Voodoo 3 2k zou iets harder mogen als het kan

Pagina: 1
Acties:

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Ik heb een voodoo 3 2000 en ik heb wel een overclock progje en die loopt met een coolertje op de heatsink op 168 mhz nou hoorde ik dat je de bios van die voodoo ook kunt flashen naar en 3000/3500

Ik wilde weten of iemand weet hoe dit werkte en wat de ervaringen zijn,

Er heeft ook wel eens iets gestaan over dat je je voodood 3 via een reg tweak op de drivers van een voodoo 5 kunt laten lopen ik heb dit bericht opgezocht en er staan links bij van die reg file en een read me en de nieuwe drivers (van toen) alleen de links zijn dood :( heeft iemand deze bestanden misschien nog of een url. ????

alvast heel erg bedankt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb mijn V3 2000 geflasht naar een 3000, omdat ik niet met een overclockprogrammaatje wilde werken. Daarom nu dus standaard op 166 Mhz. Je moet een aantal programmaatjes halen. Je dumpt je huidige bios op je HD. Die gebruik je met een bepaald programma om er een mooie BIN van te maken (proggie van Nvidia of zo). Dan een ander programaatje om een rescuedisk te maken. Dan de nieuwe bios op een schijf. W9x schijfje booten, met flashprogramma nieuwe bios erin flashen. Comp uit, comp aan en daar is de verse V3 3000!! Met een bepaalde regfile kan je V5 drivers installeren. Daarbij krijg je dan de depth precision tool. Als die op fastest gezet wordt, win je weer een enkele FPS! Het schijnt nu ook in de V3 drivers standaard te zitten, maar dat weet ik niet zeker. Waar ik die rommel allemaal vandaan heb gehaald, zou ik echt niet meer weten..

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

maar als een overklok proggie ook werkt, dan levert dat precies dezelfde snelheid winst op hoor....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

maar een proggie zoals powerstrip kost ram >:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Plus het programmaatje moet weer bewaard of opnieuw gezocht worden igv een HD of systeem switch..

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 14:24 schreef Wekkel het volgende:
Ik heb mijn V3 2000 geflasht naar een 3000, omdat ik niet met een overclockprogrammaatje wilde werken. Daarom nu dus standaard op 166 Mhz. Je moet een aantal programmaatjes halen. Je dumpt je huidige bios op je HD. Die gebruik je met een bepaald programma om er een mooie BIN van te maken (proggie van Nvidia of zo). Dan een ander programaatje om een rescuedisk te maken. Dan de nieuwe bios op een schijf. W9x schijfje booten, met flashprogramma nieuwe bios erin flashen. Comp uit, comp aan en daar is de verse V3 3000!! Met een bepaalde regfile kan je V5 drivers installeren. Daarbij krijg je dan de depth precision tool. Als die op fastest gezet wordt, win je weer een enkele FPS! Het schijnt nu ook in de V3 drivers standaard te zitten, maar dat weet ik niet zeker. Waar ik die rommel allemaal vandaan heb gehaald, zou ik echt niet meer weten..
Kun je misschien ook vertellen hoe die proggies heten/waar je ze vandaan haalt?
En zijn er ook gewoon bios upgrades voor de 2000? Ben ze nog nooit tegengekomen in elk geval....

edit:

zelf al gevonden op http://voodoo3bios.cjb.net/ zelf ook maar ff flashen, ben benieuwd hoeveel dit gaat schelen :)

• juanp
ok heel erg bedankt ik zag de hele dag geen reply's en nu opeens weer wel erg tof ik ga ff kijken wat ik kan doen en of het werkt grtx :)

• juanp
Oké het is gelukt :)

ik heb nu een voodoo 3 3000 met de laatste bios het flashen voor als je het ook wil proberen moet je doen zoals het staat beschreven op de site aangegeven bij Psyflux.

daar staat alles beshreven

en om nog even vervelend te zijn heeft iemand misschien die reg files om je voodoo 3 op de drivers van een voodoo 5 te laten draaien want de meeste links zijn dood :) :) :)

Verwijderd

Je hoeft je v3 2k niet te flashen dat is onzin, ik heb hem met een origeneel 3dfx overclock tooltje hem op 190mhz laten lopen. Op 190mhz loopt hij niet stabiel met 3dfx spellen, op 180mhz loopt hij als een zonnetje. Ik heb nu een v4 4500 loopt ook op 190mhz en dat kaartje gaat als een speer.
Als je hierover meer wil weten meel me dan ffies op napsta2002@hotmail.com
Veel succes :)

Verwijderd

Heej Napsta2002 lekker hoor dat je ook op GOT bent enne ik ben het met je eens ik had mijn V3 2000 ook op 180 gehad en Q3 liep met 60 fps op 1024*768

mzls Arne_F
Pagina: 1