Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Lees eerst ff goed het hele verhaal voordat je wat doet... snap je het niet, even geduld totdat ik een tutorial af heb.

Ik ben in het trotse bezit van een Arnova 8 G2 tablet. (ja..zo'n goedkope en beperkte funtie geval)
Een telefoon functie zit er niet op...maar ik wilde wel Whatsapp erop hebben.
Dat was al gelukt nadat ik Google Play erop had gezet en vervolgens installeren.
Dan het bekende euvel dat je geen telefoon functie op je tablet hebt.
Middels het sms/bel bevestiging naar de mobiel waarvan ik het nummer gebruik (standaard ding voor bellen en sms'en) Whatsapp aan het draaien gekregen.

Wat mij wel irriteerde was dat ik geen contacten kon toevoegen en moest wachten tot iemand mij een bericht over Whatsapp verstuurde en dat ik deze dan pas kon opslaan.

Niet echt fijn dus.

Zojuist heb ik de app: Go Contacts via Google Play gedownload en geinstalleerd.
Via deze app is het mogelijk om contacten toe te voegen aan Whatsapp op je tablet zonder telefoon functie.

Ik heb ook Gmail geinstalleerd en als je een nieuw contact opslaat moet je dat hier in doen...(je Gmail account)
Dan kan je alle gegevens invoeren, naam en telefoonnummer.
Ik doe dat altijd met +31 ervoor, alles ingevuld??? opslaan.
Daarna in de contactenlijst ff aanklikken en dan vraagt ie "complete actie" met Go Contacten of Systeem Contacten. Ik heb iig GEEN vinkje gezet bij "gebruik standaard voor deze actie"
Als je nu in Go Contacten op je zojuist toegevoegde contact tikt... kan je naar Whatsapp...en dan heb je je nieuwe contact zelf toegevoegd.

FF een warrig verhaal maar ik dacht... knal het direct hier neer... een mooie tutorial met foto's maak ik in de loop van de week nog wel. (niet voor het installeren van Whatsapp op je tablet, daar is genoeg over te vinden)

Een handige tweaker komt er wel uit met de info die ik nu heb gegeven... lukt het niet, heb even geduld ;-)

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:42

Quad

Doof

Euhh, je hebt over een tablet maar hij staat in GAS?
Je zegt dat je sms bevestiging hebt naar je mobiel, ik kan je vertellen dat whatsapp dan níet! meer werkt op jouw telefoon, hij is namelijk geactiveerd op jouw tab!

Hiervoor dien je dus te laten bellen naar jouw huis telefoon (ook meerdere malen herhaald op het forum hier) en dan handmatig de contacten invoeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Oops... idd verkeerd geplaatst.
SMS bevestiging gaat naar gewone mobiele nummer... daarna heb ik door bellen geactiveerd.
Maar zoals ik al schreef.. het gaat nu niet om hoe Whatsapp te installeren maar hoe je zelf je contacten kan toevoegen.

(kan een mod dit topic naar de juiste plek verhuizen?)

Dat kan zeker, volgende keer graag de topic report knop gebruiken, dan wordt het sneller opgepikt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2012 10:56 ]

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured