Hallo!
Ik ben bezig met het maken van een reserveringssysteem voor buitensport activiteiten.
Omdat er op dit moment met een MS acces database wordt gewerkt moet het nieuwe systeem deze database aanhouden en spreek ik de database dus aan mbv een ODBC koppeling.
Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen:
Op dit moment als er in de agenda word geklikt op een item wordt deze doorverwezen naar de desbetreffende reserveringspagina. Hier moeten een aantal velden worden ingevoerd en vervolgens via een knop 'Reserveer' worden gereserveerd. Het probleem gaat om de verwerkingspagina van het reserveren.
Een reservering plaatsen lukt, alleen wil ik nu controleren of dit account al een reservering heeft geplaatst voor de zelfde activiteit onder de zelfde naam.
Hieronder mijn code van het bestand out_insert_reserveringsformulier.php
Het gaat om dit stukje;
Mbv de bovenstaande query wou ik kijken of er een resultaat kan worden opgehaald die gelijk zijn aan de out_code, dln_naam die zijn gepost in het reserveringsformulier.
Alleen krijg ik dit niet werkend, ik heb veel verschillende manieren geprobeerd met odbc_fetch_row om te kijken of het resultaat groter is dan 0 ( > 0 ) maar dit mocht niet baten.
Hopelijk heb ik een beetje duidelijk kunnen maken wat mijn probleem is.
Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Mvg,
HvV.
Ik ben bezig met het maken van een reserveringssysteem voor buitensport activiteiten.
Omdat er op dit moment met een MS acces database wordt gewerkt moet het nieuwe systeem deze database aanhouden en spreek ik de database dus aan mbv een ODBC koppeling.
Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen:
Op dit moment als er in de agenda word geklikt op een item wordt deze doorverwezen naar de desbetreffende reserveringspagina. Hier moeten een aantal velden worden ingevoerd en vervolgens via een knop 'Reserveer' worden gereserveerd. Het probleem gaat om de verwerkingspagina van het reserveren.
Een reservering plaatsen lukt, alleen wil ik nu controleren of dit account al een reservering heeft geplaatst voor de zelfde activiteit onder de zelfde naam.
Hieronder mijn code van het bestand out_insert_reserveringsformulier.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
| <?php session_start(); $out_det_reg_nr = $_SESSION['username']; $con=odbc_connect('odbc_dblaforge','',''); if (!$con) {exit("Connection Failed: " . $con);} $out_code = $_POST['out_code']; $out_naam = $_POST['out_naam']; $dln_naam = $_POST['dln_naam']; $dln_geboortedatum = $_POST['dln_geboortedatum']; $dln_lengte = $_POST['dln_lengte']; $dln_gewicht = $_POST['dln_gewicht']; $dln_geslacht = $_POST['dln_geslacht']; $dln_opmerking = $_POST['dln_opmerking']; $check ="SELECT COUNT(out_code, dln_naam) AS counter FROM outdoor_deelnemers WHERE out_code = $out_code AND dln_naam = $dln_naam"; $resultcheck = odbc_exec($con, $check); $sql = "INSERT INTO outdoor_deelnemers (out_code, dln_naam, dln_geboortedatum, dln_lengte, dln_gewicht, dln_geslacht, dln_opmerking) VALUES('$out_code','$dln_naam','$dln_geboortedatum','$dln_lengte','$dln_gewicht','$dln_geslacht','$dln_opmerking')"; $res = odbc_exec($con, $sql); if (!$res) { print("SQL statement failed with error:\n"); print(odbc_error($con).": ".odbc_errormsg($con)."\n"); } else { print(""); } echo "<br />"; $sql3 ="INSERT INTO outdoor_reserveringen (dln_nr, out_code, det_reg_nr) SELECT MAX(outdoor_deelnemers.dln_nr), '$out_code', '$out_det_reg_nr' FROM outdoor_deelnemers"; $res2 = odbc_exec($con, $sql3); if (!$res) { print("SQL statement failed with error:\n"); print(odbc_error($con).": ".odbc_errormsg($con)."\n"); } else { print(""); } echo "<br />"; odbc_close($con); echo ""; ?> <html> <head> <script type="text/javascript"> function delayer(){ window.location = "../pages/out_overzicht.php" } </script> </head> <body onLoad="setTimeout('delayer()', 100000)"> <p> Uw reservering is geplaatst, uw wordt terug naar het overzicht verwezen</p> </body> </html> |
Het gaat om dit stukje;
code:
1
2
| $check ="SELECT COUNT(out_code, dln_naam) AS counter FROM outdoor_deelnemers WHERE out_code = $out_code AND dln_naam = $dln_naam"; $resultcheck = odbc_exec($con, $check); |
Mbv de bovenstaande query wou ik kijken of er een resultaat kan worden opgehaald die gelijk zijn aan de out_code, dln_naam die zijn gepost in het reserveringsformulier.
Alleen krijg ik dit niet werkend, ik heb veel verschillende manieren geprobeerd met odbc_fetch_row om te kijken of het resultaat groter is dan 0 ( > 0 ) maar dit mocht niet baten.
Hopelijk heb ik een beetje duidelijk kunnen maken wat mijn probleem is.
Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Mvg,
HvV.