Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Instellingen gedaan in gebruikersaccountbeheer verstandig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hulp gehad op afstand van norton support service die mijn computer even had overgenomen om een probleem met mijn norton product te verhelpen, probleem was uiteindelijk opgelost maar,

toen het probleem was opgelost en de sessie werd beeindigd had ik gevraagd of alle instellingen weer terug naar normaal gingen die zij had veranderd.

waar ik op dulde was de instellingen die zij had veranderd in " Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen",,,,,,,die had zij namelijk op "Nooit meldingen weergegeven als programma's wijzigingen aanbrengen op de computer" gezet tijdens de sessie.

de instellingen stond normaal op standaard, dus windows geeft meldingen als programma's dat doen.

toen de sessie klaar was stond de instelling nog steeds op nooit meldingen weergeven.

ik heb daarna weer contact opgenomen met haar en zij zegt dat het geen probleem is en gewoon op die laagste instelling kan staan zonder problemen, terwijl er staat in de descriptie; Met gebruikersaccountbeheer kunt u helpen voorkomen dat mogelijke schadelijke programma's wijzigingen aan uw computer aanbrengen.

ze deed nogal bot en wou geen coop spelletje spelen op mijn computer dus kon het niet echt op een lijn plaatsen.

mijn vraag is dus: is mijn computer nog steeds zo veilig als de instelling op nooit een melding weergeven staat.

beetje lullig voor haar maar net zoals ik mijn beveiliging tip top in orde hou en contact op neem voor hulp op afstand ligt die instelling mij niet zo lekker.

ik gebruik nu W7
norton 360 (6.0)
en zwarte achtergrond voor sneller gamen (minder video geheugen)

graag iemand die mij hier op antwoord kan geven en precies weet of dat veilig is of niet.

alvast bedankt voor het lezen van wat hier boven staat^

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Allereerst welkom op het forum.

In dit forum zijn we wel gewend dat een gebruiker zelf enig voor onderzoek doet en laat zien dat hij het antwoord echt niet kan vinden en laat zien wat hij/zij eventueel al heeft geprobeerd. Dus wat heb je al gezocht/geprobeerd en waarom kom je er niet uit ? :)

Je achtergrond naar zwart veranderen is trouwens echt totaal onzinnig, maar dat terzijde. Ik wil niet al te bot overkomen maar ook je post kan wel wat netter, en daarbij is het nogal een warboel. ;).

Verwijderd

Ook welkom! Volgens mij is de UAC functie niks meer als een soort kinder slot (extra stap) dus heb je geen ongewenste gebruikers op je systeem kan je het idd uitlaten... dat scheelt weer tijd, geld en stroom. Je kan de functie binnen 5 seconde in en uit schakelen > configuratie scherm > gebruikers > verander gebruikers controle instellingen ... deze balk weer omhoog + save en je bent klaar.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 17:07
Ik ben het eens met de bovenstaande posters. UAC is imho alleen maar irritant, iedere keer als je iets wil installeren krijg je zo'n vervelende melding. Een zwarte achtergrond maakt echt _niets_ uit voor de fps in games, dan kun je beter het Windows thema op basic zetten, dat scheelt je meer geheugen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:58:
ze deed nogal bot en wou geen coop spelletje spelen op mijn computer dus kon het niet echt op een lijn plaatsen.

en zwarte achtergrond voor sneller gamen (minder video geheugen)
Troll?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom is Sinterklaas een user die al niet meer gepost heeft sinds 2003 mede-auteur?

Verwijderd

Misschien was dat de dame van Norton die bedankte voor het coop spel :9

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Het is voor een support afdeling vrij normaal dat als je er niet uit komt met de klant of hij het niet helemaal duidelijk kan maken je even mee kan kijken. Als het goed is gebeurt dit onder strikte regels en dient er ook een zelf-wijzigend wachtwoord op gegeven te worden om misbruik te voorkomen. Dit scheelt (met een T) tijd en zorgt voor een hogere klant tevredenheid. Echter is het wel vrij aso van de support desk om dit te veranderen zonder dat de klant dit eigenlijk wil en dan niet de moeite doen om de rommel op te ruimen als je klaar bent met het oplossen van het probleem, dit kan je WEL eisen natuurlijk! Maar wij helpen u ook graag en met een big :+

@Johnbytheway: Thanx voor de spelling controle heb het aangepast. Maar ook jij mag niet dubbel posten!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus conclusie; geen gevaar voor je pc, maar het was wel netjes geweest als ze dat weer had goed gezet.

over die coop, ik had allemaal van die total war series op me bureaublad dus ik zei toen ze bezig was kom we gaan coop gamen, maar ze was aan het werk dus dat kon ze niet doen XD

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:07:
Ook welkom! Volgens mij is de UAC functie niks meer als een soort kinder slot (extra stap) dus heb je geen ongewenste gebruikers op je systeem kan je het idd uitlaten... dat scheelt weer tijd, geld en stroom. Je kan de functie binnen 5 seconde in en uit schakelen > configuratie scherm > gebruikers > verander gebruikers controle instellingen ... deze balk weer omhoog + save en je bent klaar.
Daar ga ik toch niet mee akkoord, een virus (bijvoorbeeld) kan zich véél dieper nestelen als je die functie uitschakelt. Vrij nutteloos om een duur anti-virusprogramma te kopen en vervolgens alle basis beveiliging uit te schakelen. De UAC onder vista was TE agressief, maar onder Windows 7 is die goed gebalanceerd.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Verwijderd

Topicstarter
dus het is wel een gevaar?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gevaar is een groot woord. Je moet sowieso niet 100% op je AV en allerhande technische snufjes vertrouwen. Zo lang je bewust bent van wat je doet (dus niet op horny-helgasites op allerlei linkjes gaat klikken etc :+ ) kan je het rustig uit laten staan.

Maar wat is nou je eigenlijke probleem? Want zoals larsiano al zegt, je kunt de UAC in een paar tellen aan- en uitschakelen. Vertrouw je het/jezelf niet, dan zet je het aan. Easy as the proverbial pie :)

Edit: mocht je het willen weten, bij mij staat het aan. Meer uit luiheid, eigenlijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door FooLsKi op 03-04-2012 21:37 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

IStealYourGun schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:12:
[...]

Daar ga ik toch niet mee akkoord, een virus (bijvoorbeeld) kan zich véél dieper nestelen als je die functie uitschakelt. Vrij nutteloos om een duur anti-virusprogramma te kopen en vervolgens alle basis beveiliging uit te schakelen. De UAC onder vista was TE agressief, maar onder Windows 7 is die goed gebalanceerd.
Dat is inderdaad het idee achter UAC. Dat als je een normaal linkje aanklikt, en je krijgt een UAC-scherm, dat je de actie dan nog kunt annuleren omdat het een virus is.

Maar werkt dat nog wel als iedereen tegenwoordig juist die UAC-schermen zo snel mogelijk wegklikt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
begrijp er weer helemaal niks van maarja heb zoiso dat ding weer op standard gezet dus boeien, ook opgelost

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zo lastig is het toch niet om te begrijpen?

UAC zorgt ervoor dat je bepaalde dingen die ingrijpend zijn voor je systeem (zoals programma's installeren) eerst bevestigd moeten worden door de gebruiker, dmv een scherm wat er dan voor komt.

Op die manier kun je virussen dus 'onderscheppen'.

Verwijderd

Topicstarter
kijk weet je wat het is, zonder er te diep op in te gaan, wou ik gewoon weten of het slecht of geen effect heeft, dus blijkbaar die melding die die ook geeft als hij een programma wilt installeren, dat is dubbel security van windows..dat is dom ja dat je de basis beveiliging uitschakeld....begin het nu te begrijpen (duur pakket - basis /verhouding) zij is dus gewoon niet bevoegd om mijn pc veilig te maken, gewoon zo dom....is gewoon onwetendheid, want ik ben vaste klant heb full full alles dus kunnen mij niks verder verkopen, maarja als ze mij niet had weggewuifd toen ik daarover ging vragen had ik nog laten zitten dacht nog is fout van haar vertel het even:S

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Compizfox schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:39:
[...]

Maar werkt dat nog wel als iedereen tegenwoordig juist die UAC-schermen zo snel mogelijk wegklikt?
Bij mij werkt het in elk geval wel.
Meestal komen virussen binnen via lekken in bestaande software en als er zonder een reden een pop-up opduikt om iets te installeren, dan kijk ik het toch even na welk programma dat vraagt en waarom.

Maar ik merk op dat moderne virussen en dan zeker scareware, zelden of nooit zullen vragen voor UAC rechten. Een virus (of andere rommel) zal eerst kijken hoeveel schrijfrechten het heeft. Met een admin account en UAC uitgeschakeld, is dit onbeperkt en kunnen ze aan alles. Zelfs het uitschakelen of beïnvloeden van de anti-virus is dan geen probleem.

Met UAC ingeschakeld zal een virus zich gewoon in het profiel "nestelen", wat eens stuk minder gevaarlijker is en makkelijker op te ruimen. Doorgaans is het dan gewoon wachten op een update van de anti-virus definities om het te verwijderen of een nieuw profiel aan te maken.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 04:41:
[...]

Ok, ik geloof je meteen, maar ik begrijp niet goed wat je met 'dubbel posten' bedoelt? :?
Ik leer graag bij, dus graag correctie als ik niet jofel aan het posten ben. O-)
Hij bedoelt dat je 2 postings achter elkaar doet zonder dat er iemand een reaktie tussendoor heeft. Het is hier gebruikelijk om als er nog niemand na je gepost heeft en je toch nog iets te zeggen hebt je je laatste posting edit en de nieuwe gegevens erbij zet.

Oftewel je berichtjes van 18:30 en 18:43 hadden in 1 post moeten staan.

[removed]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 01:05
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:04:
over die coop, ik had allemaal van die total war series op me bureaublad dus ik zei toen ze bezig was kom we gaan coop gamen, maar ze was aan het werk dus dat kon ze niet doen XD
:D :9

Verwijderd

Topicstarter
ik neem nu weer contact met ze op, kijken wat ze zeggen

Verwijderd

Norton is een goed beveiligingsprogramma, doch om het te verwijderen, last, register vol met sleutels en verwijzingen. Zelfs met hun uninstallprog blijven er nog veel te veel resten over, zelfs Revouninstaller Pro bijt er zijn tanden op stuk. Op mijn pc's gebruik ik GDATA en Bitdefender(weegt wel zwaarder op je systeem). Zet je UAC aan en let op als er toch nog een bestand door je firewall wil doordringen > Zonealarm ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb contact opgenomen via hun chat hier een paar reacties van mij en de medewerker die ik hier een andere naam heb gegeven.

Joop: Deze zal niet automatisch worden ingeschakeld. Deze zou u inderdaad zelf weer in kunnen schakelen.

Joop: Mijn excuses voor het ongemak. Ik zal dit in ieder geval voor u doorgeven zodat dit ook weer ingeschakeld wordt.

Joop: Dat begrijp ik maar voor in de toekomst, zodat dit voortaan ook gedaan wordt.

Joop: Uw norton beschermd uw computer. ook als UAC uit staat. Deze melding kreeg u van Windows maar uw computer blijft wel beschermd

Joop: Ik kan u hier helaas geen compensatie voor geven. Dit is ook geen lek of probleem met de beveiliging. Zoals ik had aangegeven was deze uitgeschakeld om problemen te voorkomen. Dit had echter wel door mijn collega doorgeven moeten worden en ik begrijp dat dit niet is gebeurt. (lololololol :P )

Joop: Ok, dan kan ik uw abonnement verlengen met 30 dagen. Dit is alles wat ik voor u kan doen. (juridisch)

Joop: De melding die u mij heeft toegeschreven eerder in de chat is geen fout maar een functie.

Joop: De melding die u mij heeft toegeschreven eerder in de chat is geen fout maar een functie. (lolollolol :P )

Joop: Zoals ik al eerder vermeld had, het had door mijn collega doorgegeven kunnen worden. Dit was helaas niet gebeurt. Als u echt meer uit uw klacht wilt halen dan wil u graag verzoeken om een brief te sturen. Verder kan ik u helaas niet helpen en op deze manier blijven we nog een avond doorgaan

Joop: Ik heb u nu meerdere keren aangegeven waar deze fout door komt en u aangegeven wat ik voor u kan betekenen. Ik kan niets meer voor u doen.

Hierbij het adres voor uw klacht in te dienen per brief:

Symantec BV
Orteliuslaan 850
3528 BB utrecht Nederland

Ik wens u nog een prettige avond toe.

Hier een paar van mij

peter langhout: ik heb toen er naar gevraagd om te zeggen dat ze dat meschien verkeerd had gedaan
peter langhout: maar zij zegt dat het niks uitmaakt

peter langhout: maar zij zegt dat het niks uitmaakt
peter langhout: en er word mij verteld dat het een ernsitge fout is

peter langhout: zij zei dat het automatich ging

peter langhout: en er word mij verteld dat het een ernsitge fout is
peter langhout: die in 2 klikken weer naar ze orgineel gezet kon worden
peter langhout: terwijl ik het niet had veranderd

peter langhout: maar dit is zeer ernstig als dat door mensen bij u gebeurd
peter langhout: ik verwacht ook een compensatie daarvoor

peter langhout: ja dat begrijp ik
peter langhout: kijk
peter langhout: ik wou het eerst gewoon tegen haar zeggen
peter langhout: maar zij deed alsof dat onzin was
peter langhout: dus ja dacht ik klopt dan niet
peter langhout: en deze beveiligings fout is door hulp op afstand gebeurd
peter langhout: dat betekent dat de persoon die hulp of afstand bied
peter langhout: er verantwoordelijk voor is

peter langhout: voordat u al een compensatie toeschrijft
peter langhout: want u zegt nu gewoon
peter langhout: u heeft gelijk hier 30 dagen
peter langhout: zoek maar uit en meschien is dan maar 10 dagen ofso maar ik vind 6 maanden oke

peter langhout: ik wil niet lullig doen hoor
peter langhout: maar ik wou het nog tegen haar zeggen
peter langhout: dat ze iets fout had gedaan
peter langhout: maar zij vond dat het veilig was

peter langhout: zal blijken dat dit een ernstige fout is van hulp op aftand door het niet weer terugzetten van de beveiligings instellingen

peter langhout: ik wil een compensatie van het in gevaar brengen van mijn computer
peter langhout: was al jaar klant
peter langhout: heb full protection
peter langhout: heb net nieuw jaar gekocht
peter langhout: ik weet gewoon
peter langhout: als zo iets gebeurd
peter langhout: dat ik nog veel meer kan laten compenseren als ik huili huili ga doen

peter langhout: ik wil gewoon me gelijk hebben
peter langhout: en jammer dan dat ik dan ook nog recht op een compensatie

peter langhout: de kosten worden normaal berekent door hoe hoog de schade kan oplopen (juridisch)
peter langhout: en dit is door een beveiligings expert gedaan 8)7

peter langhout: krijg jij meschien minder provisie maar moet je maar niet zulke fouten maken

Joop: Ik heb u nu meerdere keren aangegeven waar deze fout door komt en u aangegeven wat ik voor u kan betekenen. Ik kan niets meer voor u doen.

Hierbij het adres voor uw klacht in te dienen per brief:

Symantec BV
Orteliuslaan 850
3528 BB utrecht Nederland

Ik wens u nog een prettige avond toe.

(denken ze komt die gratis spul halen....wie betaald hun salaris???) ;)

zal ik dan maar een jaar gratis vragen als ik die brief stuur :P

nog wat tags: beveiligings-lek hulp op afstand norton onprofessioneel

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:43
peter langhout: de kosten worden normaal berekent door hoe hoog de schade kan oplopen (juridisch)

peter langhout: en jammer dan dat ik dan ook nog recht op een compensatie

peter langhout: ik wil een compensatie van het in gevaar brengen van mijn computer
peter langhout: was al jaar klant
peter langhout: heb full protection
peter langhout: heb net nieuw jaar gekocht
peter langhout: ik weet gewoon
peter langhout: als zo iets gebeurd
peter langhout: dat ik nog veel meer kan laten compenseren als ik huili huili ga doen
:')

Op bovenstaande post zou ik niet apetrots zijn. Ben je nu trouwens trots op jezelf dat je 30dagen/6maanden/1jaar gratis Norton hebt gekregen? Ik wens je veel succes op het juridische pad, je zult er teleurgesteld uitkomen :)

Je hebt geen poot om op te staan :O

[ Voor 22% gewijzigd door Bobmeister op 04-04-2012 19:06 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat een warrig verhaal, zo moeilijk kan het toch niet zijn om wat chatlogs fatsoenlijk te copy/pasten?

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
O mijn god.. wat een topic.
UAC uit = per definitie een minder veilige pc.
1 minuut spenderen op google en dan had je dat ook geweten , wat je precies verder met deze topic wil is me ook totaal niet duidelijk.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:58:
Jups het is duidelijk wie er hier onprofessioneel is :)

* heuveltje mag gelukkig de hoorn eropgooien bij dat soort klanten :)

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2012 19:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

In feite heeft Joop gewoon gelijk. Inderdaad een beetje vreemd om te gaan zitten zeuren om een compensatie.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Begint wel steeds droeviger te worden qua het eisen van compensaties.... Srsly, omdat UAC uit staat, wees blij met die 30 dagen gratis licentie en ga je zitten schamen in een hoekje.

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Compizfox schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:25:
In feite heeft Joop gewoon gelijk. Inderdaad een beetje vreemd om te gaan zitten zeuren om een compensatie.
Bwa... uiteindelijk heeft Symantec iets uitgeschakeld dat eigenlijk aan moest blijven. Ik zou het persoonlijk ook gewoon weer aanzetten* en voor de rest het zo laten, maar het is in elk geval niet netjes en als een beetje geklaag je een gratis maand oplevert, waarom niet.

* nuja, bij mij zouden ze het gewoon nooit hebben mogen afzetten, maar ik weet dan ook hoe dat ding werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door IStealYourGun op 04-04-2012 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp dat sommige mensen het zielig vinden maarja zo ben ik nou eenmaal als het gaat om onverantwoord werk dat keer op keer gebeurd, ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt dat onder andere compensaties uitschreef dus ik weet wel wat er mogelijk is als bedrijven waarvoor ze bedoeld zijn je computer onveiliger maken :|

over rechten gesproken, mijn zus studeert rechten(etc*) bij het honours college en heeft zelf ook niet veel verstand daarvan.

laten we duidelijk maken dat ik juridisch een goed been heb om op te staan maar dat meningen verschillen als het gaat om compensaties vragen, maarja dat is altijd jou keus om dat niet te doen ;)

zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar en niet complottheorieën over amerika en olie en al dat soort gekke ideeën, dat vind ik nou zielig :'( (alhoewel ik me daar serieus wel zorgen over maak)

maarja, probleem is in iedergeval opgelost, conclusie; is niet veilig voor de computer, dus kan dit topic ook weer worden gesloten.

ik heb in ieder geval norton weer een beetje veiliger gemaakt doordat ze nu bij de klanten wel de instellingen terug zullen zetten.

bedankt voor uw medewerking en antwoord op mijn vraag ;)
Pagina: 1