Z68 bordje met Ivy Bridge? Vreemd antwoord van fabrikant

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-08 09:58
Ik wil een heel compact (HT)PC'tje in elkaar schroeven. Daarbij is mijn oog gevallen op de Zotec ITX-mini Wifi Supreme.

De nieuwe Ivy Bridge processoren hebben een lagere TDP en lijken me daarom geschikt voor dit projectje. Maar om zeker te weten of die CPU's werken heb ik Zotac gemailt:
Hello,

Will the upcoming Ivy Bridge CPU’s be supported in your ZOTAC Z68-ITX WiFi Supreme motherboard?
Also would a Sandy Bridge based Celeron such as the Celeron G440, G460 or G530 work?

Sincerely yours,
Hierop kreeg ik dit antwoord waar ik eigenlijk niets mee kan:
Dear Customer,

The Ivy Bridge CPU`s will not supported on these chipset due to socket differences and the new Intel 7 series of chipset which will work with the new CPU.
More info in this link about ivy Bridge.
http://guru3d.com/news/in...-bridge-chipsets-details/

Kindest Regards,
EuroTech Team
Begrijp ik de techneut van Zotec niet, of begrijpt hij mij niet? Volgens mij zijn de sockets van Sandy Bridge en Ivy Bridge beiden een LGA1155. En op de Celeron-vraag werd ook niet ingegaan.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08 17:23
Het celeron deel van je vraag kan ik wel beantwoorden: dat werkt. Daar is de Z68 chipset gewoon voor gemaakt.
Het deel van de ivy-bridge vraag: de sockets zijn precies hetzelfde en alleen een biosupdate van de fabrikant zal de ivy-bridge ook echt werkend kunnen krijgen op de Z68.
Dus wel raar dat je van Zotac dat antwoord krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:07
Had je op de site zelf al gekeken?
http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/cpu/a186.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Mooi bruikbaar lijstje, Hell-Slave! Ik zie ook dat niet alle Celerons erbij staan.
Hopelijk (zal wel niet) dat ze 't updaten zodra de Ivy Bridges uit komen.

Misschien maar eens een ander support-email adres proberen..!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 11:35
Maar wat is het idee dan? Dat je nu het moederbord al koopt en dat je daar dan tijdelijk zo een Celeron in doet?

Want als je het pas gaat kopen als de Ivy Bridge uit is dan heeft het weinig zin om nu al andere componenten uit te kiezen.

[ Voor 36% gewijzigd door danielkraak op 03-04-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Precies! Eventjes voor 4 tientjes knutselen en ondertussen sparen voor een 'echte' processor (hopelijk een Ivy, anders wel een Sandy).

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
barchettanl schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:44:
Precies! Eventjes voor 4 tientjes knutselen en ondertussen sparen voor een 'echte' processor (hopelijk een Ivy, anders wel een Sandy).
Ik weet niet precies wat je met je PC wil doen, maar voor een HTPC kan een celeron al wel voldoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 11:35
EJPostema schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:03:
[...]

Ik weet niet precies wat je met je PC wil doen, maar voor een HTPC kan een celeron al wel voldoende zijn
Ja inderdaad dat wilde ik ook al zeggen. Ik weet niet of de processor zelf krachtig genoeg is om 1080p te decoden, maar ik vermoed van wel als je een beetje een goede decoder gebruikt. Daarnaast kun je het natuurlijk ook je GPU laten doen, maar dat werkt dan weer niet met 10 bit H.264 geloof ik. Maar die zul je niet zo snel tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 18:51
danielkraak schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:46:
[...]

Ja inderdaad dat wilde ik ook al zeggen. Ik weet niet of de processor zelf krachtig genoeg is om 1080p te decoden, maar ik vermoed van wel als je een beetje een goede decoder gebruikt. Daarnaast kun je het natuurlijk ook je GPU laten doen, maar dat werkt dan weer niet met 10 bit H.264 geloof ik. Maar die zul je niet zo snel tegenkomen.
Moet denk ik wel lukken. Zelfs een i3 waarop een VM draait welke de decoding doet gaat prima.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik schreef ook (HT)PC: het is bedoeld als een HTPC, maar als een echte. En als die jongens van Commodore USA het kunnen, waarom ik dan niet? :)
http://www.commodoreusa.net/CUSA_AMIGAmini.aspx -> Configurations
Hierin zit het zelfde Zotec bordje (zie Gallery - achterkant komt overeen, ook qua specs) en op een Amiga forum waar medewerkers van Commodore USA zitten, heb ik 'losgepeutert' welke koeling ze gebruiken:
We have run both the i5 and i7; no problem. Bottom of Case temp is warm when stressing the unit during intense game play etc, (not Apple Macbook Pro burning hot) and the noise is moderate. Keep in mind, there are 4 fans inside: a fan embedded in the GPU heatsink, a fan embedded in the CPU heatsink and 2- 40mm x 40mm x 10 mm case fans on each side for exhaust. This is by no means a silent machine when running these high performance CPU's.

[ Voor 61% gewijzigd door barchettanl op 04-04-2012 11:40 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:50
Zou die lijst niet ge-update worden op het moment dat er een nieuwe bios beschikbaar is (wanneer de cpu's verschijnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:07
mitsumark schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:42:
[...]

Zou die lijst niet ge-update worden op het moment dat er een nieuwe bios beschikbaar is (wanneer de cpu's verschijnen)?
Waarschijnlijk wel maar ja ik werk niet bij zotac, misschien kan je ze een emailtje sturen.
Ik kijk altijd naar die QVL lijsten van fabrikanten, dit voorkomt vaak een hoop problemen.
Het kan best zijn dat andere cpu's die niet in de lijst staan het best kunnen doen.
Ik zou alleen het risico niet willen nemen.
Pagina: 1