VPN - Portforwarding

Pagina: 1
Acties:

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik kom er maar niet aan uit al verscheidene dingen opgezocht...

Maar ik zit nogal veel in het buitenland dus ook verscheidene internet providers.
Meestal op die van de baas (via satelliet), maar ook via usb dongles (wifi, usb...).

Nu op het internet van de baas zijn nogal veel poorten geblokkeerd, waaronder 25, (die van Teamviewer, mijn cPanel, MSN, Nest thermostaat...).
Op die dongles werkt het dan wel allemaal, echter verschilt het van land tot land wat er geblokkeerd is (Oman; Skype, Vietnam; Facebook) etc.

Nu valt dit laatste wel te omzeilen (Tor, OpenVPN...).
Maar heb er stilaan genoeg van.

Heb er al veel proberen over te zoeken, maar ik geraak er maar niet wijs uit. Al had ik wel iets gehoord om betreffende verkeer op een andere poort te zetten en dan aan de andere kant (thuis) terug goed te routeren. (VPN?)

Op moment heb ik hier een goedkope router bij mij TP Link 740N (voorzien van DD-WRT).
En heb thuis wel altijd een computer of router standby of continu aanstaan.

Weet er iemand hoe deze problemen aan te pakken en een (gebruiksvriendelijke) oplossing te geven?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

571Pro schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:50:
Nu valt dit laatste wel te omzeilen (Tor, OpenVPN...).
Maar heb er stilaan genoeg van.
Waar heb je genoeg van?
Wat heb je geprobeerd?

Je noemt al VPN als oplossing...heb je dat al daadwerkelijk geprobeerd? Waar loop je eventueel tegen aan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• 571Pro
Van die geblokkeerde poorten, en als ik dan weer op een ander netwerk ga, die dongles die dan alles blokkeren.

OpenVPN heb ik geprobeerd tor... dit zijn build in VPN's natuurlijk.
Hamachi probeerde ik te gebruiken, kreeg "een netwerk connectie" maar wat dan? alles blijft gewoon over het gewone netwerk lopen...

En verder is de term VPN vrij beperkt als ik erop google, ze komen meestal af met oplossingen tegen maandelijks bedrag of hardware matig die stukken van mensen kosten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Normaal gesproken kan je instellen dat al je verkeer over de VPN verbinding moet lopen, daarmee is al je verkeer geencrypt en heb je geen last van poorten.

Dus de vraag is eigenlijk heb je (of kan je) thuis een VPN server draaien?
Daarmee ben je in één keer klaar.

Omdat je het in je OP al hebt over DD-WRT, hierbij een tutorial.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

een pc overnemen via logmein? Is dat niet de makkelijkste oplossing?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je OpenVPN wel echt geprobeerd? Want dan zet je gewoon een VPN server op waar je al het verkeer langs kan laten gaan.
Ook kan je de VPN server van Windows gebruike en hebben veel routers een eigen VPN server systeem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 571Pro
OpenVPN had ik geprobeerd, maar daar moest ik iedere keer inloggen (en kreeg ik maar 100mb/sessie).
LogMeIn is van dezelfde makers als Hamachi, beiden kreeg ik geen verkeer over, of het scherm van mijn PC aan de andere kant...

Dus op die VPN easyway te doen, heb ik best aan de andere kant ook een router met DD-WRT?

Eens bekijken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan heb je je dus niet in OpenVPN verdiept, dat is jammer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

OpenVPN doet gewoon wat je wil hoor, als je 'm goed configureert. Je kan gewoon een directive meegeven dat de OpenVPN adapter een lagere metric krijgt, en als default gateway voor je nieuwe sessies gaat fungeren.

Verder, 'maar een 100mbit/s sessie'... In hoeveel occasies heb je dat tot je beschikking?

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 03-04-2012 18:46 ]

• 571Pro
Bij OpenVPN heb je per account een proef van 100MB die je kan opgebruiken per sessie. Eens die 100MB teneinde is, is het afgelopen...

Ik ga mijn Wireless router weer eens gaan halen van bij mijn ouders want die is een WRT54GL

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je weet dat je gewoon zelf OpenVPN servers op kan zetten en dat er niet zoiets is als een enkel bedrijf dat deze dienst aan bied?

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Ik gebruik juist net voor dit doeleinde, En ook voor het veilig werken via een secure vpn verbinding gewoon OpenVpn naar een eigen server in het DC. Niks geen problemen mee. Werkt fantastisch, Echter moet ik wel zeggen. Dat OpenVpn niet de makkelijkste vorm van vpn is, echter is het wel een erg goede en stabiele versie van VPN

• 571Pro
Hoe is dan bij jullie, jullie server?
Ik zou er graag eens met experimenteren, maar voorlopig heb ik geen routers ter beschikking die voor deze doeleinden kunnen dienen.
Ik dacht eraan om anders een Linksys WRT54GL 2dehands te kopen ofwel een Asus RT 16N (die laatste schijnt beste te zijn omdat deze een betere en snellere CPU heeft om de encryptie te doen)

Heb al eens rap alles gekeken erop maar het lijkt me toch wel een ingewikkeld klusje... maak je dan gewoon op de server een toegang voor bepaald emailadres + paswoord en dan via client zijde programma OpenVPN met hetzelfde emailadres + paswoord?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Nou, zo werkt het dus niet. Als ooit eens iets met IPsec hebt gedaan weet je dat dat ook een lastig klusje kan zijn. OpenVPN werkt met config files en (doorgaans) PKI.

Ikzelf gebruik het van pfSense, maar je zou ook een VPS met veel traffic kunnen gebruiken.

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Zelf heb ik vrijwel hetzelfde probleem. Dit heb ik tijdelijk opgelost met het gebruiken van Windows Live Mesh (gaat over http, de host computer heeft Windows 7 of vista nodig zover ik weet). Ook zou je BarbaTunnel kunnen gebruiken als je de ervaring hebt om het op te zetten, dit kan wel eens lastig zijn wegens het gebruik van unsigned drivers, maar als het werkt kan je tunnellen over http, waardoor je bijna niet te blokkeren bent.
Pagina: 1