Toon posts:

Thomson TG712 modem verbruikt excessief veel stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het bijhouden van mijn stroomkosten schrok ik nogal, het bleek dat ik veel meer stroom verbruik.

Ik heb een internetmodem van thomson de TG712. Deze blijkt 90 watt te verbruiken. (gemeten met verbruiksmeter)
De specificaties op zowel de adapter als het modem geven aan 22 volt en 0,818 ampère.

Nu heb ik ooit eens geleerd dat watt = volt * ampère. Dit modem zou dus 18 watt moeten verbruiken.

De totale kosten die ik nu extra maak door dit modem, is 90 watt * 24 uur ongeveer 2,2 kWh per dag. En dat dus blijkbaar al vanaf april 2011. Totale kosten dus 788.40 kWh om een modem aan te houden.

Als ik online bel krijg ik een berg smoesjes maar geen oplossing.

Probleem 1: Als ik het modem überhaupt gebruik, verbruikt hij teveel stroom wat ik niet waardeer
Probleem 2: Als ik het modem uitzet heb ik geen telefonie meer waardoor ik onbereikbaar ben.
Probleem 3: Als ik het modem wil veranderen werkt de telefonie ook niet meer.
Probleem 4: Ik kan niet opzeggen omdat ik nog een jaar aan het abonnement vast zit.

Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem danwel in de zin van iets tweaken, uitschakelen of verbouwen. Danwel online telefonie op een ander modem werkend krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5431/verbruiksmeter.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/9838/modembv.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/2788/adapterl.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 10:21 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk eens naar je eenheden, wat Watt per uur bestaat niet. Je verhaal wordt daardoor heel erg onduidelijk.
Verder, hoe heb je dit gemeten, met welke apparatuur? Niet elke meter kan even goed omgaan met een laag verbruik of geven een enorm vertekend beeld vanwege de powerfactor die sommige apparaten hebben.
Zo heb ik een keer met een Cresta energiemeter gezien dat een 19" TFT beeldscherm in standby 40W zou vreten. Wil je zoveel stroom in een TFT scherm stoppen terwijl ie uit staat, dan moet dat ding ook behoorlijk warm worden.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
Je maakt een aantal foutjes maar ik denk dat je dat zelf wel door hebt. 800kW op jaarbasis om een modem aan te houden is wel wat extreem hé, denk je ook niet. ;)

Hoe ben je eigenlijk bij die 90watt gekomen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2012 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 90 watt heb ik uitgelezen met een verbruiksmeter, die prima werkt.

Het zal inderdaad kWh moeten zijn dus is het verbruik per dag 2.16 kWh

Het modem wordt inderdaad warm.

Ik heb net te horen gekregen dat er een nieuw modem onderweg is... ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 10:22 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Hmm, wordt de adapter ook kokend heet? Dat ding zou allang stuk moeten zijn als-ie *echt* die 90 watt had geleverd. Dat kan zo'n dingetje gewoon niet. Heb je wel eens die Delta blokjes bij een gemiddelde laptop gezien. Die zijn 4x groter, die leveren dat -wel-..

Elk modem wordt warm, iets zegt me heel duidelijk dat de meting niet klopt.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Er staat niet 9.0W ipv 90W ? 90 watt lijkt me moeilijk, adapter loopt al kokendheet aan als hij 30% meer levert dan waarvoor hij ontworpen is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Verbrand mijn handen er niet aan, op dezelfde verbruiksmeter gebruikt mijn laptop 45 watt. Mijn andere verbruiksmeter slaat onder de 35 watt niet eens uit en die geeft ook 90 watt aan. Of ik moet concluderen dat de specificaties niet kloppen.
Jim423 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:22:
Er staat niet 9.0W ipv 90W ? 90 watt lijkt me moeilijk, adapter loopt al kokendheet aan als hij 30% meer levert dan waarvoor hij ontworpen is.
Nee kijk maar op de foto in de eerste post

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

De meting klopt niet. Dat apparaat gebruikt echt zoveel stroom niet.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:17

kraats

Ik rol

Ik zie op de foto toch echt 9 Watt staan.. En 0,55 aan faseverschuiving (Cos Phi, geloof ik).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag eens getest door alle electra uit te zetten en op de meterkast te kijken. Het kan inderdaad geen 90 watt zijn. Misschien dat die meter waar de foto mee genomen is het laatste cijfer als afronding gebruikt... Dan zou het inderdaad 9 watt zijn en geen 90, wat zowieso een hele opluchting zou betekenen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:25:
Heb vanmiddag eens getest door alle electra uit te zetten en op de meterkast te kijken. Het kan inderdaad geen 90 watt zijn. Misschien dat die meter waar de foto mee genomen is het laatste cijfer als afronding gebruikt... Dan zou het inderdaad 9 watt zijn en geen 90, wat zowieso een hele opluchting zou betekenen.
Oftewel lees de eerste post onder je startpost nog eens door... Dingen willen doormeten is prima, maar als je niet weet wat je aan het doen bent helpt het natuurlijk weinig.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat is 9 Watt, niet 90. En als er wel 90 zou staan is je meter niet goed en kun je beter een Voltcraft 3000 kopen, die wel accuraat meet, ook onder de 1 Watt.
Pagina: 1