Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2008R2] Datum verandert steeds in remote desktop *

Pagina: 1
Acties:

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:03
Op mijn werk zijn wij sinds een tweetal maanden overgestapt van een oude Citrix omgeving naar een serverpark met Windows 2008R2 met daarop Remote Desktop Server.(UK versie)
Alle applicaties die op de Citrix draaiden zijn overgezet naar de nieuwe omgeving en de gebruikers kunnen er gebruik van maken.

Echter heb ik een heel irritant probleem en dat betreft de datum velden in de applicaties, deze zijn namelijk voortdurend aan het wisselen tussen de NL notatie en de Amerikaanse notatie.
De ene keer staat het als 17-03-2012 en de volgende keer 2012/04/17.
Dit wisselt niet alleen tussen diversen gebruikers onderling maar zelfs ook bij dezelfde gebruiker, en zelfs in het zelfde scherm. De ene dag staat alles goed en de andere dag staat het verkeerd.

In de applicaties zelf wordt overal de datum consequent op de juiste notatie gezet en de clients zijn allemaal Windows 7 NL clients.

Datum instelling op de server staat in de "NL" notatie.

Ik heb alles al nagekeken en gegoogled maar kan hier niks concreets over vinden, deze applicaties hadden op de Citrix servers dit probleem overigens niet.

Is hier iemand die dit probleem ook heeft en weet er een oplossing voor ?

Bedankt alvast...

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 04-04-2012 10:50 ]

MuziekLiefhebbert

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik stel zelf altijd middels een GPO in dat de datum/tijd notitie voor gebruikers naar NL-formaat gaat.
Hoor er nooit iemand over, dus verwacht dat het goed werkt.

• oldsmelly
Bedankt !

Ik ga hier meteen naar kijken, zou wel betekenen dat de server de instellingen binnen een applicatie overruled..

MuziekLiefhebbert

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titelfixje, 'Datum probleem Remote Desktop' had een spelfoujte en als ik toch bezig ben zet ik wat meer info zoals het gebruikte OS (en welk probleem dan) in de titel. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jimbo123
oldsmelly schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:34:
Bedankt !

Ik ga hier meteen naar kijken, zou wel betekenen dat de server de instellingen binnen een applicatie overruled..
Zal afhankelijk zijn van hoe de applicatie is geschreven.

• oldsmelly
Dat is net wat mij zo bevreemd, in de app (die ik zelf heb ontwikkeld) wordt expliciet de datum iedere keer weer op de juiste wijze "geset"

MuziekLiefhebbert

• jimbo123
Heb je dan handmatig een soort van DATE functie gemaakt in je app? of gebruik je iets van .net ofzo, want dat zal wel door Windows bepaald worden.

(dit is echt een wilde gok, heb hier eigenlijk verder geen verstand van.. hoop je op weg te helpen)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit heb ik ook weleens gehad, als je in Control Panel staan dan vaak bij Languages twee language profielen, zelf sloop ik die van Engels - US dan altijd uit, en dan laat ik die van Dutch - International staan.
Je vindt die settings hier:
Control Panel \ Region and Language

Je kunt dit ook instellen door middel van een GPO, je vindt die settings hier:
User Configuration \ Preferences \ Control Panel Settings \ Regional Options

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 06-04-2012 09:22 ]

Pagina: 1