[win7] Aanhalingstekens en dakjes worden 2x weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 15:08

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Al een tijdje heb ik een probleem met het toetsenbord in Windows 7. Als ik een aanhalingsteken wil typen of een dakje, dan worden deze tekens direct 2x weergegeven. In het verleden moest ik eerst op de spatiebalk drukken om er eentje weer te geven of een letter waar ik een dakje, trema of accent grave e.d. op wilde hebben.

Bij een zoektocht op internet kwam ik drie mogelijke oplossingen tegen. Bij 1 iemand was het probleem 'vanzelf' ontstaan en ook 'vanzelf' weer overgegaan. Met andere woorden: niets doen werkt. Een ander meldde dat het probleem aan een virus zou kunnen liggen, een soort keylogger en weer een ander wees een bepaalde update van Adobe aan als mogelijke boosdoener. Het verwijderen van alle Adobe software zou de oplossing zijn.

Bovenstaande oplossingen hebben bij mij nog geen bevredigend resultaat opgeleverd. Niets doen, doe ik al een maand of twee, ik heb geen virussen of malware e.d. en Adobe software verwijderen... tja, ik kan me niet voorstellen dat het daar echt aan ligt.

Hebben jullie nog andere ideeën (gelukkig maakt spellingcontrole een trema voor me)?

Mijn toetsenbordinstelling staat op Nederlands/VS internationaal. Daar is niets aan veranderd.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Als je instelling op NL zet heb je het dan ook. Ik had het ook heel vaak, bleek dat ik vaak tegelijk CTRL+SHIFT ingedrukt hield :+

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe heb je dit opgelost? Ik heb dit probleem bij een gebruiker van ons maar ik krijg het niet weg. Ik heb al zo'n beetje alle mogelijke combinaties gehad qua toetsenbordtalen en layouts met Engels - VS Internationaal - Nederlands. Hij blijft maar stug die dubbele tekens geven :?

Ik heb ook al een volledige scan gedaan op malware maar hier kwam (uiteraard) niks uit.
Ook heb ik in Device Manager het keyboard verwijderd, computer opnieuw opgestart zodat ie opnieuw geinstalleerd zou worden maar ook dit hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

Speedmaster

Make my day...

AzzKickah schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:22:
Hoe heb je dit opgelost? Ik heb dit probleem bij een gebruiker van ons maar ik krijg het niet weg. Ik heb al zo'n beetje alle mogelijke combinaties gehad qua toetsenbordtalen en layouts met Engels - VS Internationaal - Nederlands. Hij blijft maar stug die dubbele tekens geven :?

Ik heb ook al een volledige scan gedaan op malware maar hier kwam (uiteraard) niks uit.
Ook heb ik in Device Manager het keyboard verwijderd, computer opnieuw opgestart zodat ie opnieuw geinstalleerd zou worden maar ook dit hielp niet.
Toetesenbord op VS internationaal zetten en taal op Nederlands.
Zorg er wel voor dat alle overige keyboards zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43

AzzKickah

06-CENSORED

Speedmaster schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:17:
[...]

Toetesenbord op VS internationaal zetten en taal op Nederlands.
Zorg er wel voor dat alle overige keyboards zijn verwijderd.
Helaas, dat doet 't 'm niet. Zoals ik al zei heb ik alle mogelijke combinaties met Engels, VS Internationaal en Nederlands al geprobeerd.

Ik denk dat ik het 'op ga lossen' door een nieuw Windows-profiel aan te maken voor die gebruiker maar ik ben heel erg benieuwd waar deze 'bug' nou vandaag komt en hoe die opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
AzzKickah schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:27:
[...]

Helaas, dat doet 't 'm niet. Zoals ik al zei heb ik alle mogelijke combinaties met Engels, VS Internationaal en Nederlands al geprobeerd.

Ik denk dat ik het 'op ga lossen' door een nieuw Windows-profiel aan te maken voor die gebruiker maar ik ben heel erg benieuwd waar deze 'bug' nou vandaag komt en hoe die opgelost kan worden.
Ik hoor graag het resultaat, aangezien ik op mn laptop hetzelfde probleem heb. Ben er verder nog niet naar wezen kijken; het was me nog niet hinderlijk genoeg ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 15:08

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb eindelijk de oplossing.

Ik heb mijn oude laptop de deur uitgedaan en een nieuwe gekocht :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
Tikje radicale oplossing, maar het is natuurlijk een mogelijkheid ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1