3 schermen op twee GTX560 kaarten: welke aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik heb sli gtx 560 en ik heb 3 identieke schermen gekocht. Ik wil dus in surround spelen. Maar moet ik nu alles op dvi aangesloten hebben op mijn kaarten of kan ik ook gewoon 2x hdmi en dvi-vga of 2xhdmi en dvi naar hdmi.
Ik heb gegoogled en wat ik zelf denk, maar niet zeker weet is dat het 3x dvi aansluitingen moeten.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-02 16:13

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je mag helemaal zelf weten wat je doet, maar het makkelijkste is om gewoon alles op DVI te doen. Dat doe ik tenminste met mijn dual-monitor op 560ti SLI...

Grillmeister

• ion
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:22:
Je mag helemaal zelf weten wat je doet, maar het makkelijkste is om gewoon alles op DVI te doen. Dat doe ik tenminste met mijn dual-monitor op 560ti SLI...
Nou ik heb op dit moment 1x dvi-vga aangesloten en 1x dvi-hdmi en 1x mini hdmi-hdmi maar hij geeft aan dat dvi-vga en dvi-hdmi ok is maar mini hdmi-hdmi niet staat kruisje bij als ik configure doe bij surround

Verwijderd

Volgens mij ondersteund 1 kaart maar max.2 schermen tegelijk (drom heb ik de GTX590 gehaald). Ook is DVI digitaal en sneller + beter als VGA gebruik dus als het mogelijk is niet deze plug. Ook is VGA gelimiteerd aan 1280×1024px @85Hz zover ik weet. Verder zou het geen probleem moeten geven bij identieke schermen. Echt simpel heeft NV het niet gemaakt helaas voor de eind gebruiker.

• ion
  • Niet online
Ok, maar ik kom op een raar probleempje terecht. Ik heb nu alle 3 schermen laten werken, maar als ik surround wil configureren dan zegt hij heel de tijd wanneer er maar 1 scherm op die videokaart is aangesloten, dat ik hem ergens anders in moet doen op die kaart, dus allemaal geprobeerd nog steeds zelfde toen heb ik dus gewoon de kabels veranderd 2 op 2e kaart etc etc (in ieder geval alle mogelijke dingen, maar hij geeft nog steeds aan dat ik de kabel die in zijn 1tje is aangesloten op de videokaart ergens anders erop moet inprikken -_-)
Enig idee wat ik kan doen?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Volgens mij heb je in totaal 4 dvi aansluitingen, waarom gebruik je die dan niet?

Grillmeister

• ion
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:43:
Volgens mij heb je in totaal 4 dvi aansluitingen, waarom gebruik je die dan niet?
Hoe bedoel je? Je kan maar max 3 aansluiten en ik heb niet al die dingen ik had toevallig al die converters en kabels in huis, dus ik denk dat moet wel lukken, maar hij geeft heel tijd aan als er maar 1 aansluiting op de kaart is dat ik hem op dezelfde kaart ergens anders moet aan sluiten dus.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Welke surround probeer je in te schakelen, Surround of 3D Vision Surround?

http://www.nvidia.com/obj...-system-requirements.html

• ion
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:49:
Welke surround probeer je in te schakelen, Surround of 3D Vision Surround?

http://www.nvidia.com/obj...-system-requirements.html
Normale dus 2D, zoals ik op system requirements plaatje zie moet ik alle 3 op dvi toch

[ Voor 11% gewijzigd door ion op 03-04-2012 18:52 ]

• Nielson
En je hebt het nu dus op de aanbevolen manier aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/content/3d-vision/images/system-requirements/gtx-580-260-2wsli-cd.png

• ion
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:53:
En je hebt het nu dus op de aanbevolen manier aangesloten?

[afbeelding]
Nee, ik heb allebij op dvi aangesloten en 1 onder op mini hdmi,maar dat kan niet, dus moet ik er een kabel bij kopen voor de 3e dvi;) neem ik aan

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je kunt er maar max. 2 per videokaart. Dat is dan ook een voordeel van SLI, je kunt er dan in theorie 4 monitoren op aansluiten tov 2 op de 580.

Grillmeister

• ion
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:06:
Je kunt er maar max. 2 per videokaart. Dat is dan ook een voordeel van SLI, je kunt er dan in theorie 4 monitoren op aansluiten tov 2 op de 580.
Tja, maar ik ga morgen maar is naar de harendse smid om convertertje te halen zodat ik 3 dvi heb en wel surround kan configureren, thanks voor antwoorden!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RoofTurkey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:06:
Nee, dat is helemaal geen SLI. Dat is gewoon twee kaarten met multimonitorsupport. Dat kon 13 jaar geleden ook al met een Matrox Millennium G400 :z

Trouwens, deze titel zegt echt helemaal niets. Graag voortaan een titel kiezen die iets zegt over de inhoud. Deze keer doe ik het wel.

Titelfix:
"Kleine vraag, (kan geen duidelijk antwoord vinden)" -> "3 schermen op twee GTX560 kaarten: welke aansluitingen?"

Oslik blyat! Oslik!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ja, ik doelde dan ook op de 560ti SLI, ik had niet verwacht dat mensen zo scherp zouden zijn op een dinsdag ;) .

Grillmeister

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:37:
Ook is VGA gelimiteerd aan 1280×1024px @85Hz zover ik weet.
ik zit nu met een HD 5850 nu echt met vga op 1920x1200 op 60hz

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Op ons workstation zitten we met een HD2000 (integrated in een pentium 4) via VGA op 3600x2130 (twee monitoren).

Grillmeister

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:37:
Ook is DVI digitaal en sneller + beter als VGA gebruik dus als het mogelijk is niet deze plug. Ook is VGA gelimiteerd aan 1280×1024px @85Hz zover ik weet.
Bij praktisch alle huidige en niet al te antieke kaarten is de max van de vga-uitgang 2048x1536 @85 Hz door het gebruik van een op 400 Mhz draaiende ramdac. DVI is dus niet automatisch beter aangezien je dat via single link DVI lang niet haalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 03-04-2012 23:01 ]

• ion
  • Niet online
Nou mooi alles op dvi aangesloten:), maar dan wil ik surround configureren krijg ik weer het bericht dat ik hem moet aansluiten op ander plek in gpu

Edit: \Laat maar nu opeens wel hihi

[ Voor 11% gewijzigd door ion op 04-04-2012 14:38 ]

Pagina: 1