Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Naar aanleiding van: nieuws: Sony: update naar Android 4.0 kan tragere telefoon opleveren ben ik dit topic gestart.
De laatste tijd irriteert mij nog al het een en ander aan Sony, van de playstation hack tot dit. Op zich zou je zeggen, wow netjes van Sony dat ze melden dat de android 4.0 update je telefoon langzamer kan maken. Echter heb jij nog niet de keerzijde gezien.

Ik heb namelijk 1 maand geleden een Sony Ericsson Xperia mini pro gekocht met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik ''normaal'' naar android 4 kon updaten. Deze gedachte werd bevestigd door dit geruststellende bericht van Martina Johansson:
  • It starts with public push when we as a manufacturer get access to the new Android release from Google
  • Our developers take the existing Xperia™ software and combine it with the new Android release
  • Once the coding is done we want to make sure the quality of the new software meets our, our partners and your expectations
  • Now we feel the new software is ready but we also need to make sure it’s approved by our external partners
  • All good. We’re all set to roll-out the new software. The story continues in your Xperia™ smartphone
Bron

Dit is natuurlijk erg vreemd, dan zeggen dat je er klaar voor bent en het als een soort reclame gebruiken. Door je lijstje te tonen met telefoons die geupdate worden. En dan nu aan komen met het excuus dat het kan zijn dat android 4 langzamer werkt. Ook zeggen ze dat je kwaliteit kan verwachten. Naar mijn mening is té weinig geld steken in een android update en vervolgens zeggen dat het op sommige telefoons niet goed werkt niet echt wat ik ervan had verwacht. Zelfs een medewerker van Sony zei dat ik hiervoor was gewaarschuuwd, maar toen ik hem vroeg om een bron kon hij deze niet geven en vertelde mij dat er ook geen coulance regeling was. Beetje vreemd toch? Voor dat geld had ik net zo goed een samsung telefoon (ace) kunnen kopen.Wet misleidende reclame

Kortom, ik had gehoopt op een telefoon met android 4 maar dat gaat hem dan waarschijnlijk toch niet worden. wat vinden jullie dat ik kan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 03-04-2012 20:01 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Ik zou eerst eens afwachten of ICS je toestel ook werkelijk langzamer maakt? De GS2 is er bijvoorbeeld sneller van geworden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom denk je dat oudere telefoons gewoon mee moeten kunnen blijven met nieuwe versies van een operating systeem? Een oudere laptop zal ook geen Windows 7 trekken, en als het wel lukt, niet op volle snelheid. Je kunt de keuze maken, upgraden en minder snelheid, of niet upgraden en een stabiele telefoon hebben.

De link die je legt naar te weinig geld investeren is er imo gewoon niet. Een fiets zal nooit een racewagen worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Afwachten,

We weten nu nog niet hoe Android 4.0 presteert op de 2011 range van Sony. Het kan heel goed dat er helemaal geen snelheidsverlies wordt gemaakt en dat je Xperia Mini Pro zelfs sneller gaat werken. Nog even wachten op half April, en dan zien we wel.

Misschien maakt Tweakers zelfs een review over Android 4.0 op Timescape.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gambieter schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:06:
Waarom denk je dat oudere telefoons gewoon mee moeten kunnen blijven met nieuwe versies van een operating systeem? Een oudere laptop zal ook geen Windows 7 trekken, en als het wel lukt, niet op volle snelheid. Je kunt de keuze maken, upgraden en minder snelheid, of niet upgraden en een stabiele telefoon hebben.

De link die je legt naar te weinig geld investeren is er imo gewoon niet. Een fiets zal nooit een racewagen worden.
Dit ligt iets anders omdat waar voorheen de interface volledig door de CPU werd gedaan word die nu opgevangen door de GPU. Ergo de CPU word nu ontlast!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Bovendien vind ik het erg netjes dat zo'n goedkoop toestel sowieso nog van ICS wordt voorzien.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Touchdomex schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:16:
Dit ligt iets anders omdat waar voorheen de interface volledig door de CPU werd gedaan word die nu opgevangen door de GPU. Ergo de CPU word nu ontlast!
Het blijft nog steeds een oude telefoon met mindere hardware ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je de andere blogpost leest geven ze ook het een en ander aan waarom het trager is, maar ook wat ze hebben gedaan om dit zoveel mogelijk te minimaliseren.

http://developer.sonymobi...rbread-and-ics/#more-5819
We we would like to clarify that above mentioned “challenges” have already been addressed by our SW engineering teams. For instance, we have not only optimised the RAM management by making the RAM usage for internal apps as good as possible, but we will also introduce a Performance assistant at start up when running ICS. In this Performance assistant, you can enable and disable certain services that you might not want to run on your phone, in order to optimise the performance of your phone.
Ik denk enkel dat de 512MB RAM problemen kan opleveren bij sommige veeleisende gebruikers. Kortom, ik zou me niet al te veel zorgen maken.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik zou me niet druk maken en vooral niet met een mini pro,door de lage resolutie vliegt dat ding wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:06:
Ik zou eerst eens afwachten of ICS je toestel ook werkelijk langzamer maakt? De GS2 is er bijvoorbeeld sneller van geworden.
Hij zou in theorie sneller zijn, alleen zijn de animaties niet vooruit te branden

OP:
Wat denk je dat er daadwerkelijk verbeterd in 4.0?
Ik vind dat mensen het erg overschatten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 21:35 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:34:
[...]

Hij zou in theorie sneller zijn, alleen zijn de animaties niet vooruit te branden

OP:
Wat denk je dat er daadwerkelijk verbeterd in 4.0?
Ik vind dat mensen het erg overschatten
Ik heb zelf geen idee wat er daadwerkelijk wordt verbeterd in 4.0, daar heb ik mij als ik eerlijk ben ook niet in verdiept. Ik heb mij alleen verdiept in het fijt dat Sony zichzelf een beetje tegenspreekt, en hopelijk jullie mening daarover kan vergaren, zodat ik weet wat ik ermee wil doen. Wil ik Sony mailen of wil ik dat niet?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Tjah, het zijn mooie praatjes van Sony en als puntje bij paaltje komt blijkt het niet helemaal lekker te draaien. Je kunt altijd zelf kijken of ICS voor jou voldoende goed draait en zo niet ga je terug naar 2.3.x . Misschien valt het allemaal reuze mee. Persoonlijk vind ik het erg netjes dat Sony een budgettoestel upgrade, dat doet niet iedere fabrikant.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Wel klagen, terwijl je niet eens weet wat ICS zal brengen? Dat betekent ook dat je waarschijnlijk destijds geen andere telefoon had gekocht, ondanks dat Sony Ericsson had beloofd dat ICS zou komen. En laten we eerlijk wezen, de Galaxy Ace is toch minder goed dan de Mini Pro.

Toch vind ik het niet netjes dat Sony Ericsson eerder wel de upgrade naar ICS als usp ging neerzetten. Ik heb zelf ook een Mini Pro (reserve toestel), ik ga hem zeker wel upgraden. Ik heb er wel vertrouwen in dat Sony geen ICS zal uitbrengen mocht het écht belabberde performance hebben.
Pagina: 1