Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke geluidskaart voor mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 22:56

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
(jarig!)
Hallo heren,

Na een DM met diob_b over een mogelijke BBG / topic voor aanschaf der geluidskaarten ben ik erachter dat dit er niet is.

Nu is het jammer dat mijn eisen in geen ander topic naar voren komen dus ik zal hem zo stellen.

Ik zoek een geluidskaart voor in m'n normale PC om te gebruiken als vervanger voor onboard sound / USB ding van m'n headset. Dat USB ding werkt voor geen meter met Windows 7 x64 en m'n onboard kaart is vrij zielig vergeleken met de SupremeFX van de Crosshair IVF die ik hiervoor had.

Ik gebruik hem voor gamen met m'n headset, muziek luisteren met m'n headset en speakers, en muziek produceren met m'n speakers via FL Studio.

Speakers zijn een tweetal Grundig Super HiFi 2500A Studiospeakers (120w) uit de jaren 70/80 hangend via Jack<--->Tulp aan een Philips FA-567 versterker (100w).

Eisen die ik heb:
- Budget moet redelijk blijven, het liefst <€100.
- Hoeft geen optisch 5.1 of 7.1 of wat dan ook, gewoon front panel header en backpanel met 3.5mm jack.
- Drivers met verbeteringen zoals een Equalizer, EQ is echt een MUST. Headset is niks waard zonder EQ.
- PCI-E x1 interface, heb geen ander slot vrij.
- Niet al te dik, hij zit precies boven m'n bovenste GPU.
- Tweedehands is voor mij helemaal geen probleem, dus met die <€100 kom je een stuk verder dan denk ik.

Dat is het wel zo'n beetje.

Ik dacht zelf aan een pricewatch: Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E
Maar ja, er zijn misschien wel veel betere alternatieven.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool