire-X
Domein verificatie had ik eerder al gedaan ivm dashboard google analytics. Vermoed dat m'n dns-beheer is afgeschermd geweest doordat ik m'n ww had gereset, na een mailtje weer toegankelijk.
Heb inmiddels de mail vanuit m'n domein via gmail lopen nu.

Allen hartelijk dank voor de input! :)
Pagina: 1