Toon posts:

QNAP TS-119P2 / TS-212 / TS239 pro turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik denk er nu over om een NAS aan te schaffen, echter heb ik nu het probleem dat er veel te veel mooie apparaten zijn ;-)
Wat wil ik:
Backup van laptop + PC
media streamen naar Popcorn Hour A110 (wordt later nog een mediaplayer welke native Blu ray ondersteunt)
IP camera's aansluiten;
NZBGet draaien

Nu zit ik te twijfelen tussen:
- QNAP TS119P2 (nieuw)
- QNAP TS212 (nieuw)
- QNAP TS239 pro turbo (2e hands)

Het is de bedoeling, dat 's nachts de surveillancecamera's draaien (motion detection), terwijl er ook wordt gedownload (dit is nu nog 2Mbps, dit zal langzamerhand verhoogt worden tot, naar ik hoop ongekende hoogte)
Ik vind het ook fijn als de NAS een hoge doorvoersnelheid heeft.

Wie kan me uit deze situatie halen? _/-\o_

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04-2025
Ik heb een TS239 is gebruik.
Doet zijn werk prima
NAS
Camera
Download
Time Machine server voor mijn mac.

Ik heb 2 camera's op de Qnap aangesloten
Mogelijkheden van de camera software zijn beperkt verwacht niet veel van motion detection. Dit is zo slecht dat ik er voor heb gekozen om 24 uur recording te gaan doen. Met de andere NAS boxen is het niet veel beter.
Voor 10 dagen recording ben ik 80 GB per camera kwijt.

Download en uitpakken gaat weer heel snel met de Atom processor.

Met de none atom nas box krijg je snel performance problemen als je te veel tegelijk gaat doen op de NAS icm de camera's

Hier gaat de NAS uit ivm het hoge verbruik van rond de 25 watt per uur.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Chak schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:20:
Met de andere NAS boxen is het niet veel beter.
Synology's zijn heel stuk beter mbt motion detection en het gebruik van de NAS als cam-station.

Dit met Axis M1011-W en/of Axis M1054 camera's. Waarbij de M1054 een heel stuk beter is kwa opnames 's nachts.

Dus, mocht voor de TS het belangrijk zijn dat de NAS als cam-station gebruikt wordt, zou ik geen QNAP aanraden.

Maar het topic is al wat ouder, dus misschien dat de TS al een knoop heeft doorgehakt.