Linux Mint Debian Edition (LMDE) dual boot Mac OSX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Ik zit met een probleem;

Ik heb een Mac Mini met daarop de volgende partities:

/dev/sda1 | EFI [boot flag on]
/dev/sda2 | OSX
/dev/sda3 | ext2 (Linux install) [boot flag on]
/dev/sda4 | swap file
/dev/sda5 | /home partitie

Nu wil ik met behulp van rEFIt een dual boot OSX+LMDE aanmaken. Dit lukt mij niet. Als ik dan maar een OSX+ Debian setup doe (met behulp van rEFIt+LiLo) dan lukt het wel... Nu krijg ik het echter niet voor elkaar LMDE op te starten met LiLo (en als ik GRUB gebruik, conflicteerd dit met rEFIt heb ik begrepen).

Nu heb ik al geprobeerd LMDE te installeren zonder boot loader en deze later handmatig te installeren via een LiveCD maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat.

Nu is het opzich ook geen probleem als ik ipv een dual boot een single boot Linux install doe maar dit schijnt lastiger te zijn?

De long run zou zijn dat ik Debian installeer en deze geheel aanpas naar Linux Mint maar dit is best een pokkeklus en als dit makkelijker kan; GRAAG!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 00:36
wat is er mis met grub (ik start gewoon grub2 op via refit), enige waar je rekening mee moet houden is dat je voor grub een kleine bootpartitie met een specifieke partitiecode moet aanmaken.
Creating a BIOS Boot Partition

A BIOS Boot partition can be created using any of several different disk utilities:

In GParted, create a partition (an unformatted one works fine), then right-click it and select Manage Flags. Check the bios_grub flag, click Close, and apply your changes.
In GNU Parted (parted), create a partition, then type set 1 bios_grub on, changing 1 to the number of the partition you want to mark as a BIOS Boot partition.
In GPT fdisk (gdisk), create a partition and give it a type code of EF02.
Wikipedia: BIOS Boot partition

gdisk werkte voor mij het beste, als je een hybrid mbr gebruikt moet je er (volgens mij) wel voor zorgen dat de nog even een gpt sync uitvoert zodat de partitietabel in de hybrid mbr gelijk wordt getrokken.

[ Voor 74% gewijzigd door blouweKip op 04-04-2012 02:06 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."