Toon posts:

boinc config bij multicore systemen en 1-core taken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog even een beheersvraagje.

wij hebben op ons werk 4 servers (1x12 xeons, 2x8 xeons, 1x 6 opterons) waar ik nu boinc op draai; deze machines worden via RDP wel gebruikt door mijn collega's om software op te draaien. het gebruikspatroon is als volgt: er wordt een applicatie gedraaid waar gebruikers mee werken, lichte interactie dus, met af en toe een piek bij bepaalde acties. wanneer ze klaar zijn, wordt een cpu-intensieve taak gestart (kan rustig 1 dag draaien).

aangezien elke applicatie maar 1 core kan gebruiken (oud programma) starten ze meerdere instanties van het programma. mijn collega draaide op onze 12-core server 5 instanties. nu kregen 3 instanties 100% van elke cpu (8 dus, 1/12e) en 2 andere kregen beide maar de helft. als dat niet opgelost wordt betekent dat dat ik onze deelname moet staken of in elk geval flink moet pauzeren als mensen aan de gang willen.

boinc stond nu op:
------
N while computer is on batteries
Y while computer is in use
Y use gpu while computer is in use

While processor usage is less than 50 percent
100% of processors
100% of CPU time.
------
Minder % of processors = minder rekenen als de server verder idle is
% processor usage omlaag betekent dat alle boinc threads stilvallen zelfs als er plenty cores over zijn.

hoe kan ik dit beter configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een optie is een cc_config.xml gebruiken.
<exclusive_app>filename.exe</exclusive_app>
BOINC will suspend computing whenever the executable is running (e.g., a game). Case is ignored in filenames. Multiple applications can be specified. New in 6.3.13
Die xml moet in de BOINC-datafolder: http://boincfaq.mundayweb.com/index.php?view=376
code:
1
2
3
4
5
6
7
<cc_config>
    <options>
        <exclusive_app>
            [namen executables]
        </exclusive_app>
    </options>
</cc_config>

Via Advanced -> Read config file BOINC aanpassen.

Maar BOINC is niet zo slim dat je het kan vertellen hoeveel cores te pauzeren als een bepaalde andere applicatie draait.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het probleem, al mijn 12 cores schakelen dan uit terwijl er misschien 8 ofzo rustig kunnen blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 23:28
Misschien kun je twee instanties van boinc draaien; een die maximaal vier cores gebruikt en pauzeert bij bepaalde toepassingen, en een met acht cores die altijd doorstampt.

/me ik heb zelf niet zoveel cores tot zijn beschikking en dit nog nooit geprobeerd.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

De BOINC-processen draaien op een lage prioriteit, dus alle andere processen krijgen voorrang qua cpu.

Dus BOINC gewoon op alle 12 cores laten draaien (zonder extra instellingen), en wanneer een andere applicatie cpu-tijd nodig heeft, krijgt deze dat gewoon (overruled BOINC op 1 of meerdere cores).

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht ook dat het zo werkte, maar het blijkt niet te lukken. ipv 8% (1 van 12 cores) draaien 2 van onze bedrijfsprocessen op 4%.

fyi, OS is windows 2003 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Als het cpu's met Hyperthreading zijn, ziet Windows dat als 24 cores (12 fysiek + 12 HT).
Dus 1 core die voor 100% belast is, staat dan voor 100/24 = 4,2% van de totale/max belasting.

Computing...

Pagina: 1