Laat ik nog even terugkomen op m'n eerste post
#1. Het is misschien grappig als overzicht, maar bij deze foto verbeeld ik me dat iemand met een compactcamera even een fotootje maakt en dat dit er dan uit is gekomen omdat die compactcamera niet dichterbij kan komen
Sowieso qua kadering is 'ie niet ideaal, aangezien de voeten van de middelste persoon (het onderwerp) af zijn gesneden. En er is veel blauw in het midden waar niks te zien is. En de lampen kunnen zien gaat toch wel ten koste van de magie van zo'n show, vind ik.
Ik snap dat je alle mensen op het podium erop wou krijgen en dat de middelste persoon scherp is en de rest blurry is leuk. Maar ik had 'm veel beter gevonden als de hoofdpersoon minimaal 2x zo groot in beeld was (zodat 'ie ook echt de aandacht krijgt), z'n voeten ook te zien zouden zijn en de lampen niet.
#2. Onderwerp(en) weer erg klein, hadden best beeldvullend mogen zijn van mij.
#3. Deze vind ik prima

Mooi licht.
#4. Op zich wel leuk, maar ik stoor me er wel een beetje aan dat het opeens 16:9 is geworden. En door de lampen en de zijkanten te kunnen zien van het podium gaat er weer wat magie verloren
#5. Leuk moment, maar kadering kan beter. Linkervoet (van zijn kant gezien) is eraf gekapt en rechtervoet raakt de rand. En bovenin vrij loze ruimte. Iets meer naar voren gekanteld en naar rechts gedraaid en hij was beter geweest, maar dat is lastig met rondrennende mensen (burst geprobeerd?).
#6. Lekkere kleuren en pose is grappig, maar de meest linkse zit met d'r bips bijna tegen de rand, terwijl de rechter nog alle ruimte heeft (maar wel met d'r hand bijna de rand aanraakt). Dus ook hier zou kadering iets beter mogen. En zelf houd ik niet zo van het scheve, ik heb nu het idee dat ze allemaal op het punt staan om om te vallen.
#7. Qua kleuren goed en qua kadering aardig, maar ik voel er weinig bij. Kan er de vinger ook niet helemaal op leggen waarom, dus sla deze maar over
#8. Zou denk beter werken in portretstand (of gewoon in 3:2). Maar silhouet gecombineerd met iemand in het licht vind ik wel sterk.
#9. Weinig op aan te merken, behalve dan dat je weer iets te veel aan de linkerkant zit naar mijn mening.
#10. Alles gebeurt in de hoeken, dame in focus zit strak in de hoek en de rennende man rechts stoot z'n hoofd en knie tegen de rand.
#11. Weer wat te scheef voor mijn smaak en zijn rechterhand is geamputeerd en z'n linkerhand duwt tegen de rand.
#12. Leuk overzicht, maar valt buiten de serie. Wel goed belicht, maar zou ik niet in deze serie stoppen.
Ik klink vast heel erg negatief/kritisch nu (en dat ben ik ook wel geweest), maar ik vond de meeste foto's best aardig

Maar als je er wat langer naar kijkt, zoals ik nu dus heb gedaan, valt er genoeg aan te merken. Maar daar kan je alleen maar van leren

Vooral qua kadering kan je genoeg verbeteren, als je het mij vraagt.
Ow en qua verhoudingen zou ik aanraden om wat constanter te blijven. Je hebt nu 3:2, 16:9 én 1:1. Zeker in een serie zou ik kiezen om gewoon één verhouding te houden (en dan ben ik zelf van het 3:2 gebruiken, maar als je vindt dat 16:9 beter is moet je dat vooral proberen).
[
Voor 4% gewijzigd door
Hahn op 13-04-2012 11:54
]
The devil is in the details.