Hallo medetweakers.
Momenteel ben ik bezig om een video's af te spelen in excel. om elke willekeurige file te kunnen uitlezen heb ik de URL gekoppeld aan een cel. Het afspelen lukt prima, maar ik zou graag twee aspecten willen toevoegen.
Hieronder de gebruikte code.
Momenteel ben ik bezig om een video's af te spelen in excel. om elke willekeurige file te kunnen uitlezen heb ik de URL gekoppeld aan een cel. Het afspelen lukt prima, maar ik zou graag twee aspecten willen toevoegen.
- 1. Momenteel beschik ik over een "next frame" functie. Deze werkt alleen voorwaarts.
- 2. Ik zou graag de huidige positie willen weergeven in een cel. Hiervoor zou het uitlezen of in het "hh:mm:ss.00" format moeten gaan of er moet de mogelijkheid zijn om het framenummer uit te lezen. In het laatste geval zou ik via het delen door de framerate en vervolgens delen door 86400 kunnen opvrangen.
code:
& 1
| WindowsMediaPlayer1.controls.currentposition |
code:
Of dit de juiste commands zijn en hoe ik dit kanlaten wegschrijven naar een cel kan ik ook na veel googlen niet vinden.1
| WindowsMediaPlayer1.controls.currentpositionstring |
Hieronder de gebruikte code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Private Sub Play_Click() Sheets("Blad1").WindowsMediaPlayer1.URL = Sheets("Blad1").Range("A6").Value End Sub Private Sub Stop_Click() WindowsMediaPlayer1.Controls.stop End Sub Private Sub Prevframe_Click() WindowsMediaPlayer1.Controls.step ("-1") End Sub Private Sub Nextframe_Click() WindowsMediaPlayer1.Controls.step ("1") End Sub |
[ Voor 11% gewijzigd door portable op 04-04-2012 17:06 ]