Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De verschillende Inventors... Whats new??

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Hoi mensen,

Ik overweeg autodesk inventor aan te schaffen. Maar nu zit ik met een klein dilemma.
Als ik een oudere versie aanschaf (9), waar ik nog cursusmateriaal van heb, ben ik (een stuk!) goedkoper uit.
Maar ga ik voor de nieuwste versie (2012) kan ik me beter profileren bij de opdrachtgevers.

Nu vraag ik me af of er grote verschillen zijn tussen de verschillende versies van Inventor.
Andersgezegd, heb ik met mijn basiskennis en cursusmateriaal van 9 een grote overlap met 2011 of 2012?

Als ik de diverse MS Words naast elkaar leg, zijn ze basaal gelijk, maar pas verschillend in de diepere applicaties. En zo ook met meerdere softwarepakketten.
Gaat dat ook op bij de Autodesk Inventor reeksen?

MvG

Fantomaz

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb inhoudelijk geen ervaring met de paketten, maar versie 9 is uit 2004, dus 8 jaar oud. Als ik kijk naar de software waar ik mee werk (compleet andere tak van sport overigens) is er in 8 jaar een hoop verandert. Er zijn wel wat dingen te vinden over verschillen tussen bijvoorbeeld 2008 en 2010 (hier). Misschien dat je de vraag ook een keer op dat forum zou kunnen stellen.

Mijn eerste reactie: gaan voor de meest recente. Als je er van afhankelijk bent voor opdrachten in ieder geval. Maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen zonder het prijsverschil te kennen en zonder ervaring met de versies ;)

Versie 2013 is ook net uit trouwens, dus als je toch besluit om er wat meer aan uit te geven zou ik meteen voor de nieuwste versie gaan.

Desktop | Server | Laptop

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 12:27

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik werk er zelf niet zo veel mee, maar mijn collegae wel, als ik hoor wat er allemaal beter, slimmer, sneller, gebruiksvriendelijker en handiger is geworden in de 2012 tov 2011 versie, zou ik geenzins een oude versie aanschaffen.

Autodesk brengt elk jaar rond arpil zijn nieuwe software uit, dus wat dat betreft val je met de neus in de boter; koop 2013 en blijf niet hangen bij oude versies.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust