Voordat ik de garage bel... (chemisch luchtje nieuwe auto)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik kan de LM bellen hierover, maar misschien maak ik me druk om niks... Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe (voorloop) auto in de vorm van een Kia Rio 1.2 benzine.

Omdat deze nogal een gebrek aan koppel heeft, moet je zeker op de snelweg regelmatig flink in de toeren klimmen om 'mee' te komen of in te halen. Uiteraard krijgt hij alleen 'de sporen' als hij warm is gereden (wat bij zo'n klein blokje gelukkig niet zó lang duurt).

Wanneer hij flink hoog in de toeren zit (5k ~ 6k, rode gebied begint pas bij 7k) verspreid zich vaak een chemisch luchtje in de auto. Het is een beetje een bijtend geurtje, mijn instinctieve reactie zou zijn dat er koelvloeistof aan het verdampen is op een hete uitlaat, of een ander chemische vloeistof. Het is een beetje dat bijtende van ammoniak, maar dan vele malen minder sterk, en niet dezelfde geur.

Welnu, ik weet hoe banden, remmen en koppelingsplaten ruiken, en die zijn het niet. Veelvuldig in het engels en nederlands googlen geeft mij een aantal zaken die een chemische lucht schijnen te kunnen veroorzaken:

- kapotte catalysator (lijkt me sterk, auto is gloednieuw met nu 8500km op de teller)
- kapotte koelleiding (lijkt me ook niet, ik kijk af en toe eens onder de kap en daar is alles ok)
- 'smelten' van de accu doordat hij teveel laadstroom krijgt (makes sense, het gebeurt bij hoge toerentallen waarbij de dynamo dus ook flink hard draait)
- 'new car burn in smell'

dat laatste legt men uit als zijnde dat er bij de assemblage allerlei sprays, (smeer)middelen en andere chemische zooi gebruikt word om alles in elkaar te steken. Dit zou er gaandeweg de eerste weken af 'branden' zodra de motor warm word.

Hij is echter nu 8 weken oud en ik rijd gemiddeld 1000km per week waarvan 90% snelweg, ik ga ervanuit dat dit burn-in nu wel klaar is. Bovendien heb ik het alleen als hij echt hard moet werken op pk's / toerentallen. Ik zou ook wel willen testen of hetzelfde effect ook optreed wanneer hij flink veel koppel moet leveren maar wat je niet hebt kun je ook niet uitdelen :P.

Ik heb geen lekkages en ik zie geen gekke zaken onder de kap, maar ik weet dan ook niet waar ik naar zou moeten kijken - ik heb alleen (veelvuldig :P) ervaring met oude bmw's en 205'jes en daar kwamen nooit zulke rare geurtjes vanaf, behalve die ene keer dat ik op mijn 520i de olievuldop vergat dicht te doen en daarna met 180km/h richting de autobahn vertrok |:( .

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Tot 5k - 6k toeren doortrekken lijkt mij nou niet echt bevordelijk voor de levensduur van de auto? En om normaal mee te kunnen komen lijkt me dat ook niet helemaal kloppen...

En wat gebeurt er als je de ventilatie e.d. dichtzet?

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nee, je moet ook niet de hele tijd in dat toerengebied blijven hangen uiteraard :P maar als de auto 1) fatsoenlijk ingereden 2) goed warmgereden is en 3) je ruim onder het rode gebied blijft, moet zo af-en-toe eens doortrekken prima mogelijk zijn lijkt mij.

Mijn ouwe 6-in-lijn joeg ik relatief vaak naar de 6500 toeren - wederom indien goed warmgereden uiteraard - en die leek er alleen maar beter van te worden.

Nu weet ik wel dat we het hier over een substantieel kleiner blokje hebben, maar waarom zit de toerenbegrenzer dan niet op 5k ipv 7k :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 20:33
Kleine blokjes kunnen juist makkelijker hogere toeren draaien dan grotere blokken, omdat de onderdelen kleiner en lichter zijn. Met warme motor maakt het ook niet veel uit als je regelmatig richting begrenzer gaat. Er zijn nog een paar duizend toeren marge voor er schade gaat ontstaan, of de begrenzer nu bij 5k of 12k begint :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:52
Ik heb dat ook gehad met een nieuwe auto, bleek een soort van tectyl te zijn wat te dicht bij de uitlaat was gespoten, dit was dus aan het smelten / verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik bedenk me nu ineens dat het start stop systeem de laatste week niet meer is aangeslagen (of beter gezegd: afgeslagen). Nou hield hij het sowieso al niet lang vol (meer dan 2 minuten voor een stoplicht en hij sloeg weer aan omdat de accuspanning te laag werd) maar nu dus _niet_ meer.

Zou optie 3, de accu, dan toch een mogelijkheid zijn?

Morgen toch maar even bellen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Peenutzz schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:57:
Kleine blokjes kunnen juist makkelijker hogere toeren draaien dan grotere blokken, omdat de onderdelen kleiner en lichter zijn. Met warme motor maakt het ook niet veel uit als je regelmatig richting begrenzer gaat. Er zijn nog een paar duizend toeren marge voor er schade gaat ontstaan, of de begrenzer nu bij 5k of 12k begint :)
paar duizend denk het niet zoveel marge is er niet, eerder 500 of 750 toeren maximaal. zeker als een motor dan ook nog eens vol belast wordt dan kan het in een korte tijd heel erg fout gaan.

Qua geur zou ik me niet druk maken als alle vloeistoffen op nivo zijn en er geen lekkage`s/gesmolten onderdelen zichtbaar zijn.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als er geen lampjes branden dan kan het meestal niet direct kwaad. En anders even naar de garage rijden als je het zeker wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:43:
Tot 5k - 6k toeren doortrekken lijkt mij nou niet echt bevordelijk voor de levensduur van de auto? En om normaal mee te kunnen komen lijkt me dat ook niet helemaal kloppen...
Ik doe het dagelijks, ik wil niet met 70 invoegen op de snelweg :+ planken met die handel, anders wil die 1.2 niet.

Ik had trouwens 2 jaar terug een nieuwe auto (honda insight) en daar was echt niets aan te ruiken van een geur toen ie helemaal nieuw was, behalve de geur van een "nieuw auto interieur". Geen rare luchtjes van dingen die verdampen omdat de auto voor het eerst warm word.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
cactusman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:02:
[...]

paar duizend denk het niet zoveel marge is er niet, eerder 500 of 750 toeren maximaal. zeker als een motor dan ook nog eens vol belast wordt dan kan het in een korte tijd heel erg fout gaan.

Qua geur zou ik me niet druk maken als alle vloeistoffen op nivo zijn en er geen lekkage`s/gesmolten onderdelen zichtbaar zijn.
Druk maken misschien niet, maar het is echt heel onprettig, en dat komt van iemand die geboren en getogen is in Zeeland tussen een zetmeelfabriek, vers bemeste akkers en wiens ouders nog loodhoudende benzine moesten tanken in de eerste familie-auto's :P.

Het brand echt een beetje in je neus, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
cactusman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:02:
[...]
Nee hoor, een paar duizend toeren marge is heel normaal. Kijk maar eens rond op tunerforums en verbaas je over de toerentallen die gehaald worden met standaard onderblokken. Er rijden driecilinder Swifts rond die 9000 toeren draaien, om even iets te noemen waar ik zelf erg bekend mee ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

In de reviews van de nieuwe Kia Rio komt naar voren dat de benzine versies niet vooruit te branden zijn dus dit lijkt mij niet extreem bij jou. Dit was vooral te merken op de snelweg bij het inhalen.

De diesel daarin tegen deed het wel goed in de test.
Bron

Mijn Kia Rio wordt 19 maart geleverd, dit is ook een diesel en ik heb ook alleen de diesel gereden bij de testrit, deze waren lekker fel en niet hoog in toeren hoeven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Gewoon de nieuwigheid. Misschien een antiroest-coating op bepaalde (motor)delen.

En zo ver in de doortrekken lijkt me redelijk onnodig hoor :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
warhamstr schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:47:
Gewoon de nieuwigheid. Misschien een antiroest-coating op bepaalde (motor)delen.

En zo ver in de doortrekken lijkt me redelijk onnodig hoor :')
Ik heb een stuk of wat 205'jes gehad, allemaal 1.1 injectie. Een 205 weegt gemiddeld 680 kilo leeg.
Die blokjes hebben min-of-meer 60 pk en 88nm koppel.

De Kia Rio 1.2 benzine weegt ongeveer 1000 kilo, en moet het doen met 85 pk en 118nm koppel.

Een snelle rekensom leert dus dat de 205 per newtonmeter koppel ongeveer 7,7 kilo moet aanduwen, ofwel 11 kilo per pk.

De Kia moet 8,5 kilo per newtonmeter verplaatsen, of 11,7 kilo per pk.

Nu neem ik de 205 als voorbeeld omdat relatief veel mensen wel eens in zo'n ding gereden hebben, maar je kunt deze berekening ook op je eigen autogeschiedenis loslaten natuurlijk.

Ja, je moet echt terugschakelen als je met deze auto in wil voegen op de snelweg, niet omdat de motor of uitlaat zo mooi klinkt (hij is zelfs erg stil) maar omdat er simpelweg _niks_ gebeurt als je beneden de ~2500 toeren het gas intrapt.

Dus ja, mijn volgende auto word zeker een diesel. Ik hoef echt niet hard te rijden (dat kan toch nergens), maar een beetje vlot invoegen wanneer je 90% snelweg rijdt vind ik toch wel het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 11:27
HTT-Thalan schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:47:
Mijn ouwe 6-in-lijn joeg ik relatief vaak naar de 6500 toeren - wederom indien goed warmgereden uiteraard - en die leek er alleen maar beter van te worden.
Maar jij bent dus van een auto (vermoedelijke BMW 320i/325i/330i of eventueel nog een Volvo ) met 6-in-lijn naar een 1.2 eco supreme gegaan? :o

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-04-2012 22:26 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42
Ik kan met mijn 206 1.4 met 75pk en 120nm gewoon <4k rpm op snelheid komen om in te voegen. Ding weegt 925 kilo leeg, dus specswise zou die niet veel moeten verschillen van die rio.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
Edit: Nevermind....

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-04-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:23:
[...]

Maar jij bent dus van een auto (vermoedelijke BMW 320i/325i/330i of eventueel nog een Volvo ) met 6-in-lijn naar een 1.2 eco supreme gegaan? :o
Kijk 1 keer naar de prijs aan de pomp, en geef hem eens ongelijk :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik reed privé een E34 520i, en ben toen noodgedwongen en met pijn in mijn hart toch terug gegaan naar een 205 na een paar jaar, idd vanwege brandstofkosten, en de 205 specifiek omdat ik die goed ken en veel klusjes zelf af kon.

Daarna ging ik over naar een lease-auto, begon met een 308 1.6 VTi, daarna een Astra 1.7CDTI en nu dus de Kia, maar dit is een voorloopauto. Eind dit jaar bestel ik er zelf eentje en voorlopig hou ik mijn keuze zeer waarschijnlijk op een Ibiza ST 1.2 TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

Daniel36

vernieuwde formule

knollen met citroenen zeg ik !
Maar serieus : zou je niet gewoon langer moeten wennen aan een auto met een nogal bescheiden vermogen ?
Op toeren rijden is 1 ding maar zoveel toeren voor zo een licht blokje lijkt me wat veel.
Misschien kun je (nog) meer anticiperen op ander verkeer en steeds ietsje eerder een hogere versnelling inleggen, is vast beter voor de auto imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:10
Daniel36 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:20:
knollen met citroenen zeg ik !
Maar serieus : zou je niet gewoon langer moeten wennen aan een auto met een nogal bescheiden vermogen ?
Op toeren rijden is 1 ding maar zoveel toeren voor zo een licht blokje lijkt me wat veel.
Misschien kun je (nog) meer anticiperen op ander verkeer en steeds ietsje eerder een hogere versnelling inleggen, is vast beter voor de auto imho.
Die blokjes kunnen dat prima hebben. Zeker wanneer het alleen met invoegen snelweg is, en er niet 100x p/d bij stoplicht met piepende bandjes, slippende koppeling en 7k toeren weggereden wordt, en er op de begrenzer gereden gaat worden voor km's lang. Mits warmgereden, kan dat echt goed. Maar ik zou hiervoor gewoon even naar de garage gaan. Of je zou de geur moeten ruiken, naar kant moeten gaan en in motorcompartiment en/of uitlaat moeten gaan ruiken waar het zit. Voor veiligheid, gewoon even dealer opzoeken en uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
ErgoStijn schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:27:
[...]

Die blokjes kunnen dat prima hebben. Zeker wanneer het alleen met invoegen snelweg is, en er niet 100x p/d bij stoplicht met piepende bandjes, slippende koppeling en 7k toeren weggereden wordt, en er op de begrenzer gereden gaat worden voor km's lang. Mits warmgereden, kan dat echt goed. Maar ik zou hiervoor gewoon even naar de garage gaan. Of je zou de geur moeten ruiken, naar kant moeten gaan en in motorcompartiment en/of uitlaat moeten gaan ruiken waar het zit. Voor veiligheid, gewoon even dealer opzoeken en uitleggen.
Dat doe ik dus inderdaad _niet_, het gaat echt alleen om warm op toeren te komen op de snelweg, daar is het gewoon echt nodig. Tuurlijk, als het verkeer dat toelaat voeg ik ook rustig in, maar zeker in de file waar invoegplaatsen schaars zijn moet je wel eens assertief rijden.

Ik klaag niet, even voor de duidelijkheid, ik heb bewust om een auto met een lage bijtelling gevraagd want ik geef dat geld liever aan mijn gezin of de spaarrekening, dus ik snap alleszins dat ik met minder vermogen rij dan ik gewend ben, ik had alleen niet verwacht dat mijn neus er ook onder zou moeten lijden :+ .

Zal eens met de LM bellen om te vragen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-03 08:09
Hoi,

ik weet uit ervaring dat het best eens je accu zou kunnen zijn.
Hoogstwaarschijnlijk eeen overactieve dynamo, die de accu aan het opblazen is.
Een erg irritante geur, en gevaarlijk. Zelf hevige hoofdpijn aan ondervonden.

Afijn LM bellen en dynamo of accu als verdachte aanmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
LM gebeld, die noemden zelf ook al mogelijk de Cat, maar de geur komt niet overeen, en het feit dat de start/stop niks meer doet is een sterke indicatie.

Omdat het shortlease is gaan ze de onderverhuurder bellen en kijken wat ze ermee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Om goed mee te komen hoef je de auto niet het rode gebied te blazen. Een beetje inloop van een motor is zeker 15000, omdat dan alle onderdelen goed gesmeerd zijn. Mijn vaders auto ging het begin vaak moeizaam, omdat hij nog nieuw was (stond toen 5000k op.) Nadat hij de 15000 had gepasseerd, ging hij beetje bij beetje beter, en nu hij de 120.000 naderd gaat hij nog steeds als de brandweer (ford Focus 1.6 automaat futura)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42

-tom-562

Oliesjeik

Hoop autokenners hiero :')
Zo'n blokje kan die toeren echt wel hebben, er zit een vrij ruime marge op. Zeker als dat ding normaal is warmgereden is er niet veel aan de hand.
Als een motor tegenwoordig nog "ingereden" moet worden, is het vaak maar iets van een paar K, en dan vooral niet boven X-toeren uitkomen. Maar bij de meeste auto's tegenwoordig kan je gewoon meteen volle bak geven, als de boel is warmgereden. De Polo bluemotion carpoolwagentje van m'n werk kregen we nieuw, die is vanaf de 1e dag meteen vol aan de bak gegaan, het ding heeft altijd minimale beurtjes gehad, en warmrijden kent 90% van m'n collega's ook niet. Het ding heeft nou meer als 100k op de teller zonder problemen of noemenswaardig olieverbruik.

Ik denk dat die geur zoals eerder vermeld, iets van tectyl/vet achtige meuk is. Nieuwe auto's zitten vaak in het vet tegen roestbescherming. Als dat te dicht bij een warm onderdeel zit, kan dat het zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

The Legend

*Plop*

Heb je airco? Zo ja, kan daar iets mis mee zijn? Wij hadden ook last van een ammonia-achtige lucht, bleek een airco probleem te zijn. Is wel vaak gerelateerd aan oudere mogelijk vervuilde systemen, bij een nieuwe auto is dat natuurlijk wel vreemd.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07
maakt ie ook een raar bijgeluid bij 130? in zijn 2?

beetje chemische lucht zou ik al snel het koelsysteem/airco verdenken of bijvoorbeeld een KVS lek hebben , dat gaat namelijk ook ongelooflijk stinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01

Bever!

3

Lekker dealer bellen man is toch lease :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Reloader schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:38:
maakt ie ook een raar bijgeluid bij 130? in zijn 2?
Wat probeer je duidelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:37

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

* Ik zeg dat het je angstzweet is wat je ruikt :+

ps, m'n 1000cc motorfiets draaid met gemak 12.000 toeren O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ocdaan op 04-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 19:37
ocdaan schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:45:
* Ik zeg dat het je angstzweet is wat je ruikt :+

ps, m'n 1000cc motorfiets draaid met gemak 12.000 toeren O-)
jooh daar kunnen die lichte 1 liter blokjes helemaal niet tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
HTT-Thalan schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:36:
[...]

Wat probeer je duidelijk te maken?
nofi ;)
was een grapje, dat je niet zo moet rakken met zo'n 1.2'tje :9
alhoewel zo'n klein ding t makkelijk kan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik vind dat ik toch redelijk met mijn spullen omga, zeker als ze niet van mij zijn. Ik rijd niet met piepende banden weg (zou denk ik ook lastig zijn met traction control), houd hem schoon en netjes, zorg dat ik geen parkeerdeukjes, krasjes oploop en let ook op waar en hoe ik hem parkeer.

Maarja, een 1.2 benzine moet je gewoon op zijn staart trappen om mee te komen, hoe je het ook wend of keert. Ik had liever gezien dat die eco-woede zou vertalen naar grote blokken met lage toerentallen, dan kun je ook milieu-verantwoord autorijden, maar heb je in ieder geval genoeg koppel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
is ook zo, onze 1300cc hyundai moet je ook wel is flink op zijn staart trappen...en dat gaat eigenlijk ook al lang goed (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat een stelletje hier.

Niets mis mee om die auto door te trekken. Lijkt me dus ook sterk dat het daar door komt. Dat is dus gewoon geen probleem.

Verder lees ik nog ergens dat het slecht is om met vollast door te trekken? Probeer dat eens in de vrij of met weinig last (lees: continue 120 in 3 rijden) Dat geeft je drijfstanglagers pas een opdonder :) Belasting = Fijn voor een motor, en toeren zijn goed. Er zit niet voor niets een rood gebied en een toerenbegrenzer op.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Bertus schreef op donderdag 05 april 2012 @ 07:27:
Verder lees ik nog ergens dat het slecht is om met vollast door te trekken?
Dat gaat over met een koude motor volgas de snelweg op en dan is er nog wel iets voor te zeggen. Zodra de motor warm is maakt het niks meer uit. Ik tik dagelijks de 6000 toeren aan, meerdere malen zelfs, en niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Peenutzz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:12:
[...]

Dat gaat over met een koude motor volgas de snelweg op en dan is er nog wel iets voor te zeggen. Zodra de motor warm is maakt het niks meer uit. Ik tik dagelijks de 6000 toeren aan, meerdere malen zelfs, en niks aan het handje :)
TS geeft aan dat niet te doen toch :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
een gare cat ruikt als verrotte eieren. maar dat ruiken alleen je achterliggers ;)

accu zou best kunnen, dat start stop niet meer werkt geeft al genoeg aanleiding om ff de dealer te bellen natuurlijk.

Audi S3

Pagina: 1