Mijn laptop zit momenteel rechtstreeks op het modem/router (ZyXel P-2601HN-F1). Op deze manier doet het internet het prima en krijg ik gewoon een ip adres. Wanneer ik er echter een router tussen plaats (Sitecom WL-341) en de utp aansluit op de WAN poort krijgt de Sitecom geen internetverbinding. Bij de internetstatus in de webinterface staat ook dat ie geen ip adres krijgt. Ook is de Zyxel dan niet meer te pingen. Eerst dacht ik dat het misschien een range-probleem was omdat beide apparaten in de 192.168 range zitten. Maar toen ik de range van de Sitecom veranderde bleef het probleem. Ook heb ik geprobeerd de DHCP en NAT van de Sitecom uit te schakelen zodat ie de DHCP van de Zyxel gebruikt, maar wederom geen effect. Mijn vraag is dus, waarom pakt de Sitecom de internetverbinding niet terwijl de laptop die wel pakt? Ik heb gegoogled, maar ik kom niet echt een gelijksoortig probleem tegen. Als ik belangrijke informatie vergeten ben te vermelden hoor ik het graag. Bij voorbaat dank.
Welke UTP op welke WAN poort in welk apparaat en waar komt die vandaan uit welk apparaat en welke aansluiting?Skatespeare schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:07:
...en de utp aansluit op de WAN ...
Duidelijk formuleren. Je verhaal laat te raden over.
Kan je ook uitleggen waarom je die Sitecom router wilt gaan gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 03-04-2012 21:33 ]
Alles kan stuk.
Verstandig is om in elk geval een van de routers in bridge-mode te zetten om problemen strakjes met portforwarding te voorkomen.
Ik doelde op de utp vanuit zyxel op de wan van de Sitecom. Ik wil een netwerk maken achter de Zyxel. Dit heb ik al zo vaak gedaan met andere routers en dat werkte altijd. Vandaar dat ik er even niet uitkom.
Ik ga even aan de slag met de brigde mode.
Ik ga even aan de slag met de brigde mode.
ik verwacht dat je 2 netwerken met 192.168.1.x achter elkaar hebt staan
zet het ip-adres van de sitecom (incl. dhcp) om naar bv. 192.168.2.x
Had ik ook al geprobeerd, hoewel de een in de 192.168.1.x range zat en de ander in de 192.168.0.x range. Maar ook als ik daar iets heel anders van maak heeft het geen effect.Versleije schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:37:
ik verwacht dat je 2 netwerken met 192.168.1.x achter elkaar hebt staan
Welk IP adres krijgt de Sitecom toegewezen van de ZyXel?
Staat de Sitecom ingesteld (aan de WAN kant) op DHCP?
Heb je in de ZyXel MAC filtering aan staan?
Idee om de Sitecom als AP in te stellen volgens deze tutorial?
Staat de Sitecom ingesteld (aan de WAN kant) op DHCP?
Heb je in de ZyXel MAC filtering aan staan?
Idee om de Sitecom als AP in te stellen volgens deze tutorial?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Pagina: 1